لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

شاه بلوط هندی؛ میوه‌ای با خواص شگفت‌انگیز


شاه بلوط هندی, تاریخچه شاه بلوط هندی, کشت شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی چیست

 

همه آنچه می بایست در مورد شاه بلوط هندی بدانید 

شاه بلوط هندی نوعی درخت استوایی است که خواص بسیاری برای تندرستی دارد. در این نوشته از بیتوته به بررسی خواص شاه بلوط هندی و روش استفاده آن پرداخته ایم.

شاه بلوط هندی درختی است که میوه هایی با پوسته خاردار شامل دانه هایی تولید می نماید. اینها شاید فوایدی برای تندرستی داشته باشند، به عنوان مثال در درمان واریس و هموروئید. با این حال، شاید تاثیرات نامطلوبی نیز داشته باشند.

 

طرفداران شاه بلوط هندی پیشنهاد می کنند که عصاره دانه شامل ترکیبات فعالی است که شاید از رگ ها محافظت نموده و جریان خون را تقویت نماید. به این ترتیب، بعضی از اشخاص شاید از آن برای درمان رگ های واریسی استفاده کنند.

 

با این حال، در حالی که به نظر می رسد عصاره دانه برای استفاده کوتاه زمان بی خطر است، مواد خام حاصل از شاه بلوط هندی شاید شامل ترکیبات سمی باشد. بر این اساس، تحقیقات زیادتری برای تشخیص فواید تندرستی و عوارض جانبی احتمالی ضروری است.

 

این نوشته خواص شاه بلوط هندی و اینکه چطور شاید برای شرایط تندرستی سودمند باشد را مورد بحث قرار می دهد. علاوه بر این، آنچه را که تحقیق می گوید و ملاحظات ضروری برای ایمنی و عوارض جانبی را بررسی می نماید.

 

شاه بلوط هندی, تاریخچه شاه بلوط هندی, کشت شاه بلوط هندی

تشخیص فواید تندرستی و عوارض جانبی شاه بلوط هندی

 

شاه بلوط هندی چیست؟

شاه بلوط هندی، درختی بومی بخش‌هایی از جنوب شرقی اروپا است اما حالا در بسیاری از مناطق در سراسر جهان رشد می‌نماید. همچنین به عنوان باکی یا شاه بلوط اسپانیایی شناخته می گردد. شاید مردم بتوانند درخت را از روی برگ ها و گل هایش تشخیص دهند، اما بارزترین ویژگی آن میوه اش است. حشرات گل‌ها را گرده افشانی می‌کنند و سپس در داخل یک پوسته سبز خاردار، یک میوه قرمز قهوه‌ای براق ایجاد می‌کنند.

 

میوه های این درخت شبیه شاه بلوط شیرین است اما مزه تلخی دارد و خوردن آن ناامن است. با این حال، مردم به طور سنتی از عصاره شاه بلوط هندی به عنوان داروی گیاهی برای درمان چندین بیماری استفاده می کنند. عنصر فعال اصلی در شاه بلوط هندی اسسین است. بعلاوه، دانه شاه بلوط شامل ترکیبات شیمیایی زیر است:

• کامفرول

• کورستین

• پروآنتوسیانیدین ها

• استرول ها

 

شاه بلوط هندی, تاریخچه شاه بلوط هندی, کشت شاه بلوط هندی

خواص گیاهی شاه بلوط هندی

 

فواید شاه بلوط هندی 

منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که اسسین دارای خواص ضد التهابی است و از سلول های پوشش رگ ها محافظت می نماید. این شاید نشت پلاسمای خون را کم شدن داده و از تورم پیشگیری نماید. علاوه بر این، اسسین شاید رگها و توانایی آنها برای انقباض تاثیرگذار را بهبود بخشد. بر این اساس، خواص گیاهی شاه بلوط هندی نشان می‌دهد که یک درمان بالقوه برای شرایطی است که شامل التهاب یا تورم در رگ‌ها می‌شود.

 

نارسایی مزمن وریدی

نارسایی مزمن وریدی (CVI) زمانی اتفاق می‌افتد که دریچه‌های وریدهای فرد نتوانند به درستی کار کنند. این سبب می گردد که سیاهرگ ها کمتر بتوانند خون را به قلب برگردانند. این قادر هست منجر به ایجاد رگ های واریسی در فرد شود. علائم قادر هست شامل تورم، درد و تغییر رنگ پوست باشد. اگر پزشک CVI را درمان نکند، قادر هست منجر به زخم وریدی یا ترومبوز ورید عمقی شود.

 

از آنجایی که شاه بلوط هندی شاید دارای خواص محافظت کننده از عروق باشد، به طور بالقوه قادر هست رنگ رگ ها را بهبود بخشد و به آنها کمک نماید خون را به قلب برگردانند.

یک نوشته مروری نشان داده عصاره دانه شاه بلوط هندی قادر هست یک گزینه درمانی ایمن و قابل تحمل برای CVI ارائه دهد. به طور مشابه، آژانس دارویی اروپا (EMA) تاکید می نماید که عصاره شاید علائم ناراحتی و سنگینی پاهای مرتبط با CVI را تسکین دهد.

 

هموروئید

به علت اثر سودمند آن بر روی رگ ها، بعضی شواهد نشان می دهد که شاه بلوط هندی شاید برای هموروئید سودمند باشد. با این حال، تحقیقات بالینی کمی برای حمایت از این موضوع وجود دارد. بر این اساس، تحقیقات زیادتری برای تعیین اینکه آیا عصاره شاه بلوط هندی قادر هست برای درمان هموروئید سودمند باشد، ضروری است.

 

ناباروری مردان

مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NICCH) گزارش می دهد که دانشمندان عصاره دانه شاه بلوط اسب را برای ناباروری مردان مرتبط با واریکوسل مورد تحقیق قرار داده اند. این وضعیتی است که در آن وریدهای داخل کیسه بیضه ملتهب می شوند. با این حال، هنوز تحقیقات زیادتری ضروری است زیرا شواهد کافی برای نتیجه‌گیری قطعی وجود ندارد.

 

تاثیرات ضد التهابی و کم شدن قند خون احتمالی

یک مطالعه حیوانی نشان داده که اسکین موجود در نوعی شاه بلوط هندی که منشا آن ازبکستان است شاید دارای تاثیرات ضد التهابی و کم شدن قند خون باشد.

محققان پیشنهاد می کنند که ترکیبات فعال موجود در شاه بلوط هندی شاید به عنوان دارویی برای درمان دیابت و التهاب کاربرد داشته باشد. علاوه بر این، آنها اشاره می کنند که این ترکیبات شاید به طور بالقوه ترومبوآمبولی، ویروس ها و حتی سرطان را درمان کنند.

 

علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره شاه بلوط هندی شاید به بهبود زخم یا کمک به درمان تومورهای سرطان پوست کمک نماید. با این حال، از آنجایی که این مطالعات حیوانی یا آزمایشگاهی هستند، دانشمندان می بایست تحقیقات زیادتری در انسان انجام دهند تا این نتایج را تأیید کنند.

 

شاه بلوط هندی, تاریخچه شاه بلوط هندی, کشت شاه بلوط هندی

عوارض جانبی استفاده شاه بلوط هندی

 

خطرات و آنچه می بایست در نظر گرفت

دانه‌های خام، پوست، گل‌ها و برگ‌های شاه بلوط هندی به علت داشتن یک جزء سمی بی خطر هستند. با این حال، توصیه می‌نماید که عصاره‌های آماده کردن شده دانه شاه بلوط هندی که تولیدکنندگان عنصر سمی را از آن حذف نموده‌اند، برای استفاده کوتاه‌زمان بی‌خطر به نظر می‌رسند. در حالی که شواهد محدودی وجود دارد، تحقیقات همچنین نشان می دهد که بعید است شاه بلوط هندی منجر به صدمه کبدی شود.

 

افرادی که باردار یا شیرده هستند نباید شاه بلوط هندی استفاده کنند زیرا کارشناسان از تأثیرات آن بر والدین یا کودکان اطلاعی ندارند. علاوه بر این، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چطور شاه بلوط هندی شاید بر باروری تأثیر بگذارد، وجود ندارد.

 

علاوه بر این شاه بلوط هندی شاید تاثیرات نامطلوب زیر را داشته باشد:

• حالت تهوع

• ناراحتی های گوارشی

• سرگیجه

سردرد

• سرگیجه

• عکس العمل های آلرژیتیک

• خارش

 

اگر اشخاص بعد از استفاده عصاره شاه بلوط هندی علائم زیر را داشتند، می بایست با پزشک مشورت کنند:

• درد شدید

• تورم ناگهانی یک یا هر دو پا

• التهاب پوست

• زخم ها

• نارسایی قلبی یا کلیوی

به این ترتیب، برای هر کسی که شاه بلوط هندی را در نظر می گیرد، توصیه می گردد استفاده این مکمل را با یک متخصص مواظبت های بهداشتی در میان بگذارد.

 

شاه بلوط هندی, تاریخچه شاه بلوط هندی, کشت شاه بلوط هندی

روش استفاده شاه بلوط هندی

 

مقدار و روش استفاده شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی معمولاً در فرمول‌های بسیاری مثل کپسول‌های Trusted Source، قرص‌ها، عصاره مایع، ژل‌ها و محلول‌ها موجود است. این فرمول ها قادر هستند از دید قدرت متفاوت باشند و اشخاص شاید بسته به علائم خود نیاز به استفاده متفاوت از آنها داشته باشند. بر این اساس، مردم می بایست دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنند یا از یک پزشک راهنمایی بخواهند.

 

برای مثال، دستورالعمل‌های پلت شاه بلوط هندی برای درمان درد بواسیر توصیه می‌نماید که اشخاص 3 بار در روز 5 گلوله را در زیر زبان خود حل کنند تا زمانی که علائم متوقف شوند یا طبق دستور پزشکشان. برای درمان تنتور شاه بلوط هندی برای درمان درد ساق پا، دستورالعمل ها توصیه می کنند که بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال از 2 تا 5 قطره 1 تا 3 بار در روز در آب قبل از غذا استفاده کنند.

 

شاه بلوط هندی, تاریخچه شاه بلوط هندی, کشت شاه بلوط هندی

خواص شاه بلوط هندی برای تندرستی

 

سوالات متداول در خصوص شاه بلوط هندی

1. چه کسانی نباید شاه بلوط اسبی استفاده کنند؟

اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، مثل: خونریزی یا اختلال لخته شدن خون ( شاه بلوط هندی قادر هست خون شما را رقیق نماید). دیابت ( شاه بلوط هندی شاید سبب کم شدن قند خون شود ) ، بیماری کلیوی و کبدی ، اختلال معده یا روده ، بیماری احتقانی قلب ، صرع ، شیردهی و بارداری و میگرن

 

2. از کجا می‌توان شاه بلوط هندی را پیدا نمود؟

شاه بلوط هندی را می‌توان در بعضی از فروشگاه‌های مواد غذایی و عطاری‌ها پیدا نمود.همچنین می‌توان این میوه را به صورت آنلاین خرید نمود.

 

3. آیا شاه بلوط هندی با چیزی تداخل دارد؟

بعضی از داروهایی که شاید با این محصول تداخل داشته باشند عبارتند از: “رقیق کننده های خون” (مثل وارفارین، هپارین)، داروهای ضد پلاکت (مثل کلوپیدوگرل، تیکلوپیدین)، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs مثل ایبوپروفن، ناپروکسن)، محصولات گیاهی که شاید خطر خونریزی را افزایش دهد.

 

4. چه زمان طول می کشد تا شاه بلوط هندی کار نماید؟

بین 2 تا 4 هفته ، شاه بلوط هندی به صورت تجمعی عمل می نماید، به این معنی که با گذشت زمان خوبتر عمل می نماید. در زیادتر موارد انتظار دارید بین 2 تا 4 هفته شاهد بهبود باشید. اگر وریدهای واریسی شما شدید است و مشکل طولانی زمان است، شاید کمی زیادتر طول بکشد.

 

سخن پایانی شاه بلوط هندی 

شاه بلوط هندی درختی است که میوه هایی با پوسته خاردار دارد که شاید فوایدی برای تندرستی داشته باشد. مردم قادر هستند ترکیبات فعال شاه بلوط هندی را از دانه ها و برگ های آن استخراج کنند. طرفداران پیشنهاد می کنند که عصاره شاه بلوط هندی شاید از رگ ها محافظت نماید و جریان خون را تقویت نماید. بر این اساس، شاید برای درمان علائم CVI، واریس و هموروئید سودمند باشد. با این حال، تحقیقات زیادتری برای تایید این تاثیرات ضروری است. علاوه بر این، مثل هر مکمل دیگری، توصیه می گردد قبل از استفاده شاه بلوط هندیبا یک متخصص مواظبت های بهداشتی مشورت نماید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها