لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

از چندسالگی بچه‌ها را به اردوهای تابستانی بفرستیم؟


اردو رفتن,اردو رفتن دانش آموزان

اردوهای تابستانی، هم می‌توانند دربردارنده فرصت باشند و هم دربردارنده تهدید

 

برای بچه‌های امروزی که بیشتر یا تک‌فرزندند و یا امکان بسیاری برای تعامل کردن با همسالان خود ندارند، چشیدن مزه اردوهای تابستانی، تجربه‌ای مغتنم است که می‌تواند خیلی سازنده هم باشد. البته به شرط آنکه شما قبل از فرستادن فرزندتان به این اردوها نکاتی را لحاظ نمایید.

از چندسالگی بچه‌ها را به اردوهای تابستانی بفرستیم؟
در جواب به این سؤال که شاید سؤال شما هم باشد، واقعیت این است که نمی‌شود برای همه بچه‌ها یک سن قطعی را تعیین نمود، چون این موضوع به عوامل مختلفی مثل ویژگی‌های روانی و خلقی فرزند شما، میزان تنوع اردوهای تابستانی، امکانات خانواده و چندین عامل دیگر بستگی دارد.

اما به طور کلی از آنجا که ایجاد فرصت‌های گاه و بیگاه برای دور شدن موقتی دانش‌آموزان کودک و نوجوان از فضای خانه و خانواده و تجربه زندگی در اردوها که مسئولیت‌پذیری زیادتری را از طرف آن‌ها ایجاب می‌نماید سودمند است، در صورت در نظر گرفتن سایر شرایطی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود، می‌توانید حتی از سال‌های ابتدایی تحصیل هم فرزندتان را به اردوهای تابستانی بفرستید. 

 
قبل از فرستادن فرزندمان به اردوهای تابستانی به چه نکاتی می بایست توجه کنیم؟
اردوهای تابستانی مثل سایر جایگاه‌هایی که در زندگی وجود دارند، هم می‌توانند دربردارنده فرصت باشند و هم دربردارنده تهدید. اگر شما در پی تبدیل آن به فرصتی ناب برای فرزندتان هستید ضروری است به چند نوشته توجه نمایید:

اردو رفتن,اردو رفتن دانش آموزان

برای بچه‌های ابتدایی اردوهای کوتاه‌زمان و برای نوجوانان اردوهای بلندمدت‌تر  در نظر گرفته شود

فرزندتان کودک است یا نوجوان؟

همان‌طور که گفتیم نمی‌شود یک سن مشخص را برای همه بچه‌ها تعیین نمود ولی به طور کلی توصیه می‌شود که اردوهای کوتاه‌زمان مثل اردوهای یک‌روزه برای بچه‌های کلاس­های ابتدایی و اردوهای بلندمدت‌تر برای نوجوانان در مقاطع سنی بعدی در نظر گرفته شوند.

برنامه اردو چقدر مناسب فرزند شما است؟

فرزند شما ویژگی‌های خلقی و هوشی و همین‌طور علایق و توانمندی‌های ویژه خودش را دارد. بر این اساس مهم است که قبل از فرستادن فرزندتان به یک اردوی تابستانی مثلاً یک اردوی علمی تفریحی رباتیک، به میزان تناسب بین ویژگی‌ها و علایق او و برنامه‌های ویژه این اردو توجه ویژه داشته باشید.

اردو چه فایده‌ای غیردرسی برای فرزند شما دارد؟

آیا اردویی که برای فرزندتان در نظر دارید، می‌تواند او را با یک بُعد تازه از زندگی آشنا نماید؟ آیا فرصت کسب تجربه‌های تازه در زمینه‌های مختلف ارتباطی، هیجانی و فکری را برای او فراهم می‌نماید؟ آیا می‌تواند به شناخت زیادتر او از توانمندی‌ها و نقص‌هایش کمک نماید؟ به طور کلی آیا این اردو می‌تواند برای فرزند شما فرصت‌سازی نماید؟

مسئولین همراه اردو را ملاقات نمایید.

با اینکه بیشتر اردوهای تابستانی از سوی نهادهای معتمدی مثل وزارت آموزش‌وپرورش و یا مراکز فرهنگی ورزشی تحت نظارت برگزار می‌شوند اما شما به عنوان والدین می بایست قبل از اردو در خصوص مسئولینی که فرزند شما را در اردو همراهی می­کنند، اطلاعات کسب نمایید؛ به صورت حضوری آن‌ها را ملاقات نمایید، از آن‌ها در خصوص برنامه‌های اردو اطلاعات بگیرید ، در خصوص سابقه حرفه‌ای‌شان تحقیق نمایید، شماره تماسشان را داشته باشید و…

 

منبع: ninisite.com



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها