لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

برای نوزادتان مادر خلاقی باشید!


تحقیق خلاقیت در کودکان

 

نوزادی فرزندتان به شتاب می‌گذرد. اگرچه این دوران ساده نیست، اما خیلی زود دلتان برای آن تنگ خواهد شد. با قدری خلاقیت می‌توانید از این دوران، فرصتی بینظیر برای لذت بردن خانوادگی بسازید.

کانگورو شوید
درست مثل کانگوروها فرزندتان را روی شکم بگیرید و حتی با او تماس پوستی بر‌قرار نمایید. این کار به بهبود موقعیت تنفسی نوزاد و با نظم شدن ضربان قلبش هم کمک می‌نماید.

سالن مد راه بیندازید
هر بار که لباس تازه‌ای تن بچه‌ها می‌نمایید احتمالا توی دلتان قند آب می‌شود. هیچ عیبی ندارد اگر سالن مد دو نفره‌تان را راه بیندازید و چشم‌هایتان را با دیدن فسقلی و لباس‌های رنگارنگش نوازش دهید.

خاطرات را ثبت نمایید
بچه‌ها خیلی زود بزرگ می‌شوند و به ویژه سال اول تولدشان به شتاب برق و باد می‌گذرد.در ثبت رفتارهایشان کوتاهی نفرمایید لطفا! می‌توانید بعدا که بزرگتر شد این خاطره‌ها را ذره ذره رو نمایید و بخشی از آن‌ها را برای روز ازدواجش کنار بگذارید. فقط حتما حتما به حریم شخصی‌اش احترام بگذارید و آن‌ها را یکراست روانه شبکه‌های اجتماعی نکنید.

اسباب بازی محبوبش را بشناسید
نسبت به اسباب‌بازی‌های مورد علاقه فرزندتان کنجکاوی به خرج دهید و هر بار که قرار است او را به گردش یا مهمانی ببرید یک یا دو عدد از این اسباب‌بازی‌ها را همراهتان ببرید.

صدای عروسک‌هایش شوید
برای سرگرم کردن بچه‌ها، چند عروسک بند انگشتی و خلاقیت مادرانه اتفاق خوبی است. برای هر شخصیت صدایتان را عوض نمایید و از دیدن چشم‌های متعجب کوچولو شاد شوید.

قرار دو نفره بگذارید
هر وقت که احساس کردید دنیا برایتان تنگ شده و برای خودتان وقت ندارید، فرزندتان را توی کالسکه بگذارید و سر قرار بروید، قراری که می‌توانید فقط خودتان دو تا در آن حضور داشته باشید. سر زدن به باغ وحش یا حتی نزدیکترین کافی‌شاپ که سیگار کشیدن در آن ممنوع است، ایده‌های خوبی به نظر می‌رسند.

تحقیق خلاقیت در کودکان

نسبت به اسباب‌بازی‌های مورد علاقه فرزندتان کنجکاوی به خرج دهید و

 
لقب مخفیانه انتخاب نمایید
یک راز مادر و فرزندی داشته باشید و او را با لقبی که دوست دارید صدا بزنید، پرنسس کوچولو، آقای رئیس و غیره می‌توانند به شما ایده بدهند.

عکس‌های بچگی را با هم جور نمایید
جلوی دست آوردن عکس‌های قدیمی خودتان و پیدا کردن شباهت‌هایی که با فرزندتان دارید یکی از خوبترین کارهایی است که احساس تعلق خاطر به او را زیادتر می‌نماید.

از غذا خوردنش لذت ببرید
نخستین روزهایی که به تنهایی غذا خوردن را یاد می‌گیرد، رد لکه‌های غذا را از میز تا سقف می‌شود دنبال نمود. به جای حرص و جوش خوردن از کثیفی‌هایی که فسقلی ایجاد نموده، به قیافه‌اش و حرکاتش موقع غذا خوردن دقت نمایید و کیف نمایید.

ملیجک شخصی شوید
برای هیچ چیز و هیچ عکس ادا درنیاورید جز برای فسقلی‌ای که خیره به زبان درازی شما و دالی موشه مانده است. هر کاری توانستید بکنید و منتظر باشید قلبتان با شنیدن صدای خنده‌اش تند بزند.

ماساژش بدهید
ماساژ دادن هم سبب بهبود رشد کودک می‌شود و هم به بهبود موقعیت عاطفی بین شما کمک می‌نماید. مطمئن باشید با دیدن ذوق زدگی او موقع ماساژ گرفتن، احساس رضایت و شادی می‌نمایید.

 

منبع: ninisite.com



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها