لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

با این بازی ها کمرویی کودکان را درمان نمایید!


کمرویی کودکان در مدرسه,علت کمرویی کودکان

کمرویی کودکان با برقراری ارتباط زیادتر با اشخاص ناآشنا، سریعتر کم شدن خواهد یافت

 

شما می‌توانید با یکسری بازی‌ها، هم او را سرگرم نمایید، هم تجربه نقش‌های اجتماعی مختلف را به او بدهید و هم مهارت‌های اجتماعی و ابراز وجود را در او پرورش دهید. ما در اینجا نمونه‌هایی از این بازی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

نمایش خیالی :
لباس‌های ویژه ای بپوشید و با فرزندتان یک نمایش را در مقابل تماشاچیان خیالی اجرا نمایید. حتی می‌توانید عروسک‌های او را به عنوان تماشاچیان در گوشه ای بچینید و برای آنها بازی و سخنرانی نمایید یا برای عروسک‌ها روی صحنه ای خیالی، آواز بخوانید.

 

معلم بازی :
از فرزندتان بخواهید معلم شما شود و آنچه را که در کلاس یاد گرفته به شما یاد بدهد. یا از او بخواهید به عروسک هایش که بچه‌های تنبلی هم هستند، درس بدهد. خواهید دید که او با تصور کردن خودش در موقعیتی نیرومند و اثرگذار، اعتماد به نفس زیادتری پیدا نموده و به خوبی از پس اجرای نقش برمی آید. 

کمرویی کودکان در مدرسه,علت کمرویی کودکان

 

کودکان کمرو در جایگاه های متعددی مثل میهمانی ها، مدرسه و … دچار مشکل هستند

 

  بازی مصاحبه‌ :
یک میکروفن خیالی جلوی فرزندتان بگیرید و با او مصاحبه نمایید. نظر او را در خصوص رنگ لباسش، آب و هوا، غذای مورد علاقه‌اش و… بپرسید و تا می‌توانید این مصاحبه را طولانی نمایید. با این کار فرزندتان هم ابراز نظر و عقیده‌اش را تمرین می‌نماید و هم صحبت کردن مقابل جمعیت را یاد می‌گیرد.

ضبط صدا :
با فرزندتان حرف بزنید یا کتاب بخوانید، می‌توانید حتی نمایشنامه‌ای را اجرا نمایید و در همین حال صدایتان را با تلفن همراه ضبط نمایید و بعداً گوش دهید. شنیدن صدای خود می‌تواند سبب شناخت ضعف‌ها، برطرف کردن آنها و بالا رفتن اعتماد به نفس کودک برای صحبت در جمع شود.

اجرای پانتومیم :
یک واژه یا مفهوم را انتخاب نمایید و با اجرای پانتومیم سعی نمایید آن را به دیگران بفهمانید. از کودکتان بخواهید با حرکت های دست‌ها و بدن، این مفهوم را انتقال دهد. با این کار، او می‌آموزد که از بدنش برای برقراری ارتباط استفاده نماید و مهارت‌های کافی را برای تقویت زبان بدن یاد می‌گیرد.

خاطره گویی :
شب‌ها در جمع خانواده، به جای آنکه هر کدام مشغول گوشی تلفن همراه یا تلویزیون باشید، به صحبت کردن با هم بپردازید. خوبترین کار این است که خاطره بازی نمایید. هر کدام یکی از خاطرات خوبتان را در جمع تعریف نمایید یا اگر خاطره ای به ذهنتان نمی‌رسد، مسابقه شعر خواندن یا قصه خوانی بگذارید.
 
منبع : ضمیمه روزنامه ایران



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها