لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

سفر به سرزمین لاله‌ها


  لاله های واژگون,دشت لاله های واژگون

 

فصل بهار، زمانی مناسب برای سفرهای کوتاه زمان و یکروزه است، دیدن دشت لاله های واژگون بعنوان یک گشت طبیعت گردی را از دست ندهید.
 دشت لاله های واژگون کوهرنگ و خوانسار با فاصله ای تقریبا کم از یکدیگر قرار دارند. اگر در شهرهای شمالی استان اصفهان، مسجد سلیمان، ایذه، شوش، اندیمشک و اهواز زندگی می نمایید قادر هستید بازدید از دشت لاله های کوهرنگ را به شکل سفری یک روزه تعریف نمایید. مسافرانی که از تهران، کاشان و استان های غربی کشور عازم این نقطه می شوند می بایست بازدید خود را در قالب سفری دو روزه ببینند.
دشت لاله های خوانسار هم مقصدی نزدیک و سفری یکروزه برای اهالی اصفهان، اراک، قم، کاشان و تهران محسوب می گردد. هموطنان یزدی و خوزستانی می بایست حداقل دو روز برای این سفر پیش بینی کنند.

 

   لاله های واژگون,دشت لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون کوهرنگ
راه 9 ساعته ای از تهران، با اتوبوس یا وسیله شخصی به شهرکرد می رسد، ادامه راه بطرف چلکرد، در مرکز شهرستان کوهرنگ حدود 90 کیلومتر است. بعد از طی این راه به روستای دیمه بنوتسکی می رسید در این نقطه می بایست یک راه 15 کیلومتری را برای رسیدن به دشت لاله های واژگون طی نمایید در طول راه مناظر خیلی زیبایی از چشمه ها و دشت خواهید دید.

دامنه های گلستان کوه خوانسار نیز صاحب یکی از دشت های زیبا و منحصر بفرد پوشیده از لاله های واژگون است. این دشت ها در اطراف فریدون شهر و میاندشت هم قابل مشاهده هستند، در سمیرم نیز دشت های لاله های واژگون وجود دارد
اگر سفرتان را از اصفهان آغاز نموده اید برای رسیدن به دشت، می بایست از جاده شهرکرد گذر نمایید که در امتداد سد زاینده رود است بعد از طی یک راه 80 کیلومتری در سمت شمالغرب به دوراهی قاسم آباد می رسید در اینجا می بایست در جاده چادگان قرار بگیرید و 30 کیلومتر مانده به چادگان، از کنار دریاچه سد سفید رود 10 کیلومتر به سمت زروه ادامه راه دهید . 50 کیلومتر بعد به چشمه دیمه و بعد به روستای بنوستکی میرسید. این نقطه همان محل آغاز پیاده روی است.

در شهر چلگرد اماکن اقامتی خوبی مثل هتل زردکوه و کوهرنگ وجود دارد، در روستای چشمه دیمه هم مردم محلی اتاق هایی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

 

   لاله های واژگون,دشت لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون خوانسار
دامنه های گلستان کوه خوانسار نیز صاحب یکی از دشت های زیبا و منحصر بفرد پوشیده از لاله های واژگون است. این دشت ها در اطراف فریدون شهر و میاندشت هم قابل مشاهده هستند، در سمیرم نیز دشت های لاله های واژگون وجود دارد.

از تهران پس از سه راه سلفچگان، به سمت خمین و گلپایگان ادامه راه می دهید تا  به خوانسار برسید با طی مسیری 15 کیلومتری به روستای دره بید می رسید. از اینجا به بعد قادر هستید با توجه به نشانه هایی با گل لاله واژگون مشخص شده اند راه را ادامه دهید و از صحت مسیری که انتخاب نموده اید مطمئن شوید. برای وارد شدن به دشت لاله های واژگون خوانسار می بایست بلیط به قیمت 20000 تومان آماده کردن نمایید.

 

   لاله های واژگون,دشت لاله های واژگون

 

اگر آغاز سفرتان شهر اصفهان است، 130 کیلومتر راه تا دشت لاله های واژگون خوانسار راه دارید. می بایست ابتدا به سمت شاهین شهر و مورچه خورت حرکت نمایید و بعد از گذشتن از این دو شهر به داران و بعد خوانسار می رسید.
در خوانسار هتل زاگرس و پرشین، همچنین شماری  مهمانخانه برای اقامت وجود دارد. مثل هر ناحیه گردشگر پذیر دیگری قادر هستید در اتاق هایی که مردم محلی به مسافران کرایه می دهند نیز اقامت نمایید.

دشت لاله های واژگون به صرف کباب بختیاری
برای شمایی که در هر شهر و هر رستوران انتخاب اول تان کباب بختیاری است کدام بهشتی رنگین تر از کوهرنگ قادر هست وجود داشته باشد؟
کباب بختیاری که از گوشت فیله گوسفند یا گوساله با همراهی زعفران و نمک و فلفل دلمه ای و پیاز و گوشت سینه مرغ آماده کردن می گردد معروفترین غذای استان چهار محال و بختیاری است که در سال های اخیر به یکی از کباب های محبوب نزد ایرانیان و حتی جهانگردان خارجی تبدیل شده است. مرغوبیت گوشت این ناحیه در کنار مزه بی مانند این ترکیب اعجاب آور، شما را از هرگونه نگرانی ازبرای غدا نجات می دهد.

 

   لاله های واژگون,دشت لاله های واژگون

 

حلیم برنجی” و “گوش گندم” که خوراکی حلیم مثل مرکب از گوشت گوسفندی و گندم است نیز از دیگر غذاهای خوش طعم ای است که در سفر به دشت لاله های واژگون قادر هستید میل نمایید.

تاس کباب بختیاری و “گوش نخود” که کمابیش همان آبگوشت سنتی ایرانی است، هم خوراک های دیگر استان هستند که در رستوران یا سفره خانه های کوهرنگ قابل آماده کردن هستند. میان وعده معروف ایل بختیاری، نوعی سیب زمینی تنوری است که همراه با روغن حیوانی خورده می گردد، نام این خوراک خل پز است.
نان های لذیذ و خوش خوراک این منطقه را فراموش نکنید، نان پتیر یا همان فتیر و نان کاکولی از نان های خوش طعم منطقه هستند. کاچی های ایلات بختیاری هم خیلی معروف و خوش طعم هستند.

صرف آش هایی که با سبزی کوهی و کشک و دوغ تازه در سیاه چادرها آماده کردن می شوند در میان طبیعت زیبای دشت تجربه ای خوش از سفر برای تان بهمراه خواهد داشت.

 منبع:

برگرفته از خبرگزاری میراث فرهنگی

tebyan.net



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها