لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

چطور یک قایق کاغذی بسازیم؟ اوریگامی قایق


چگونه یک قایق کاغذی بسازیم

آموزش ساخت قایق کاغذی ساده به روش اوریگامی

 

 چطور با اریگامی قایق کاغذی بسازیم؟

اوریگامی قایق یک هنر تازه‌ای است که در این نوشته از بیتوته به آن پرداخته خواهد شد. اوریگامی قایق یک هنر تازه‌ای است که از کاغذها به شکل‌های قایق تبدیل می‌شود و در اینجا ما به شیوه‌ها و مراحل ساخت این اثرهای هنری جذاب پرداخته‌ایم.

ساخت قایق کاغذی اوریگامی یک فعالیت عالی است که به آسانی تکمیل می گردد و به مواد بسیاری نیاز ندارد. زیبایی ساخت قایق کاغذی این است که برای انجام کار فقط به یک تکه کاغذ چاپگر نیاز دارید! با تا کردن کاغذ با چین های تیز و شکل دادن به آن، قادر هستید در عرض چند دقیقه یک قایق اوریگامی عالی بسازید. ما با دستورالعمل های کامل گام به گام خود شما را در تا کردن قایق کاغذی خود راهنمایی می نماییم.

 

آموزش ساخت اوریگامی قایق

 

ایجاد تاهای اولیه

یک ورق کاغذ 8 ½ در 11 اینچ (21.5 در 28 سانتی متر) را از وسط تا نمایید. کاغذ را به صورت عمودی قرار دهید و آن را از چپ به راست تا نمایید تا گوشه های آن به هم برسند. قادر هستید از کاغذ چاپگر سفید معمولی، کاغذ ساختمانی یا کاغذ اریگامی استفاده نمایید. به این کار تا کردن کاغذ “سبک هات داگ” گفته می گردد. یک چین با نظم در امتداد کاغذ ایجاد نمایید.

برای تقویت چین، انگشت خود را 3 تا 4 بار دیگر به سمت پایین بکشید.

 

چگونه با اریگامی قایق کاغذی بسازیم

ساخت قایق کاغذی ساده به روش اوریگامی

 

کاغذ را باز نموده، 90 درجه بچرخانید و دوباره از وسط تا نمایید. در این مرحله، کاغذ می بایست به صورت افقی دراز بکشد. هنگامی کاغذ را تنظیم کردید، از چپ به راست تا بزنید. این چین “سبک همبرگر” یک چین جدید در مرکز صفحه ایجاد می نماید. حالا می بایست 2 چین در امتداد هر دو مرکز (محور x و محور y) صفحه داشته باشید.

 

آموزش اوریگامی ساخت قایق ساده

چطور یک قایق کاغذی بسازیم

 

کاغذ را طوری برگردانید که تا به سمت شما باز شود. سپس، گوشه های بالایی را به سمت وسط کاغذ تا نمایید و در قسمت پایین 1-2 اینچ (2.5-5 سانتی متر) فضای خالی بگذارید. اطمینان حاصل نمایید که چین ها با چین وسط قرار دارند. در امتداد لبه ها چین بزنید تا چین ها را محکم نمایید. از چینی که قبلا ایجاد نموده بودید استفاده نمایید تا چین‌هایی را که از گوشه‌ها وارد می‌شوند، ردیف نمایید.

 

آموزش ساخت اوریگامی قایق

چطور با اریگامی قایق کاغذی بسازیم

 

ته کاغذ را بالا بیاورید تا از دو طرف تا نمایید. فلپ پایین کاغذ را بگیرید و آن را به سمت پایین 2 مثلث تا شده تا نمایید. کاغذ را برگردانید و همین کار را با فلپ آن طرف انجام دهید. با این کار یک کلاه کاغذی درست می گردد. 2 تا می بایست با هم ردیف شوند.

نکته: هنگامی که می‌خواهید ضلع دوم را تا نمایید، از چین اول به عنوان نقطه مرجع استفاده نمایید.

 

ساخت اوریگامی قایق

اوریگامی قایق

 

گوشه های پایین را بردارید و آنها را تا نمایید. در 1 طرف کاغذ، گوشه های مستطیل را که از روی مثلث بیرون زده است، بگیرید. این قسمت های کاغذ را دور لبه های مثلث بپیچید و آن ها را تا نمایید تا دور لبه مثلث پیچیده شوند. سپس، لبه‌های پایینی را در اطراف لبه‌های مثلث تا نمایید و به سمت خود برگردید. نزدیک ترین فلپ ها به شما می بایست در جلوی فلپ های پشتی تا شوند، نه روی آنها. اگر لبه‌های پشتی را تا نمایید، نمی‌توانید خود فلپ‌های پشتی را تا نمایید.

 

اوریگامی قایق کاغذی

آموزش اوریگامی ساخت قایق ساده

 

ساختن چین های نهایی

مثلث را به شکل مربع در آورید. مثلث را بردارید، آن را 45 درجه بچرخانید، سپس با انگشتان خود قسمت پایین مثلث را باز نمایید. کاغذ را به آرامی از هم جدا نمایید تا به شکل مربع درآید. مطمئن شوید که گوشه های پایین مثلث روی هم جمع شده و به گوشه پایین قایق تبدیل می گردد. کاغذ را در امتداد لبه های آن چین دهید تا به شکل مربع باقی بماند.

 

چگونه با اریگامی قایق کاغذی بسازیم

ساخت اوریگامی قایق

 

لبه های پایینی را تا نمایید. کاغذ خود را طوری بچینید که قسمت های پایین قایق به سمت بالا جمع شوند. 1 گوشه را به سمت بالا تا نمایید، آن را با گوشه بالا تراز نمایید. سپس کاغذ را برگردانید و همین کار را با طرف دیگر انجام دهید. قسمت پایین قایق می بایست قسمتی از کاغذ باشد که چین های اضافی دارد.

 

اوریگامی قایق

آموزش ساخت اوریگامی قایق

 

مثلث را دوباره به شکل مربع در آورید. درست مثل دفعه قبل، مثلث را بردارید، آن را 45 درجه بچرخانید، سپس با انگشتان خود قسمت پایین مثلث جدید خود را باز نمایید. کاغذ را در امتداد لبه های آن چین بزنید تا به شکل مربع باقی بماند.

 

چگونه یک قایق کاغذی بسازیم

اوریگامی قایق کاغذی

 

مثلث های ضلع مربع را بیرون بکشید. از بالای قایق آغاز نمایید و به آرامی دو طرف آن را از هم جدا نمایید تا درز از وسط قایق باز شود. کف دو طرف تا شده را چین دهید تا قایق کمی قوی تر شود. شاید لازم باشد مثلث داخل قایق را در حالی که دو ضلع آن را جدا می نمایید بالا بکشید. سعی نمایید مثلث داخل الماس را مستقیماً به سمت بالا نگه دارید زیرا این “دکل” قایق شما خواهد بود.

 

چگونه یک قایق کاغذی بسازیم

ساخت قایق کاغذی ساده به روش اوریگامی

 

قایق اوریگامی خود را شناور نمایید. یک وان کوچک را پر از آب نمایید و قایق را روی آب قرار دهید. اگر کمی آغاز به افتادن نمود، به انجام تنظیمات کوچک ادامه دهید تا پهلوها را بالا نگه دارید و از غرق شدن قایق پیشگیری نمایید. می‌توانید گوشه‌ها را با نوار چسب و چسب در اطراف آن تقویت نمایید تا قایق خود را خشک نگه دارید.

 

نکته: قایق خود را ضد آب نمایید! برای ماندگاری زیادتر قایق خود از یک کاغذ مومی شده از یک فروشگاه هنری استفاده نمایید یا یک طرف کاغذ را با مداد رنگی کاملا رنگ نمایید. همچنین قادر هستید سعی نمایید قایق خود را از فویل آلومینیومی بسازید.

 

سوالات متداول در خصوص اوریگامی قایق

آیا قادر هستم از یک ورق فویل آلومینیومی استفاده کنم؟

بله، و به این شتاب غرق نمی شود، زیرا ضد آب خواهد بود.

 

آیا قادر هستید چیزهایی را در قایق خود قرار دهید؟

بله، اما نه چیزهای زیاد، و نه چیزهایی که خیلی سنگین یا خیلی بزرگ هستند.

 

اگر از کاغذ معمولی استفاده نمایید چه اتفاقی می افتد؟ به جای استفاده از کاغذ اوریگامی چه نوع تفاوتی ایجاد خواهد نمود؟

شاید تا کردن آن کمی سخت تر باشد، زیرا کاغذ معمولی ضخیم تر از کاغذ اوریگامی است.

 

سخن پایانی نوشته در خصوص اوریگامی قایق

– توجه داشته باشید که هر چه کاغذی که استفاده می نمایید سنگین تر باشد، ساخت قایق سخت تر خواهد بود.

– اگر قایق خود را روی حجم بزرگی از آب شناور می‌نمایید، مثل حوض، می‌توانید رشته‌ای را به انتهای قایق بچسبانید. سر دیگر رشته را نگه دارید تا شناور نشود!

– سعی نمایید لبه های کاغذ در یک ردیف قرار گیرند. یک قایق یکنواخت به معنای احتمال کمتر واژگونی است.

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها