لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

چطور کمر شلوار را تنگ کنیم؟


چطور کمر شلوار را تنگ کنیم

راه حل هایی ساده برای تنگ کردن کمر شلوار

 

چطور با استفاده از ترفندهای خانگی کمر شلوار را تنگ کنیم ؟

چطور کمر شلوار را تنگ کنیم؟ در این نوشته از بیتوته به بررسی راهکارهای متفاوتی برای تنظیم کمر شلوار می پردازیم. با توجه به اینکه شلوار تنگ یا گشاد قادر هست برای هر کسی یک مشکل باشد، در این نوشته روش های مختلفی برای تنظیم کمر شلوار را معرفی می نماییم. با ما همراه باشید تا راه حل مناسب برای شما را پیدا نمایید.

چطور کمر شلوار را تنگ کنیم ؟

گرفتن ساسون برای تنگ کردن کمر شلوار :

برای تنگ کردن شلوار جین قادر هستید در قسمت پشت ساسون بگیرید مثل عکس، گشادی کمر به دو قسمت تقسیم نمایید و از داخل و بالای جیب ها اندازه بزنید دقت نمایید که هر دو به صورت قرینه باشند، و یک خط شیب دار به بالای جیب ها بکشید و آن را کم نمایید. و تا بزنید و با چرخ خیاطی بدوزید. در پایان اضافه ی ساسون را برش بزنید و باز نمایید و اتو بزنید که اذیتتان نکند.

 

طرز تنگ کردن کمر شلوار

تنگ کردن کمر شلوار با گرفتن ساسون

 

روش قرار دادن کش، برای تنگ کردن کمر شلوار :

این روزها زیادتر کمر شلوار جین کودکان، دارای کش و دکمه است که قادر هستید را اندازه ی آن را تغییر بدهید. شما هم قادر هستید این روش را روی شلوار خود پیاده نمایید. به این صورت که از در قسمت پهلوهای کمر شلوار کمی به سمت داخل رفته و پارچه ی داخلی کمری شلوار را به اندازه ی 1-1/5 سانت برش بزنید و در قسمت های پهلو از داخل دو طرف شلوار دکمه ای مناسب بدوزید. یک کش مناسب را انتخاب نمایید و روی آن با فاصله برش های مناسبی برای دکمه ها بزنید. کش را از داخل کمری شلوار عبور بدهید و به دکمه در اندازه مناسب قرار بدهید. ابتدا و انتهای کش را بدوزید که کش باز نشود.

 

ترفندهایی برای تنگ کردن کمر شلوار

برای تنگ کردن کمر شلوار قادر هستید کش در آن قرار بدهید

 

تنگ کردن شلوار از پهلو :

در افرادی که کمر گودی دارند، تنگ کردن شلوار از کمر شاید کاربردی نباشد؛ به عنوان گزینه ی دیگر، قادر هستید از روش تنگ کردن شلوار از پهلو استفاده نمایید. برای این کار، قادر هستید از دو روش زیر استفاده نمایید :

 

گذاشتن کش در دو طرف پهلو و دوختن آن: این روش شامل گذاشتن کش در دو طرف پهلوی شلوار است. سپس، با دوختن کش، شلوار را به اندازه ی مورد نظر تنگ می نمایید. بااین روش، شلوار را به آسانی و به دقت قادر هستید تنگ نمایید.

 

ترفندهایی برای تنگ کردن کمر شلوار در منزل

تنگ کردن کمر شلوار از پهلو

 

استفاده از قیچی برای برش دادن قسمت دوطرف پهلوی شلوار و سپس استفاده از سوزن و نخ: در این روش، با استفاده از قیچی، قسمت دو طرف پهلوی شلوار را بریده و سپس با استفاده از سوزن و نخ، شلوار را به اندازه ی مورد نظر تنگ می نمایید. بعد از تنگ کردن شلوار، قادر هستید قسمت های بریده شده را با هم دوخته و شلوار را به حالت اصلی بازگردانید. البته استفاده از روش کش قادر هست خوبتر باشد زیرا بریدن و دوختن شاید کار سختی باشد.

 

با استفاده از هر یک از روش های بالا، قادر هستید کمر شلوار خود را به دقت و به آسانی تنظیم نمایید. برای افرادی که کمر گودی دارند، استفاده از روش تنگ کردن شلوار از پهلو، گزینه ی بهتری به نظر می رسد.

 

دوخت های جادویی برای تنگ کردن کمر شلوار :

شاید تا به حال دوخت های جادویی را دیده باشید. عکس نمونه ای از این دوخت ها که برای تنگ کردن کمر مناسب هستند را قرار داده ایم. دقت نمایید از نخ های محکم و به صورت دو لا بدوزید و به آرامی به سمت پایین بکشید و آن را جمع نمایید.

 

راه های نوین تنظیم کمر شلوار

یکی از دوخت هایی که قادر هستید برای تنگ کردن کمر شلوار از آن استفاده نمایید

 

اگر در خیاطی ماهر هستید قادر هستید درزهای بغل کمر شلوار را بشکافید و سپس به اندازه مناسب کمر خود تنگ نمایید و بدوزید و اضافه را بچینید و با نخ های هم رنگ نخ های دوخت شلوار روی آن دوخت دوبل بروید، البته این در صورتی است که از دوخت های دوبل در پهلو استفاده شده است.

 

تنگ کردن کمر شلوار از درز دوخت پشت شلوار :

قادر هستید از درز دوخت پشتی کمر شلوار نیز تنگ نمایید، این مورد زیاد پیشنهاد نمی شود زیرا علاوه بر سخت بودن (برای شکافتن و همچنین ادامه ی دوخت دوبل و هم رنگ بودن نخ دوبل)، می بایست خیلی حرفه ای و خیاط باشید و اگر در قسمت باسن شلوار گشاد باشد و آن قسمت را تنگ نمایید جیب های پشتی به هم نزدیک می شوند.

 

با کمترین هزینه کمر شلوار را تنگ کنید

قادر هستید از درز دوخت پشت شلوار نیز کمر آن را تنگ نمایید

 

سخن پایانی :

با استفاده از روش های بالا، قادر هستید کمر شلوار خود را به دقت و به آسانی تنظیم نمایید. این روش ها برای تنظیم کردن کمر شلوار و تنگ کردن آن خیلی سودمند هستند و به شما اجازه می دهند که شلوار خود را به طور دقیق به اندازه شما تنظیم نمایید. در صورتی که هیچ یک از روش های بالا به شما کمک نکرد، قادر هستید به یک خیاط مراجعه نمایید و شلوارتان را دوخته، یا به عبارتی تنظیم شده تر نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها