لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

آموزش روش آماده کردن سبزه عید فوری


طرز تهیه سبزه عید فوری,سبزه خرفه,سبزه خرفه برای عید

سبزه خرفه برای عید

 

روش کاشت سبزه دورنگ عید در کمترین زمان:

اگر برای عید وقت بسیاری ندارید می خواهید سبزه ای زیبا داشته باشید، پیشنهاد ما سبزه شاهی، منداب و برای سبزه ی قرمز از بذر خرفه و خاکشیر استفاده نمایید. در ادامه این نوشته بیتوته آموزش سبزه دو رنگ برای عید و روش آماده کردن سبزه عید فوری عید نوروز آشنا می نماییم.

سبزه خرفه و خاکشیر

سبزه تخم خرفه و خاکشیر و شاهی و منداب چهار تا از بذرهایی است که خیلی سریع رشد می کنند و نباید خیلی زود کاشته شوند. برای کاشت سبزه خرفه و خاکشیر و شاهی و منداب قادر هستید آن ها را روی سطح هایی مثل بدن عروسک، اطراف کوزه، روی سبد، روی ماکت و هر چیزی مثل آن ها را با پنبه بپوشانید و از بذرهای خرفه و خاکشیر روی آن ها استفاده نمایید. این بذرها خیلی سریع سبز می کنند و برگ های ظریف و ریزی دارند. به همین علت اگر می خواهید سبزه های مدل دار و یا دو رنگ بکارید پیشنهاد ما خرفه و خاکشیر است. 

 

بذرخرفه و خاکشیر به رنگ قرمز و بذر شاهی و منداب به رنگ سبز است.

برای کاشت سبزه مدل دار، ابتدا بذرهای شاهی را با 5 خودش آب، به زمان 4 ساعت خیس نمایید.

 

بذرهای خرفه و خاکشیر را با هم مخلوط نمایید تا حالت چسبندگی پیدا کنند. نسبت بذر خرفه با خاکشیر را 2 به 1 خیس نمایید تا لعاب و چسبندگی لازم را پیدا کنند. بذر خرفه و خاکشیر را با با 5 برابر خودش آب، به زمان 4 ساعت خیس نمایید.

 

اگر می خواهید بذر خرفه، خاکشیر، شاهی و منداب را بکارید. بعد از خیساندن، ابتدا، روی وسیله ی مورد نظر خود را با با پنبه بپوشانید و لایه ای نازک با پارچه تنظیف را روی آن بپوشانید. و با نخی سفید آن ها را با هم محکم نمایید.

 

کاشت خرفه برای سبزه عید,سبزه خرفه و خاکشیر,سبزه تخم خرفه

کاشت خرفه برای سبزه عید

 

اگر می خواهید از بدن عروسک استفاده نمایید می بایست ابتدا دور تا دور بدن عروسک را قالبی بزنید مثل بطری مایع ظرفشویی و …. و یا حتی قادر هستید یک بطری پلاستیکی را باز نمایید و پاهای عروسک را بین آن قرار بدهید و آن را مثل مخروط شکل بدهید. و لبه های آن را چسب بزنید. و بعد روی آن را پنبه بچسبانید و سپس با یک لایه پارچه ی تنظیف بپوشانید و روی آن نخ بپیچانید تا محکم شود و پنبه ها جدا نشوند.

 

حتی قادر هستید از سبدهایی که خراب شدند و شکل گرد دارند برای این کار استفاده نمایید. وسط آن را سوراخ نمایید و پاهای عروسک را داخل آن قرار بدهید. و بعد روی آن را با پنبه بپوشانید.

 

اگر می خواهید از سبزه ی دو رنگ استفاده نمایید جاهایی را که دوست دارید به رنگ قرمز باشد از بذر خرفه و خاکشیر استفاده نمایید و جاهایی که دوست دارید سبز باشد از بذر شاهی استفاده نمایید. بستگی به سلیقه ی خودتان سبزه تان را تزیین نمایید.

 

دقت نمایید بذرهای شاهی نباید زیادتر از یک لایه باشند. زیرا می گندند و خراب می شوند. برای اینکه یک لایه بذر روی پارچه بچسبانید و روی هم جمع نشوند. دست خود را خیس نمایید و روی سبزه ها بکشید تا یک لایه بذر زیادتر به پارچه نچسبد.

 

در پایان روی یک پلاستیک بزرگ چند سوراخ بزنید و آن را روی عروسک بکشید فقط دقت نمایید پلاستیک به عروسک و بذرها نچسبد. زیرا بذرها جدا می شوند و سبزه ی قشنگی نخواهید داشت.

 

  زیادتر بخوانید: روش آماده کردن سبزه عدس

 

3 بار در روز (صبح، ظهر و شب) سبزه را با اسپری آب پاشی نمایید. و روی آن را باز با پلاستیک بپوشانید. بعد از اینکه سبزه کاملا سبز شد پلاستیک های روی آن را بردارید و پس از آن فقط روزی یک الی دو بار به آن آب اسپری نمایید. خیلی می بایست مراقب باشید که سبزه خشک نشود.

 

بعد از چند روز سبزه ی شما کاملا سبز می گردد و دو رنگ بودن آن مشخص می گردد.

 

شما قادر هستید از هر قالب کیکی که طرح های زیبا مثل پروانه، گل و … دارند نیز استفاده نمایید.

 

قادر هستید از یونلیت نیز برای ساخت قالب استفاده نمایید.

 

از گلدان ها و ظروف سفالی قادر هستید برای آماده کردن ی این سبزه استفاده نمایید.

 

سبزه خرفه چند روزه سبز می گردد ؟

سبزه خرفه، سبزه شاهی، منداب، خاکشیر حدودا 5-6 روزه سبز می شوند.

 

سبزه خرفه,سبزه خرفه برای عید,نحوه کاشت سبزه خرفه

روش کاشت سبزه خرفه قرمز دو رنگ

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها