لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

آیا دویدن با شکم خالی به لاغر شدن کمک می‌نماید؟


لاغر شدن,راههاي لاغر شدن,كاهش وزن,تناسب اندام

آیا دویدن با شکم خالی به لاغر شدن کمک می‌نماید؟
به نظر می‌رسد که انجام یک فعالیت جسمی استقامتی در زمانی که فرد ناشتاست خیلی مؤثرتر از زمانی است که این فعالیت پس از خوردن غذا انجام شود. آموزش و تمرین این اثر را تقویت می‌کنند خصوصاٌ برای بانو ها…
برای لاغری با شکم خالی بدویم؟
استفاده انرژی، ورزش با شکم خالی و لاغری
واضح و مبرهن است که نوع و زمان انجام یک فعالیت جسمی تأثیر قابل توجهی بر میزان جابه‌جایی ذخیره های انرژی بدن دارد. موقعیت تغذیه ای یک ورزشکار (آماتور و غیرآماتور) نیز میزان استفاده انرژی را تغییر می‌دهد.
انجام فعالیت جسمی با شکم خالی استفاده چربی ها را برای فعالیت های عضلانی افزایش می‌دهد. بر این اساس به افرادی که اضافه وزن دارند و دوست دارند لاغر شوند، توصیه می‌شود که دنبال ورزشی بروند که به لاغر شدن شان کمک نماید.
تفاوت های قابل توجه بین ورزش با شکم خالی و شکم پر
در واقع، برای انجام یک تمرین ورزشی با شدت کم، بین اشخاص عادی، این فعالیت حدود 45% چربی های آنان را می‌سوزاند در حالی که پس از هضم گلوکز، همین تمرین ورزشی نیمی از این میزان لیپید را به استفاده می‌رساند.
اگر این فعالیت با شدت زیادتری انجام شود، اثربخشی اش باز هم زیادتر خواهد بود: اگر 8 تا 12 ساعت قبل از انجام ورزش، غذایی خورده شود، استفاده گلوکز نصف خواهد شد. به طور خلاصه، انجام فعالیت ورزشی با شکم خالی نسبت به زمانی که شکم پر است یا حتی سه ساعت پس از استفاده غذا، چربی زیادتری می‌سوزاند.
آیا دویدن با شکم خالی به لاغر شدن کمک می‌نماید؟
برای لاغر شدن از کجا آغاز کنیم؟ بر پایه اقداماتی که توسط یک گروه از محققان فرانسوی دانشگاه پل ساباتیۀ تولوز انجام شده، بر این نتایج تأکید گردیده است:
در میان افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، شرایط تمرین با شدت متعادل 47% از چربی ها را به استفاده می‌رساند، در حالی که پس از غذا خوردن این عدد به 31% می‌رسد، حال اگر این تمرین ورزشی به طور با نظم تکرار شود و همراه با یک رژیم غذایی کم کالری باشد، قطعاً به کم شدن وزن منتهی خواهد شد.
دو
با این حال، این تأثیر “سوختن چربی” محدودیت های خودش را دارد. این روش برای زمانی است که قرار باشد تمرین ورزشی با شدت متعادل انجام شود.
هر چه تمرین زمان زیادتری طول بکشد، بدن مقدار زیادتری از انرژی مورد نیازش را از بافت های چربی برمی‌دارد، حال اگر فرد ناشتا هم باشد، مقدار این برداشتن بازهم افزایش خواهد یافت.
واضح است که دویدن به زمان چند ساعت با ریتم متعادل و دوچرخه سواری طولانی زمان با شکم خالی خیلی زیادتر از اسکواش یا دو شتاب سودمند هستند.
تمرین زیادتر، کالری زیادتری می‌سوزاند
عادت دادن بدن به فعالیت جسمی با شکم خالی موقعیت اکسیژن رسانی به چربی ها را نیز بالا می‌برد و به کمک تطابق متابولیک بدن، استفاده چربی ها زیادتر خواهد شد.
در این مورد زنان نسبت به مردان، برتری تردید ناپذیری نشان داده اند. در واقع، موقع انجام یک فعالیت ورزشی با شدت متعادل در بین اشخاص خیلی چاق، سوختن چربی ها و اکسیژن رسانی به بافت های چربی در بین زنان خوبتر بوده است.
در نتیجه، خوبتر است بانو ها به انجام تمرینات ورزشی با شدت متعادل بپردازند
به عبارت دیگر، زنان خوبتر از مردان چربی ها را به حرکت درمی‌آورند، اما فقط موقع انجام تمریناتی با شدت کم و متعادل.
به طور خلاصه، زنان نسبت به مردان شانس زیادتری برای دست یابی به تناسب اندام توسط ورزش دارند.
منبع:seemorgh.com



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها