لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

دلیل جیغ زدن کودکان چیست؟


جیغ زدن کودکان,علت جیغ زدن کودکان,دلایل جیغ زدن کودکان کودکان هنگامی که می خواهند توجه والدین را جلب کنند جیغ می زنند
 
قطعا شما هم با کودکانی مواجه شده اید که گاه و بی گاه آغاز به جیغ زدن می کنند. جیغ ضدن و گریه کردن برای دست یابی به اهداف از جمله روش های کودکان برای متقاعد کردن والدینشان است؛ بیشتر والدین نیز در اینگونه مواقع تسلیم خواسته کودک می شوند. اما دلیل اصلی و راه حل مناسب برای پیشگیری از جیغ زدن کودکان چیست؟

کودکان هنگامی که می خواهند توجه والدین را جلب کنند جیغ می زنند. جیغ زدن راهی برای گفتن این است که “به من توجه نمایید”. بعضی کودکان هنگامی جیغ می زنند که چیزی را می خواهند. در این شرایط جیغ زدن به این معنی است: “من اونو می خوام بدش به من”!

گاهی صدای کودک بالا می رود اما نمی خواهد شما را آزار دهد این مسئله برای شور و اشتیاق او است. کودکان دوست دارند قدرت صدای خود را نشان دهند و روش استفاده از آن را تجربه کنند.

برای جیغ زدن کودک چه کاری قادر هستم انجام بدهم؟
جیغ زدن به سر کودک برای ساکت شدن او کمکی نمی نماید. این کار فقط به او نشان می دهد هر کسی بلندتر داد بزند برنده می گردد. خوبترین کار در این شرایط از بین بردن شرایطی است که کودک را تحریک می نماید جیغ بزند. همچنین قادر هستید محیط را ترک نمایید و به او توجه نکنید.

 

جیغ زدن کودکان,علت جیغ زدن کودکان,دلایل جیغ زدن کودکان  سعی نمایید از جیغ زدن کودکتان بازی درست نمایید

 

نکاتی برای پیشگیری از جیغ زدن کودکان
با برنامه کارهای خود را انجام دهید. همیشه نمی توانید در اطراف کودک باشید بر این اساس سعی نمایید از استراحت و غذای کودک پیش از ترک خانه مطمئن شوید.

رستوران های شلوغ بروید. کودک را به جای مکان های آهسته به مکان های شلوغ ببرید. در رستوران های شلوغ از جیغ زدن کودک کمتر خجالت می کشید. همچنین کمتر به او می گویید آهسته باشد و سرجایش بنشیند.

از او بخواهید در منزل صدایش را پایین بیاورد. اگر کودک برای خوشحالی جیغ می کشد از او انتقاد نکنید. فقط اگر اذیت می شوید از او بخواهید در منزل صدایش را پایین بیاورد. همچنین آهسته حرف بزنید تا او نیز برای شنیدن صدای شما آهسته شود.

بازی نمایید. سعی نمایید از جیغ زدن او بازی درست نمایید. به او بگویید بیا جیغ بزنیم ببینیم صدای کی بلندتر است. سپس به او ملحق شوید. سپس او را تشویق نمایید صدایش را پایین بیاورد. به او بگویید حالا بیا زمزمه کنیم ببینیم کی آهسته تر حرف می زند. سپس حرکت های دیگر انجام دهید مثل گذاشتن دست ها روی گوش یا بالا پایین پریدن. این کار سبب می گردد جیغ زدن یکی از کارهای بامزه به شمار بیاید.

البته این بازی ها در منزل یا بیرون خوبتر است انجام شود. اما اگر در محیط عمومی هستید سعی نمایید از بازی های آهسته تر استفاده نمایید. مثلا قادر هستید به او بگویید صدایش شبیه شیر است. می توانی صدای گربه هم تقلید کنی؟ اگر کودک در این بازی با شما همراه شد از صداهای دیگر نیز استفاده نمایید.

اذعان احساسات خود. اگر کودک برای جلب توجه جیغ می زند علت ناراحتی او را از خود بپرسید. به عنوان مثال اگر در سوپرمارکت بزرگی هستید شاید جمعیت زیاد او را آزار می دهد. بر این اساس سریع مکان را ترک نمایید یا سعی نمایید سریع خرید نمایید و محل را ترک نمایید.

اگر فکر می نمایید کودک کسل است یا بهانه می گیرد به احساسات او توجه نمایید. به آرامی بگویید “می دونم دوست داری بری خونه اما چند دقیقه دیگه طول می کشه تا کارمون تموم بشه”. او نه تنها از گفتن این حرف ها آهسته می گردد بلکه یاد می گیرد چطور احساسات را در قالب واژه ها بیان نماید.

اگر فکر می نمایید جیغ زدن کودک به این علت است که می خواهد به خواسته اش برسد به او توجه نکنید. انجام دادن خواسته ها با جیغ زدن فقط سبب می گردد این رفتار بدش تقویت شود. به جای آن آهسته بگویید: “می دانم چه میخواهی اما الان نمیشه بعد بهت میدمش”.

سر کودک را گرم نمایید. قادر هستید کودک را در فعالیتی ویژه درگیر نمایید. یکی از مادرها می گوید: من در این مواقع با پسرم حرف می زنم. برایش اتفاقات اطراف را توضیح می دهد. این کار سبب می گردد او آهسته شود. همچنین قادر هستید از کودک بخواهید در خرید به شما کمک نماید یا در خصوص کاری که انجام می دهید شعر بخوانید. یا به او خوراکی بدهید یا اسباب بازی که در حین خرید سرش گرم باشد.

برای زیادتر مادرها، سخت ترین قسمت کنار آمدن با جیغ های کودک زمانی است که سایر اشخاص به او بد نگاه می کنند. به یاد داشته باشید همه با این مسئله روبرو شده اند بر این اساس به نگاه مردم توجه نکنید.

 

منبع: ooma.org

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها