لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

زندگینامه ارسلان کاظمی، خوبترین بسکتبالیست


ارسلان کاظمی بازیکن بسکتبال ایران و آمریکا

زندگینامه ارسلان کاظمی، خوبترین بسکتبالیست

 

آشنایی با زندگینامه ارسلان کاظمی بسکتبالیست

در این نوشته از بیتوته، با زندگینامه ارسلان کاظمی آشنا می شوید. ارسلان کاظمی نائینی، متولد 2 اردیبهشت 1369 در اصفهان بود. وی بسکتبالیست ایرانی است. ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی زیر 18 سال بود و در سن 17 سالگی برای یک فصل بازیکن تیم بزرگسالان ذوب‌آهن اصفهان بود.

چکیده ای از زندگینامه ارسلان کاظمی :

نام و نام خانوادگی : ارسلان کاظمی نائینی

تاریخ تولد : 1369/02/02

محل تولد : اصفهان

پست : مهاجم قدرتی

لیگ : لیگ برتر بسکتبال ایران

قد : (2/01 متر)

 

زندگینامه ارسلان کاظمی :

ارسلان کاظمی در 2 اردیبهشت 1369 در اصفهان متولد شد. بسکتبالیست حرفه‌ای ایرانی ذوب آهن اصفهان از سوپرلیگ بسکتبال ایران است. او بسکتبال کالج را برای تیم های بسکتبال Oregon Ducks و Rice Owls بازی می نمود . او پنجاه و چهارمین انتخاب کلی در درفت NBA در سال 2013 توسط واشنگتن ویزاردز بود و نخستین ایرانی بود که به لیگ دعوت شد. حقوق او بعداً به فیلادلفیا ۷۶رز مبادله شد .

 

او کاپیتان تیم ملی بسکتبال زیر 18 سال ایران بود و پیش از این در 17 سالگی برای ذوب آهن اصفهان در سوپرلیگ بسکتبال ایران بازی نموده بود و در فوریه 2008 به آمریکا سفر نمود.  یک خواهر کوچکتر از خود دارد، پدرش یوسف کاظمی بوده و مادرش بانو رویا، لیسانس زبان انگلیسی دارد.

 

ورزش را با فوتبال آغاز نمود و تا ۶ سالگی فوتبال بازی می نمود و سپس به تنیس روی آورده و مدتی هم شنا کار نموده و بعد از آن والیبال کار نموده و از کلاس چهارم هم تمرکزش را روی بسکتبال گذاشت.

 

او در 17 سالگی در سال 1386 به تیم ذوب آهن رفت و بسکتبال را به صورت حرفه ای کار نمود، بعد از بازی یک فصل برای این تیم، مورد توجه مربیان تیم ملی جوانان قرار گرفت.

 

بعد از درخشش در تیم جوانان زیر 17 سال ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا، «آنتونی ابراهیم» گزارشگر لبنانی NBA تحت اثر بازی این بسکتبالیست ایرانی قرار گرفت و شرایط سفر ارسلان را به آمریکا فراهم نمود و به او کمک نمود تا در مدرسه مقدماتی «تورث کارولینا» ثبت نام نماید.

 

پس از نقل مکان به آمریکا همزمان با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه رایس آمریکا همراه با تیم بسکتبال این دانشگاه در رقابت های بسکتبال اتحادیه ورزشی کالج های آمریکا (NCAA) شرکت می نمود. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه رایس آمریکا است.

 

خصوصیات اخلاقی ارسلان کاظمی

زندگینامه ارسلان کاظمی

 

شغل دانشگاهی ارسلان کاظمی :

رایس :

کاظمی، بازیکن بسکتبال ایرانی-آمریکایی، از ایالت اوکلاهما و میسوری به رایس دانشگاه رفت. در سال 2008، او نخستین ملی پوش ایرانی شد که بسکتبال دسته یک آمریکا را بازی نمود و به تیم کالج مک مورتری در رایس پیوست. کاظمی با بازی در تیم رایس موفق به کسب نشان شجاعت بسکتبال آمریکا، با تأیید انجمن بسکتبال نویسان این کشور و جایزه ویژه “بین المللی ‌ها” شده بود.

 

دانشجوی سال اول :

در نخستین فصل حضورش در رایس، کاظمی میانگین 10.3 امتیاز و 9.1 ریباند در هر بازی را ثبت نمود. او به عنوان عضوی از تیم تمام ستاره های لیگ کنفرانس ایالات متحده آمریکا (C-USA) معرفی شد، در کنار هم تیمی خود حسن وایتساید که در حال حاضر در NBA بازی می‌نماید.

 

سال دوم :

کاظمی، دانش آموز دوم، توسط مربیان لیگ به تیم دوم C-USA انتخاب شد. او آغاز خوبی را در فصل قبل داشت و میانگین 17.5 امتیاز و 11.14 ریباند را در 14 بازی ابتدایی خارج از کنفرانس به ثبت رساند. کاظمی در این زمان 9 دابل دابل به ثبت رساند که شامل یک بازی 26 امتیازی و 14 ریباندی در مقابل میامی در ACC و یک بازی 19 امتیازی و 17 ریباندی در برابر LSU در SEC بود.

 

در هفته‌های پایانی دسامبر 2010 و ژانویه 2011، کاظمی به عنوان بازیکن برتر C-USA انتخاب شد و نخستین و تنها بازیکنی بود که دو هفته متوالی این افتخار را برای آن فصل دریافت نمود. در نخستین بازی کنفرانس مقابل دانشگاه تولین، او رکورد 28 امتیازی را ثبت نمود. در ادامه، در 2 فوریه 2011 نیز 19 ریباند گرفت.

 

با وجود این، کاظمی در مجموع 8 دابل دوبل دیگر در بازی‌های کنفرانس ثبت نمود که شامل بازی‌هایی با 28 امتیاز و 13 ریباند در برابر تولین، 17 امتیاز و 13 ریباند در برابر هیوستون، 21 امتیاز و 16 ریباند در برابر SMU و 24 امتیاز و 18 ریباند در برابر SMU بود. در مجموع با 9 دابل دوبل (شامل بازی‌های کنفرانس) و میانگین 13.6 امتیاز و 10.9 ریباند در بازی‌های کنفرانس به فصل پایان داد که این عملکرد او را در بین ده بازیکن برتر Div I قرار داد. این نتایج خوب سبب شد تا او در تیم دوم کنفرانس C-USA قرار بگیرد.

 

بازی او در کنفرانس ایالات متحده آمریکا، او را در تیم دوم کنفرانس 2، درست همانطور که در پیش فصل پیش بینی شده بود، به دست آورد. کاظمی میانگین 15.2 امتیاز و 11 ریباند، در مجموع 487 امتیاز، 120 ریباند تهاجمی، 231 ریباند دفاعی و مجموع 351 ریباند در سال داشت.

 

تیم تمام کنفرانس تنها افتخار کاظمی در فصل 2010–2011 نبود. عملکرد برجسته او سبب شد تا او در چندین تیم منتخب ملی هم قرار بگیرد.

 

ابتدا، کاظمی به همراه دو بازیکن برتر هفته خود و تیم کنفرانس، به تیم دوم اتحادیه ملی مربیان بسکتبال (NABC) برای منطقه 11 معرفی شد. این تیم شامل آرون جانسون از UAB و ویل بارتون از ممفیس بود.

 

سپس، کاظمی به تیم اول تمام بین‌المللی NCAA که متشکل از تریستان تامپسون از تگزاس و نیکولا ووچویچ از USC بود، انتخاب شد.

 

کاظمی همچنین به تیم تمام ناحیه انجمن نویسندگان بسکتبال ایالات متحده (USBWA) در منطقه هفتم راه یافت. این تیم خوبترین بازیکنان سال 2010 از جمله رندی کالپپر از UTEP، LaceDarius Dunn از بیلور، و جردن همیلتون از تگزاس را شامل می‌شد.

 

در آخر، USBWA به کاظمی جایزه شجاع ترین سال 2010-2011 را اهدا نمود. کاظمی سومین دریافت کننده این جایزه شد. دیو رز ، مربی BYU ، و کلوین دیویس از ایالت سن دیگو دو برنده دیگر در سال های گذشته بودند.

 

جوایز ارسلان کاظمی

عکس ها ارسلان کاظمی

 

اورگن :

بعد از پایان سال تحصیلی خود، کاظمی به دانشگاه اورگن منتقل شد. NCAA به علت مخالفت‌های رایس، معافیت سختی به کاظمی داد، به این معنی که او می‌توانست فوراً بازی نماید، بدون اینکه نیازی به یک سال استراحت داشته باشد. این معافیت به علت ادعای کاظمی مبنی بر تجربه تبعیض در زمان عضویت در تیم بسکتبال رایس صورت گرفت.

 

با توجه به درخواست کاظمی برای معافیت از سختی کار، ریک گرینسپن، مدیر ورزشی رایس، اظهارات توهین آمیزی را متوجه کاظمی، هم تیمی‌هایش و یک دستیار مربی به نام مارکو مورکوس نموده است. یکی دیگر از هم تیمی‌های کاظمی به نام عمر عربی نیز معافیت سختی دریافت نمود و بلافاصله توانست برای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازی نماید.

 

در پی این اتفاقات، Morcos اخراج شد و از آن زمان شکایتی را مبنی بر وجود محیط کاری خصمانه در رایس به کمیسیون فرصت های شغلی برابر ارائه نمود، اگرچه Morcos هیچ مدرکی دال بر چنین رفتاری ارائه نکرد. کاظمی در مورد معافیت از مشقت اظهار نظر نمی نماید و رایس قاطعانه این اتهامات را رد نموده است. ادعاهای معافیت از سختی که توسط کاظمی و اورابی مطرح شده بود توسط NCAA مورد بررسی قرار نگرفت، که این معافیت ها را به علت اعتراضات رایس اعطا نمود.

 

کاظمی در مورد معافیت از مشقت اظهار نظر نمی نماید و رایس نیز این اتهامات را رد نموده است. ادعاهای معافیت از سختی که توسط کاظمی و اورابی مطرح شده بود، توسط NCAA مورد بررسی قرار نگرفت و این معافیت‌ها صرفا به علت اعتراضات رایس اعطا شده بود.

 

کاظمی فصل بزرگسالی موفقی را با تیم دانشگاه اورگن پشت سر گذاشت. او به طور میانگین تقریبا دو رقمی امتیاز و ریباند به دست آورد. کاظمی توانست اردک ها را به مسابقات Sweet Sixteen قهرمانی بسکتبال مردان NCAA هدایت نماید. در این مسابقات، او به طور میانگین 15 ریباند، 10 امتیاز و 2.3 پاس گل در هر بازی کسب نمود. متاسفانه، آنها در آخر توسط کاردینال های قهرمان لوئیزویل حذف شدند.

 

فعالیت های ارسلان کاظمی

آشنایی با ارسلان کاظمی

 

شغل حرفه ای ارسلان کاظمی :

کاظمی توسط واشنگتن ویزاردز با انتخاب 54 در درفت NBA در سال 2013 انتخاب شد. حقوق او بعداً در شب درفت به فیلادلفیا 76ers منتقل شد. کاظمی به نخستین بازیکن ایرانی الاصل تبدیل شد که توسط یک تیم NBA دعوت شد. او در سال 2013 برای لیگ تابستانی NBA به 76ers پیوست و میانگین 4.6 امتیاز و 4.6 ریباند در پنج بازی به دست آورد. سام هینکی، مدیر کل سیکسرز، علیرغم پتانسیل نشان داده شده کاظمی در لیگ تابستانی، بیان کرد او نیاز به یک سال کار بر روی بازی خود در جای دیگری دارد و سپس آن زمان را خواهیم داشت که جایگاه او را ارزیابی کنیم.

 

در نتیجه، کاظمی برای فصل 2013-2014 به ایران برگشت و با تیم پتروشیمی بندر امام قرارداد بست. در جولای 2014، او دوباره به 76ers در لیگ تابستانی NBA پیوست. در سپتامبر 2014، کاظمی با تیم اژدهای سر به فلک کشیده چونگ کینگ در لیگ بسکتبال چین قرارداد امضا نمود. در 27 بازی برای این تیم، او میانگین 15.0 امتیاز و 13.7 ریباند در هر بازی کسب نمود.

 

در ژوئیه 2015، کاظمی دوباره به 76ers برای لیگ تابستانی NBA 2015 پیوست، جایی که او در ریباند برتر از بازی در مقابل بوستون سلتیکس بود. در 29 سپتامبر 2015، بعد از اینکه 76ers از حق پیش نویس او انصراف داد، او قراردادی با آتلانتا هاوکس امضا نمود. او در 10 اکتبر بعد از حضور در یک بازی پیش فصل توسط هاوکس کنار گذاشته شد. دو روز بعد، هیوستون راکتس او را معاف نمود و او به تیم آنها پیوست. او در 24 اکتبر بعد از حضور در یک بازی پیش فصل توسط راکت ها کنار گذاشته شد. در 29 دسامبر، با امضای قرارداد با ثامن مشهد و پیوستن به تیم همراه با مهران حاتمی، مربی سابق پتروشیمی بندر امام، به زادگاهش ایران برگشت.

 

کاظمی فصل 2018-2019 را با مهرام تهران بی سی سپری نمود و میانگین 9.6 امتیاز، 10.6 ریباند، 2.5 پاس منجر به گل و 2.2 توپ ربایی در هر بازی به دست آورد. او در 7 سپتامبر 2020 با کمیدور تهران بی سی قرارداد امضا نمود.

 

حرفه بین المللی ارسلان کاظمی :

کاظمی به عنوان کاپیتان تیم زیر 19 سال ایران با کسب 16/6 امتیاز و 12/2 ریباند، در هر بازی و 3 پاس گل هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و خوبترین گلزن این تیم در مسابقات جهانی زیر 19 سال فیبا در سال 2009 در اوکلند نیوزلند شد.

 

کاظمی در سال 2010 یکی از 12 بازیکن اصلی تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی بسکتبال در استانبول بود. وی در طول این رقابت‌ها، با میانگین 12 امتیاز، 7.4 ریباند و 0.4 پاس منجر به گل در هر بازی، یکی از بازیکنان موفق تیم ملی ایران به شمار می‌آمد. همچنین، با ثبت 2.8 استیل در هر مسابقه، وی خوبترین استیلر رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2010 بود.

 

کاظمی بعد از چندین اجرا چشمگیر مورد تحسین رسانه های بین المللی قرار گرفت. مجله SLAM، کاظمی را به عنوان یکی از 5 بازیکن برتر درفت NBA که در مسابقات شرکت می کنند، رتبه بندی نمود.

حضور ارسلان کاظمی در NBA :

ارسلان کاظمی در درفت سال 2013 و در پیک 54 به واشینگتن ویزارد پیوست؛ ولی این بازیکن از واشینگتن به فیلادلفیا سونی سیکسرز ترید شد و دومین ایرانی لقب گرفت که تا به حال توانسته به لیگ NBA راه پیدا نماید.

 

سال 1398 در 29 سالگی به تیم مهرام تهران ملحق شد و بعد از یک سال به تیم شیمیدر قم رفت و از سال 1400 هم عضو تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان است.

 

ازدواج ارسلان کاظمی :

ارسلان کاظمی چند سالیست که ازدواج نموده و زندگی متاهلی دارد، ثمره این زندگی موفق هم یک فرزند دختر است.

 

تاریخچه فعالیت ارسلان کاظمی

عکس ها ارسلان کاظمی و همسرش

 

خصوصیات اخلاقی ارسلان کاظمی :

من مودبم و در مدرسه درسخوان بودم، با همه می گویم و می خندم اما از آدم هایی که زود فامیل می شوند خوشم نمی آید، خصوصیات بدم هم این است که همیشه فکر می کنم خودم درست می گویم و حرف می بایست حرف من باشد البته آنقدرها هم بد نیست.

 

خوبترین دانک یک دهه اخیر جهان :

سال 2020 دانک کاظمی مقابل یونان در رقابت های بین قاره ای انتخابی المپیک 2016، به عنوان خوبترین «دانک» یک دهه اخیر بسکتبال جهان توسط سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) انتخاب شد.

 

(دانک) نوعی پرتاب و یکی از قواعد بازی در بسکتبال می‌ باشد به این صورت که بازیکن در هوا پریده و با دو یا یک دست لبه‌ های حلقه بسکتبال را گرفته و توپ را در داخل آن قرار می‌ دهد

 

جدیدترین تصاویر ارسلان کاظمی

فعالیت های ارسلان کاظمی

 

تاریخچه فعالیت :

 سال هاتیم ها 
 1386-1387 ذوب آهن
 1392-1393

• شهرداری گرگان

• پاسیفیک-۱۲ تیم دفاعی همه جانبه (1392)

• 2× Second-team All-C-USA (2011, 2012)

• برترین اسلم دانک دهه 2010 (1390خ)

 1393-1394بجینگ رویال 
 1395–1394ثامن مشهد 
 1396–1395 نیروی زمینی ارتش
1397–1396پتروشیمی بندر امام
1399–1398مهرام تهران
1400–1399شیمیدر
1400-باشگاه بسکتبال ذوب آهن اصفهان

 

موارد برجسته و جوایز فعالیت :

لیگ برتر بسکتبال ایران قهرمان (1393)

 جام بسکتبال آسیامدال نقره  جایگاه دوم 2017 بیروت
 رقابتهای بسکتبال جام آسیا

• مدال طلا

 مدال طلا

 • جایگاه اول 2014 ووهان

• جایگاه اول 2016 تهران

بازی های آسیایی 2018 مدال نقره جایگاه دوم 2018 جاکارتا
 بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا

 مدال طلا

• مدال برنز

 جایگاه اول 2018 پتروشیمی

 جایگاه سوم 2019 نفت آبادان

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها