لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

تماشای طبیعت بکر و چشم‌انداز زیبا با صعود به کوه اردهال کاشان


کوه اردهال کاشان, صعود به کوه اردهال کاشان,قله کوه اردهال کاشان

قله کوه اردهال کاشان

 

کوه اردهال کاشان: جاذبه‌های گردشگری و طبیعت پرستی 

کوه اردهال کاشان یکی از کوه‌های زیبای ایران است که در استان اصفهان واقع شده‌است. این کوه به علت مناظر زیبا، آب‌های شیرین و مراتع سرسبز، یکی از مقاصد دوست‌داران طبیعت و کوهنوردی است. در ادامه این نوشته از بیتوته با ما همراه باشید تا با معرفی مسیرهای کوهنوردی و دیدنی‌های اطراف این کوه، با زیبایی‌های این منطقه آشنا شویم.

کوه اردهال یکی از کوهستان‌های معروف است که در جنوب مشهد اردهال قرار دارد.کوه اردهال که در زبان محلی دومیر خوانده می گردد ، این کوه با ارتفاع ۳۴۶۳ متر، در حد فاصل استان‌های اصفهان و مرکزی قرار دارد و از جاهای دیدنی کاشان به شمار می‌رود. اطراف کوه اردهال چهار روستای زیبا و باغ‌هایی با چشمه‌های زیبا وجود دارد که در فصول بهار و تابستان بازدید کنندگان بسیاری دارد. 

 

کوه اردهال کاشان, صعود به کوه اردهال کاشان, مسیرهای صعود به کوه اردهال

مسیرهای صعود به کوه اردهال 

 

صعود به کوه اردهال 

صعود به کوه اردهال به علت ارتفاع آن و خطراتی که با آن همراه است، توصیه نمی‌شود. اما در صورت تمایل به صعود به قله این کوه، خوبتر است با یک تیم همراه شوید تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود. کوه اردهال دارای چند راه صعود است، مسیرهای صعود به کوه اردهال شامل راه شرقی، راه غربی، راه شمالی و راه جنوبی هستند. راه شمالی معروف‌ترین راه صعود به قله این کوه است و راه غربی کوتاه‌ترین راه صعود است. 

 

طول راه صعود به کوه اردهال حدود ۸.۵ کیلومتر است و زمان مناسب برای صعود به قله آن حدود ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه است. همچنین خوبترین فصل برای صعود به این کوه، بهار و تابستان است. در طول راه صعود به این کوه، چالش‌هایی مثل فراهم نبودن آب آشامیدنی و وجود لکه‌های برف و برف چال‌ها وجود دارد. خوبتر است قبل از آغاز به صعود به کوه، به مطالعه و بررسی شرایط آب و هوا و جاده‌های اطراف کوه، پرداخته و از تجربه و دانش کافی برای صعود به کوه برخوردار باشید.

 

کوه اردهال کاشان, صعود به کوه اردهال کاشان, گیاهان کوه اردهال کاشان

گیاهان کوه اردهال کاشان

 

پوشش گیاهی و جانوری کوه اردهال 

در منطقه کوهستانی اردهال، پوشش گیاهی متنوعی از جمله آویشن، باریج، آنغوزه، درمنه، گون، طره، گزنه، زرشک کوهی، زرین‌گیاه، پودنه و بومادران وجود دارد. همچنین حیواناتی مثل گراز، روباه، شغال، گرگ، خرگوش، انواع مار و آفتاب‌پرست نیز در این منطقه زندگی می‌کنند.

 

همچنین در منطقه کوهستانی اردهال، چندین باغ و باغچه وجود دارد که در فصول بهار و تابستان بازدید کنندگان بسیاری دارند. این باغ‌ها دارای چشمه‌های زیبا و باغ‌های میوه‌ی متنوعی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

 

کوه اردهال کاشان, صعود به کوه اردهال کاشان, کوه اردهال در استان اصفهان

 کوه اردهال در استان اصفهان

 

سوالات متداول در خصوص کوه اردهال کاشان 

۱. کوه اردهال کاشان کجا قرار دارد؟

کوه اردهال در استان اصفهان واقع شده است و از شهر کاشان در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری جنوبی قرار دارد.

 

۲. آیا صعود به کوه اردهال خطرناک است؟

بله، صعود به کوه اردهال به علت شیب شدید مسیرها و شرایط آب و هوایی نامناسب در بعضی فصول، خطرناک است و خوبتر است از تیم صعود امن و مجرب استفاده نمایید.

 

۳. چه میزان زمان برای صعود به کوه اردهال نیاز است؟

زمان لازم برای صعود به قله کوه اردهال، به عوامل مختلفی مثل حالت فیزیکی صعود کنندگان، شرایط آب و هوایی و راه صعود بستگی دارد. در حالت کلی، صعود به قله کوه اردهال شاید حدود ۳ تا ۵ ساعت به طول بیانجامد.

 

۴. آیا در اطراف کوه اردهال باغ و باغچه‌هایی وجود دارد؟

در اطراف کوه اردهال چندین باغ و باغچه وجود دارد که در فصول بهار و تابستان بازدید کنندگان بسیاری دارند. این باغ‌ها دارای چشمه‌های زیبا و باغ‌های میوه‌ای متنوعی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

 

کوه اردهال کاشان, صعود به کوه اردهال کاشان, ارتفاع کوه اردهال

ارتفاع کوه اردهال

 

سخن پایانی در خصوص کوه اردهال 

در کل، کوه اردهال با چشم‌اندازهای زیبا، طبیعت بکر و مسیرهای صعود متنوع، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان و کاشان است. اما به علت خطراتی که با صعود به قله آن همراه است، خوبتر است در موقع صعود به کوه، از تیم صعود امن و مجرب استفاده نمایید و از برنامه ریزی کافی برای صعود به کوه برخوردار باشید.

 

کوه اردهال کاشان, صعود به کوه اردهال کاشان,سنگ های کوه اردهال

سنگ های کوه اردهال

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها