لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

میوینگ؛ راهی آسان و کم‌هزینه برای زاویه‌دار کردن صورت!


میوینگ, اموزش میوینگ فک

میوینگ ورزشی ساده برای عضلات صورت و داشتن خط فکی خوش‌تراش

 

میوینگ: فریب یا واقعیت؟ همه چیز در خصوص این تکنیک جنجالی!

میوینگ شامل قرار دادن زبان در جایگاه خاصی در دهان برای اعمال فشار به کام بالا و عضلات اطراف آن است. تکنیک میوینگ روشی است که ادعا می‌شود ظاهر خط فک را تغییر می‌دهد. در این نوشته از بیتوته به بررسی این تکنیک، مزیت ها و معایب و روش انجام آن می‌پردازیم. 

میوینگ یک تکنیک ویروسی است که قرار است ظاهر خط فک شما را تغییر دهد. اما هیچ مدرکی دال بر اثربخشی آن وجود ندارد. میوینگ شامل قرار دادن زبان در جایگاه خاصی در دهان برای اعمال فشار به کام بالا و عضلات اطراف آن است. این تکنیک به نام دکتر مایک مِو، یک متخصص ارتودنسی بریتانیایی، نامگذاری شده است.

 

اگرچه به نظر می رسد تمرینات میوینگ در یوتیوب و سایر وب سایت ها به طور گسترده ای مورد بحث قرار گرفته باشد، اما خود این تکنیک در واقع جدید نیست. در حقیقت، بعضی از متخصصان ارتودنسی و سایر متخصصان پزشکی، قرارگیری صحیح زبان را به عنوان روشی برای تعریف خط فک، اصلاح مشکلات گفتاری و به طور بالقوه کم شدن درد ناشی از مشکلات فک توصیه می کنند.

 

با وجود تبلیغات زیاد، میوینگ محدودیت های بسیاری دارد و شاید آنطور که در ویدیوهای یوتیوب مشاهده می نمایید، عمل نکند. اگر نگرانی های پزشکی در مورد دهان و فک خود دارید، خوبتر است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

 

میوینگ, اموزش میوینگ فک

آیا میوینگ واقعاً می‌تواند خط فک شما را تغییر دهد

 

آیا میوینگ کار می نماید؟

مهمترین بخش میوینگ یادگیری روش قرار دادن زبان در یک جایگاه استراحت جدید است. طرفداران این تکنیک بر این باورند که با گذشت زمان، جایگاه زبان شما سبب تغییر کلی ویژگی های صورت، به ویژه خط فک می گردد.

 

همچنین بعضی بر این باورند که میوینگ شاید به کم شدن درد فک و رفع مشکل خرخر کمک نماید. تصور می گردد میوینگ با برجسته تر کردن خط فک شما عمل می نماید، که قادر هست به برگه دهی صورت شما و حتی لاغرتر به نظر رسیدن آن کمک نماید.

 

در حالی که به دکتر مِو برای محبوبیت این تکنیک در اینترنت اعتبار داده می گردد، اما این تمرینات در واقع توسط او ابداع نشده اند. با یک جستجوی سریع در یوتیوب، قادر هستید به ویدیوهای افرادی که این تکنیک را آزمون نموده اند و ظاهرا نتایجی گرفته اند برسید. (چند ویدیو نیز وجود دارد که این ادعا را رد می کنند).

 

طرفداران میوینگ همچنین بر این باورند که این خود تمرین نیست که صورت شما را تغییر می دهد، بلکه عدم انجام میوینگ است که قادر هست خط فک شما را بدتر نماید. حتی شاید همانطور که در یک مطالعه مورد بحث قرار گرفته است، تکنیک های اصلاحی را برای کودکانی با مشکلات موقعیت زبان ارائه دهد که شاید منجر به ناهنجاری های دندانی و مشکلات گفتاری شود.

از طرف دیگر، کارشناسان دلواپس هستند که افرادی که به جراحی یا کار ارتودنسی نیاز دارند، به اشتباه به جای حل مشکلات خود در پی میوینگ باشند.

 

میوینگ, اموزش میوینگ فک

میوینگ تکنیکی است که در آن زبان خود را روی سقف دهان فشار می دهید

 

عکس ها قبل و پس از میوینگ قابل اعتماد نیستند

فیلم‌های یوتیوب و همچنین عکس ها متعدد قبل و بعد بعضی وقت ها می‌توانند بینندگان را متقاعد کنند که میوینگ مؤثر است. با این حال، مهم است برای داشته باشید که چنین منابعی همیشه قابل اعتماد نیستند. بسیاری از این آموزش‌های آنلاین معمولاً شامل چند هفته یا چند ماه تمرین میوینگ هستند، نه سال‌های مورد نیاز. علاوه بر این، عکس ها به علت سایه و نورپردازی قادر هستند گمراه کننده باشند. زاویه ای که اشخاص در عکس ها سر خود را قرار می دهند نیز قادر هست سبب شود فک تعریف شده تر به نظر برسد. برای تعیین اثربخشی میوینگ به تحقیقات بالینی زیادتری نیاز است.

 

چطور میوینگ انجام دهیم؟

میوینگ تکنیکی است که در آن زبان خود را به طور کامل روی سقف دهان فشار می دهید. گفته می گردد این حرکت در طول زمان به همراستا شدن دندان ها و تعریف خط فک شما کمک می نماید. برای انجام صحیح میوینگ، می بایست زبان خود را شل نمایید و مطمئن شوید که کاملاً روی سقف دهان قرار گرفته است، از جمله پشت زبان.

 

این کار به احتمال زیاد به تمرین بسیاری نیاز دارد، زیرا شما عادت دارید زبان خود را بدون اینکه به آن فکر نمایید از سقف دهان دور نگه دارید. با گذشت زمان، عضلات شما به یاد می آورند که زبان خود را در جایگاه صحیح میوینگ قرار دهند تا به عادت تبدیل شود. در واقع، توصیه می گردد حتی موقع نوشیدن مایعات، همیشه میوینگ انجام دهید.

 

مثل هر تکنیک خانگی که به نظر خیلی خوب است تا حقیقت داشته باشد، میوینگ نیز یک نکته منفی دارد ، شاید سال ها طول بکشد تا نتایج را ببینید. ناهنجاری های فک و صورت به طور معمول با جراحی یا ارتودنسی اصلاح می شوند، بر این اساس نباید تصور نمایید که قادر هستید به شتاب با انجام گاه و بی گاه میوینگ مشکلات خود را به تنهایی حل نمایید.

 

یک مطالعه معتبر موقعیت استراحت زبان را بررسی نمود تا ببیند آیا گروه‌های عضلانی خاصی به عنوان پیش‌بینی‌کننده حافظه بلندمدت درگیر هستند یا خیر. در این مورد، محققان دریافتند که 33 نفری که در این مطالعه شرکت نمودند، هیچ نشانه‌ای از تغییر فعالیت عضلانی نشان ندادند.

 

میوینگ, اموزش میوینگ فک

زمان مشاهده نتایج میوینگ قادر هست از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد

 

سوالات متداول در خصوص میوینگ

1. آیا میوینگ بی خطر است؟

به طور کلی، میوینگ بی خطر تلقی می گردد. با این حال، بعضی از اشخاص شاید در موقع انجام این تکنیک، درد یا ناراحتی خفیفی را تجربه کنند. اگر هر گونه درد یا ناراحتی پیوسته را تجربه کردید، می بایست تمرین را متوقف نمایید و با یک متخصص پزشکی مشورت نمایید.

 

2. چه زمان طول می کشد تا نتایج میوینگ را ببینم؟

زمان مشاهده نتایج میوینگ قادر هست از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بعضی از اشخاص شاید در عرض چند هفته یا چند ماه تغییراتی را مشاهده کنند، در حالی که بعضی دیگر شاید نیاز به ماه ها یا حتی سال ها تمرین داشته باشند تا نتایج قابل توجهی را ببینند.

 

3. چه عواملی بر اثربخشی میوینگ تأثیر می گذارد؟

چندین عامل قادر هست بر اثربخشی میوینگ تأثیر بگذارد، از جمله:

سن: به طور کلی، اشخاص جوانتر استخوان فک انعطاف پذیرتری دارند و شاید سریعتر به میوینگ جواب دهند.

ژنتیک: ژنتیک شما شاید بر شکل و ساختار استخوان فک شما تأثیر بگذارد، که قادر هست بر نتایج میوینگ تأثیر بگذارد.

موقعیت سلامت دهان و دندان: اگر مشکلات ارتودنسی یا سایر مشکلات دهان و دندان دارید، شاید میوینگ به اندازه اشخاص دارای دهان و دندان سالم تاثیرگذار نباشد.

ثبات: برای مشاهده نتایج، می بایست به طور پیوسته و با نظم میوینگ را تمرین نمایید.

 

4. آیا میوینگ جایگزینی برای درمان های ارتودنسی است؟

میوینگ جایگزینی برای درمان های ارتودنسی مثل بریس یا Invisalign نیست. اگر مشکلات جدی در تراز دندان ها یا فک خود دارید، می بایست با یک متخصص ارتودنسی مشورت نمایید.

 

5. آیا قادر هستم از میوینگ برای رفع مشکلات تنفسی استفاده کنم؟

بعضی از اشخاص بر این باورند که میوینگ قادر هست به بهبود تنفس کمک نماید. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. اگر مشکلات تنفسی دارید، می بایست با یک پزشک مشورت نمایید.

 

6. آیا قادر هستم از میوینگ برای کم شدن درد فک استفاده کنم؟

بعضی از اشخاص بر این باورند که میوینگ قادر هست به کم شدن درد فک کمک نماید. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. اگر درد فک دارید، می بایست با یک پزشک مشورت نمایید.

 

نتیجه گیری

در حالی که میوینگ ذاتا خطرناک نیست، اما شواهد کافی برای حمایت از این تکنیک برای تعریف خط فک شما وجود ندارد. اگر در ناحیه فک درد یا نگرانی های زیبایی دارید، برای بحث در مورد گزینه های درمانی به پزشک خود مراجعه نمایید. شما همچنان قادر هستید میوینگ را آزمون نمایید، اما انتظار نتایج کم یا بدون نتیجه را داشته باشید. تا زمانی که میوینگ به درستی به عنوان یک راه حل ارتودنسی مورد تحقیق قرار نگیرد، هیچ ضمانت شده برای اثربخشی آن وجود ندارد.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها