لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

انواع خمیر بازی و فواید آنها برای کودکان


معرفی انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی برای کودکان

انواع خمیر بازی

 

 فواید استفاده از انواع خمیربازی برای کودکان

خمیر بازی کودک یکی از وسایل سرگرم کننده برای او بوده که قادر هست همراه آموزشی نیز برای او باشد. داشتن طرفداران زیاد این محصول سبب شده که تنوع خیلی بسیاری در بازار داشته باشد تا کودکان بتوانند گزینه های زیادتری را داشته باشند. استفاده از خمیر بازی کودک فواید بسیاری دارد. در این نوشته بیتوته انواع خمیر و فواید خمیر بازی را آورده ایم. همراه ما باشید.

مزیت های خمیر بازی برای کودکان

– یکی از مهمترین فواید خمیر بازی برای کودکان پرورش خلاقیت است. 

 

– برگه دادن خمیر بازی باعث تقویت ماهیچه های دست کودکان شده و همین طور سبب افزایش هماهنگی چشم و دست آن ها می گردد.

 

– از دیگر فواید استفاده از خمیر، رشد عاطفی کودک است. با گذشت زمان، ایده پردازی، دقت و درک او نسبت به محیط بالا می رود.

 

– از استرس کودکان کم شدن می یابد و توانایی او برای ساخت شخصیت ها، حیوانات و… بالا می رود. 

 

– اعتماد به نفس در کودک افزایش می یابد. از آنجایی که کودک به تنهایی قادر هست با استفاده از خمیر بازی اقدام به ساخت اشیای گوناگون نماید، این کار سبب افزایش اعتماد به نفس کودک شده و حس استقلال و ارزشمندی به کودک خواهد داد و این مسئله در آخر به شکل گیری شخصیت اجتماعی کودک کمک بسیاری خواهد نمود.

 

– به گفته کارشناسان و روانشناسان کودک، خمیر بازی پیش دبستانی باعث می گردد کودک در 7 سالگی آمادگی زیادتری برای یادگیری درس ها داشته باشد. پیش از اینکه کودکان نوشتن را در مدرسه یاد بگیرند، می بایست عضلات انگشتان خود را تقویت کنند تا کنترل مناسبی بر آنها داشته باشند.

 

– در سال های پیش دبستانی با فعالیت های گوناگون مثل خمیر بازی این عضلات را تقویت می کنند. چون قادر هستند خمیر را با ابزارهای گوناگون شکل دهند، له کنند، گرد کنند و یا حتی برش دهند. این فعالیت ها به رشد مهارت های حرکتی ظریف کودک کمک بسیاری می نماید.

 

انواع خمیر بازی

بعضی اوقات کودکان به خمیرهای بازی زیادتر از هر وسیله سرگرم کننده دیگر ارزش می دهند به همین جهت در موقع خرید آن می بایست خیلی دقت نمود. در ادامه قادر هستید با خمیرهایی که در بازار وجود دارد، زیادتر آشنا شوید:

 

خمیر بازی کلاسیک

خمیر بازی کلاسیک همان خمیر بازی های معمولی که در بازار وجود دارد و در بسته بندی های گوناگون با تعداد رنگ های مختلف به بازار دیده می گردد. به جز این بعضی تولید کننده ها، به همراه این محصول شماری قالب و ابزار قرار داده اند.

 

اگر از خمیر بازی برای مدتی استفاده نکنید، شاید که خمیر خشک شود. در این طور مواقع قادر هستید چند قطره آب به آن بیافزایید و خمیر را ورز دهید تا به صورت اولیه بر گردد.

 

معرفی انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی, خمیر بازی

خمیر بازی کلاسیک

 

خمیر بازی شنی

همانگونه که از اسم این خمیرها میتوان فهمید در ساختار آنها از شن استفاده شده است. این خمیر از دید بافتی نرم و سبک است و شکل ظاهری آن به صورت دانه دانه است. چنانچه خمیر بازی شنی را در دست بگیرید به صورت شنی است.

 

معرفی انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی, مزایای خمیر بازی برای کودکان

خمیر بازی شنی

 

خمیر بازی اسلایم

این خمیر جزو خمیر های بازی جدید موجود در بازار است و بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان از این محصول استفاده می کنند. استفاده از خمیر می‌تواند به تمدد اعصاب کمک نماید. این خمیر دارای حالت ژله ای است. می بایست بیان کرد که خمیرهای اسلایمی ژله ای بوده و خیلی شفاف و براق می باشند.

 

معرفی انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی,با انواع خمیر بازی آشنا شوید

خمیر بازی اسلایم

 

نگهداشتن از خمیر بازی

توصیه می گردد برای اینکه بتوانید از خمیر بازی خود برای زمان طولانی تری استفاده نمایید، آنها را در ظروف درب بسته قرار دهید.

 

بعضی اوقات برای بعضی از خمیرها مثل خمیرهای اسلایمی، توصیه می گردد تا حتما خمیر خود را درون یخچال بگذارید. البته قادر هستید خمیر را درون کیسه قرار داده و درب آن را ببندید تا هوا به درون آن وارد نشود.

 

محدودیت سنی برای استفاده از خمیر بازی برای کودکان

زیادتر توصیه می گردد که این محصول را در دسترس کودکان بالای 4 سال قرار دهید. چون برای سنین پایین تر امکان دارد کودک خمیر را به دهان ببرد. 

 

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها