لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

قوانینی که برای محافظت از کودک می بایست بدانید


,پیشگیری از آزار جنسی کودک

کودکان می بایست آموزش ببینند که بدنشان مربوط به آنهاست و هیچ‌کس، نمی‌تواند آن را لمس نماید

 

 بیان کرد‌وگوی صریح و مستقیم از سنین کودکی در خصوص‌ جنسیت و «قسمت‌های خصوصی بدن»، استفاده از اسامی صحیح برای اندام تناسلی و دیگر قسمت‌های بدن، به درک کودکان از آنچه مجاز نیست، کمک می‌نماید.

در زیرمجموعه‌ای از قوانینی که می بایست به کودکان آموزش دهید، آمده‌اند.

قانون لباس زیر
قانون لباس زیر ازجمله قوانین کلیدی است که والدین می بایست به کودکانشان آموزش دهند. به کودکانتان یاد دهید که کسی نباید به اندام‌های خصوصی‌شان در لباس زیر دست بزند یا نگاه نماید. از مثال‌ها و شرایطی استفاده نمایید که این واقعیت را به‌طور واضح نشان دهد. برای مثال: «اگر در خانه یکی از دوستانت هستی و برادر بزرگ او می‌خواهد با تو بازی نماید، اما این بازی به‌نظر تو عجیب می‌آید یا سبب می‌شود تو احساس بدی داشته باشی، یا اینکه شامل لمس کردن یا درآوردن لباس‌هایت می‌شود» یا «بعضی وقت‌ها اعضای فامیل، مثل پدربزرگ‌ها یا عموها یا دایی‌ها و پسرخاله، قوانین را به درستی متوجه نمی‌شوند و بچه‌ها را طوری که نباید، لمس می‌کنند، حتما به مامان یا بابا یا یک بزرگ‌تر دیگر که به او اطمینان داری خبر بده تا ما بتوانیم به آن کسی که قوانین را بلد نیست، کمک کنیم که یاد بگیرد.»

حرف‌زدن در مورد آزار جنسی و حریم بدن کودک شاید برای بزرگ‌تر‌ها سخت باشد، حرف زدن در مورد قانون لباس زیر می‌تواند آغاز آسان‌تری باشد. کودک هیچ‌وقت برای آموختن قانون لباس زیر کم سن وسال نیست برای چه که سوءاستفاده در هر سنی شاید رخ دهد. اگر معذب هستید که در مورد این موضوع با فرزندتان صحبت نمایید، لطفا به یاد داشته باشید که این موضوع احتمالا برای شما به‌عنوان یک بزرگسال مشکل‌تر است تا برای یک کودک. کودکان می بایست در خصوص بزرگسالانی که می‌توانند بخشی از شبکه ایمنی آنها باشند، آموزش ببینند. تنها یک عضو از شبکه امن می بایست با کودک زندگی نماید؛ عضو دیگر می بایست خارج از حلقه خانواده درجه اول باشد.

بدنت، مال توست
کودکان می بایست آموزش ببینند که بدنشان مربوط به آنهاست و هیچ‌کس بدون اجازه‌شان، نمی‌تواند آن را لمس نماید. کودکان حق دارند که از بوسیدن و یا لمس‌شدن، حتی توسط کسی که دوستش‌ دارند، خودداری کنند. کودکان می بایست آموزش ببینند که برای گریختن از جایگاه‌های خطرناک، به تماس فیزیکی نامناسب، بلافاصله و قاطعانه، «نه» بگویند و به بزرگسالی قابل اعتماد آگاهی دهند. مهم است به کودکان تأکید شود که تا هنگامی کسی موضوع را جدی بگیرد، می بایست پافشاری کنند.

پیشگیری و مواظبت
پیشگیری و مواظبت، مسئولیت یک بزرگسال است. کودکان هنگامی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، احساس شرم، گناه و ترس می‌کنند. بزرگسالان می بایست از شکل‌گیری تابو، حول موضوعات مربوط به جنسیت پیشگیری و اطمینان حاصل کنند که کودکان می‌دانند هنگامی دلواپس، مضطرب و غمگین هستند، از چه‌کسی کمک بخواهند. کودکان شاید حس کنند چیزی نامناسب است. بزرگسالان می بایست متوجه و پذیرای احساسات و رفتار آنها باشند. شاید دلایل بسیاری برای خودداری کودک از تماس با بزرگسال و یا کودک دیگری وجود داشته باشد. این می بایست محترم شمرده شود. کودکان می بایست همیشه حس کنند که می‌توانند در خصوص این موضوع با والدینشان صحبت کنند.

منبع: hamshahrionline.ir



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها