لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خوبترین روش پاکیزه کردن جکوزی


 تمیز کردن جکوزی

روش پاکیزه کردن جکوزی

 

آموزش پاکیزه کردن جکوزی

جکوزی یک را عالی است که برای استراحت و خلوت کردن از روزمره استفاده می‌شود. اما همانطور که می‌دانید، استفاده مکرر از جکوزی سبب تجمع ذرات، باکتری‌ها، و ویروس‌ها در آب می‌شود که شاید به تندرستی بدن صدمه برساند. بر این اساس، پاکیزه کردن جکوزی به شدت توصیه می‌شود. در این نوشته بیتوته به شما روش پاکیزه کردن جکوزی را آموزش می‌دهیم.

پاکیزه کردن جکوزی

 

خاموش کردن سیستم جکوزی

قبل از هرگونه پاکیزه کردن جکوزی، ابتدا می بایست سیستم جکوزی را خاموش نماید. این کار از بین بردن خطر گرمای بیش از حد و ایجاد صدمه های جانبی پیشگیری می‌نماید.

 

بهترین روش تمیز کردن جکوزی

 پاکیزه کردن جکوزی

 

تخلیه کردن آب

برای پاکیزه کردن جکوزی، می بایست ابتدا آب را تخلیه نمایید. برای این کار، خوبتر است از یک پمپ خالی کننده استفاده نمایید تا آب به طور کامل از جکوزی خارج شود. در این مرحله، می‌توانید از ابزاری مثل مکش خالی کننده برای پاک کردن هر گونه ذرات بزرگتر استفاده نمایید.

 

پاک‌کردن دیوارها

حال که آب تخلیه شده است، می بایست دیوارهای جکوزی را پاک نمایید. برایاین کار، می‌توانید از یک پاک کننده سطح جکوزی استفاده نمایید. این پاک کننده‌ها سبب پاک شدن رسوبات و کربنات‌های روی دیوارهای جکوزی می‌شوند. شما می‌توانید از یک برس نرم و یک پارچه نرم برای پاکیزه کردن دیوارهای جکوزی استفاده نمایید. برای پیشگیری از خراشیدن سطح جکوزی، از برسی با سرامیک یا مواد نرم استفاده نمایید.

 

آموزش تمیز کردن جکوزی

خوبترین روش پاکیزه کردن جکوزی

 

پاک کردن پوشش‌های جکوزی

برای پاک کردن پوشش‌های جکوزی می‌توانید از یک پاک کننده جکوزی استفاده نمایید. پاک کننده جکوزی سبب پاک شدن آلودگی‌های سطحی روی پوشش‌های جکوزی می‌شود. شما می‌توانید از یک پارچه نرم و یک برس نرم برای پاک کردن پوشش‌های جکوزی استفاده نمایید. خوبتر است از پاک کننده‌های طبیعی و بدون مواد شیمیایی سمی استفاده نمایید.

 

 آسان ترین روش تمیز کردن وان جکوزی

آموزش پاکیزه کردن جکوزی

 

پاک کردن فیلتر

فیلتر جکوزی می بایست به صورت دوره‌ای پاک شود تا از دسترسی زیادتر آلودگی‌ها و ذرات پیشگیری شود. برای پاک کردن فیلتر، می بایست آن را از جکوزی خارج نمایید و با یک پاک کننده فیلتر جکوزی، آن راتمیز نمایید. پاک کننده فیلتر جکوزی به طور ویژه طراحی شده است تا کربنات‌ها، رسوبات، باکتری‌ها، و ویروس‌ها را از فیلتر جکوزی پاک نماید. برای این کار، فیلتر را درون یک مخزن پر از آب و پاک کننده فیلتر جکوزی بگذارید و سپس آن را با یک برس نرم پاک نمایید. پس از این کار، فیلتر را خشک نمایید و مجدداً به جکوزی برگردانید.

 

تمیز کردن وان جکوزی

آسان ترین روش پاکیزه کردن وان جکوزی

 

شستشوی جکوزی

بعد از پاک کردن دیوارها، پوشش‌ها، و فیلتر، می بایست جکوزی را به طور کامل شستشو دهید. برای این کار، می‌توانید از یک پاک کننده جکوزی مخصوص استفاده نمایید. پاک کننده جکوزی سبب پاک شدن آلودگی‌ها و باکتری‌ها در آب جکوزی می‌شود. برای شستشوی جکوزی، می‌توانید از یک پاک کننده جکوزی به صورت مستقیم در آب جکوزی استفاده نمایید و سپس با استفاده از یک برس نرم، دیوارهای جکوزی را پاک نمایید. در این مرحله، با توجه به نوع جکوزی، شاید نیاز به استفاده از یک پمپ خالی کننده و یا مکش خالی کننده باشد تا آب جکوزی به طور کامل از جکوزی خارج شود.

 

نحوه تمیز کردن وان جکوزی

پاکیزه کردن وان جکوزی

 

پاک کردن جکوزی با مواد طبیعی

برای پاک کردن جکوزی، می‌توانید از مواد طبیعی مثل سرکه، بیکربنات سدیم، و اسید سیتریک استفاده نمایید. برای استفاده از سرکه، می‌توانید یک پیمانه سرکه را با یک گالن آب در مخلوط نموده و سپس آن را در جکوزی ریخته و آن را برای چند ساعت به خوبی ماساژ دهید. برای استفاده از بیکربنات سدیم، می‌توانید یک پیمانه بیکربنات سدیم را با دو گالن آب در مخلوط نمایید و آن را در جکوزی ریخته و آن را برای چند ساعت به خوبی ماساژ دهید. برای استفاده از اسید سیتریک، می‌توانید یک پیمانه اسید سیتریک را با یک گالن آب در مخلوط نموده و سپس آن را در جکوزی ریخته و آن را برای چند ساعت به خوبی ماساژ دهید. این مواد طبیعی سبب پاک شدن آلودگی‌ها و باکتری‌ها در آب جکوزی می‌شوند.

 

بهترین روش تمیز کردن جکوزی

روش پاکیزه کردن وان جکوزی

 

تعویض آب

برای حفظ بهداشت جکوزی و ایجاد شرایط خوبتر برای استفاده، تعویض آب جکوزی می بایست به دوره‌ای انجام شود. این دوره‌ی تعویض بستگی به فرکانس استفاده از جکوزی و حجم آب آن دارد. به طور کلی، تعویض آب جکوزی می بایست هر 3 تا 4 ماه یا حداقل یکبار در سال انجام شود.

 

آموزش تمیز کردن جکوزی

پاکیزه کردن جکوزی

 

حفظ بهداشت شخصی

در آخر، برای حفظ بهداشت شخصی، می‌بایست قبل از استفاده از جکوزی، بدن خود را با آب و صابون شستشو دهید. همچنین، استفاده از جکوزی برای افرادی که دارای عفونت پوستی، زخم باز، بیماری قابل سرایت، و یا سایر بیماری‌های عفونی هستند، توصیه نمی‌شود. همچنین، خوبتر است از مواد شیمیایی قوی و سمی برای پاکیزه کردن جکوزی استفاده نکنید، زیرا شاید به تندرستی بدن صدمه برساند.

 

در آخر، پاکیزه کردن جکوزی مهم است تا از پاکیزگی و بهداشت جکوزی اطمینان حاصل شود. با رعایت مراحل فوق، می‌توانید جکوزی خود را به سادگی و به خوبترین شکل ممکن پاکیزه نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها