لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش بیان درخواست از والدین به زیباترین شکل ممکن


نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید انجام شود, نحوه بیان درخواست از والدین, بهترین روش برای درخواست چیزی از والدین

روش بیان درخواست از والدین چطور می بایست انجام شود

 

روش بیان درخواست از والدین چطور می بایست باشد؟

ابراز درخواست از والدین قادر هست یک موضوع حساس باشد، به خصوص اگر درخواست چیزی باشد که شاید بلافاصله با آن موافقت نکنند. با این حال، با استفاده از لحن و رویکرد مناسب، قادر هستید شانس خود را برای دریافت جواب مثبت افزایش دهید.

چند نکته در مورد روش بیان تاثیرگذار درخواست از والدین 

با لحن مثبت آغاز نمایید

مهم است که با لحن مثبت آغاز نمایید، زیرا این قادر هست لحن مکالمه را تنظیم نماید. قادر هستید با ابراز قدردانی از کاری که آنها انجام داده اند یا ذکر یک اتفاق مثبت که اخیراً رخ داده است، آغاز نمایید. این قادر هست به ایجاد فضای پذیرایی زیادتر برای درخواست شما کمک نماید.

 

واضح و مشخص باشید

موقع ارائه درخواست خود، در مورد آنچه می خواهید واضح و مشخص باشید. این به پیشگیری از هرگونه سردرگمی یا سوء تفاهم در آینده کمک می نماید. درخواست خود را به صورت مختصر و صریح بیان نمایید و در صورت لزوم آماده ارائه جزئیات زیادتر باشید.

 

نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید انجام شود, نحوه بیان درخواست از والدین,نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید باشد

روش بیان درخواست از والدین

 

محترمانه و مؤدب باشید

مهم است که موقع درخواست از والدین خود احترام و ادب نشان دهید. از زبان مودبانه مثل “لطفا” و “متشکرم” استفاده نمایید و از به نظر رسیدن مطالبه گرانه یا حق طلبانه خودداری نمایید. برای داشته باشید که اگر والدینتان به آنها احترام و توجه نشان دهید، احتمال زیادتری دارد که جواب مثبت بدهند.

 

دلایل خود را توضیح دهید

اگر درخواست شما چیزی است که شاید فوراً مشخص نباشد، مثل درخواست برای بیرون ماندن دیرتر از حد معمول یا شرکت در یک رویداد ویژه، ارائه دلایل برای درخواست خود قادر هست سودمند باشد. این قادر هست به والدین شما کمک نماید دیدگاه شما را درک کنند و شاید احتمال موافقت آنها با درخواست شما را افزایش دهد.

 

نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید انجام شود, نحوه بیان درخواست از والدین,نکات مخفی راضی کردن والدین را بدانید

خوبترین روش برای درخواست چیزی از والدین

 

برای مذاکره آماده باشید

اگر والدینتان در مورد درخواست شما مردد هستند، آماده مذاکره باشید. این شاید شامل به خطر انداختن جنبه های خاصی از درخواست شما یا یافتن راه حل های جایگزینی باشد که برای هر دو طرف سودمند باشد. به یاد داشته باشید که ارتباط و سازش کلید حل هر گونه اختلاف است.

 

تصمیم آنها را بپذیرید

در آخر، مهم است که تصمیم والدین خود را بپذیرید، حتی اگر آن چیزی نباشد که انتظارش را داشتید. به یاد داشته باشید که والدینتان خوبترین منافع شما را در دل دارند و شاید دلایلی برای نه گفتن به درخواست شما داشته باشند. با پذیرش تصمیم آنها و نشان دادن درک، قادر هستید یک رابطه مثبت با آنها حفظ نمایید.

 

در خاتمه، بیان درخواست از والدین نیازمند رویکردی محترمانه و با ملاحظه است. با استفاده از نکته های ذکر شده در بالا، قادر هستید شانس خود را برای دریافت جواب مثبت و حفظ رابطه سالم با والدین خود افزایش دهید.

 

نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید انجام شود, نحوه بیان درخواست از والدین,چطور برای خواسته ام از والدینم جواب مثبت بگیرم

نکته های مخفی راضی کردن والدین را بدانید

 

چه راه هایی برای نشان دادن مسئولیت به والدین وجود دارد؟

اگر می‌خواهید به والدین خود نشان دهید که به اندازه کافی در قبال خواسته‌هایتان مسئول هستید، در اینجا چند گام وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

 

نشان دادن رفتار خوب

با نشان دادن رفتار خوب به والدین خود نشان دهید که مسئولیت پذیر هستید. این بدان معناست که کارهای خود را انجام دهید، تکالیف خود را به موقع انجام دهید، نسبت به دیگران احترام قائل باشید و قوانین خانه را رعایت نمایید.

 

ابتکار عمل داشته باشید

منتظر نباشید والدینتان به شما بگویند که چه کاری انجام دهید. ابتکار عمل به خرج دهید و با انجام دادن کارها بدون اینکه از شما خواسته شود، نشان دهید که فعال هستید. به عنوان مثال، می‌توانید بدون اینکه از شما خواسته شود اتاق خود را پاکیزه نمایید یا در کارهای خانه به شما کمک نمایید.

 

نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید انجام شود, نحوه بیان درخواست از والدین,روش های جلب اعتماد والدین

چطور برای خواسته ام از والدینم جواب مثبت بگیرم

 

به وعده های خود عمل نمایید

اگر به والدین خود قولی می دهید، حتماً به آن عمل نمایید. این نشان می دهد که شما قابل اعتماد و قابل اعتماد هستید. اگر نمی توانید به وعده ای عمل نمایید، صادق باشید و علت آن را توضیح دهید.

 

ارتباط مؤثر برقرار نمایید

با والدین خود در مورد برنامه ها و اهداف خود صحبت نمایید و در مورد اهداف خود باز و صادق باشید. این نشان می دهد که شما بالغ و مسئولیت پذیر هستید و قادر به برقراری ارتباط تاثیرگذار هستید.

 

نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید انجام شود, نحوه بیان درخواست از والدین,نحوه بیان درخواست از والدین چگونه باید باشد

روش های جلب اعتماد والدین

 

قضاوت خوب نشان دهید

تصمیمات خوبی بگیرید و قضاوت خوبی را در اعمال خود نشان دهید. از رفتارهای پرخطر خودداری نمایید و نشان دهید که قادر به انتخاب های مسئولانه هستید.

 

مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید

اگر اشتباهی مرتکب شدید، مسئولیت آن را بپذیرید و از آن درس بگیرید. این به والدین شما نشان می دهد که شما پاسخگو هستید و می خواهید از اشتباهات خود درس بگیرید.

 

با نشان دادن پیوسته رفتار خوب، ابتکار عمل، وفای به قول های خود، برقراری ارتباط تاثیرگذار ، نشان دادن قضاوت خوب و مسئولیت اشتباهات خود، قادر هستید به والدین خود نشان دهید که به اندازه کافی در قبال خواسته های خود مسئول هستید. به یاد داشته باشید، ایجاد اعتماد زمان می برد، بر این اساس در تلاش های خود صبور و استوار باشید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها