لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

چطور یک فیل اوریگامی بسازیم؟


چگونه یک فیل اوریگامی بسازیم

گام به گام ساخت اوریگامی فیل

 

ساخت فیل کاغذی اوریگامی 

در این نوشته از بیتوته، آموزش ساخت فیل اوریگامی را برای شما آموزش آورده ایم. از ابتدا تا انتها، با مراحل ساخت این اثر هنری زیبا آشنا شده و به شما امکان می‌دهد تا با خلاقیت خود، فیل اوریگامی خود را ایجاد نمایید.

ساخت یک فیل اوریگامی نه تنها یک مهارت خیلی جالب در کاردستی است، بلکه یک هدیه عالی برای عاشق اوریگامی مورد علاقه شماست. این یک پروژه اوریگامی سطح متوسط است که از یک ورق کاغذ مربعی ساخته شده است. اگر در اوریگامی مبتدی هستید، شاید این پروژه برای شما مشکل باشد، اما آنقدر زیبا است که از یادگیری روش انجام آن پشیمان نخواهید شد.

 

اگر 10 مرحله مختصر زیر را به دقت دنبال نمایید، یک استاد فیل سازی اوریگامی خواهید بود. ما پیشنهاد می‌کنیم روی یک سطح کار صاف و پاکیزه کار نمایید که مانع از ایجاد چین‌های پاکیزه نشود و اگر مطمئن نیستید، آرام و پیوسته پیش بروید.

 

ساخت فیل کاغذی اوریگامی

چطور یک فیل اوریگامی بسازیم

 

آنچه شما نیاز دارید

– 1 ورق کاغذ مربعی شکل

 

آموزش ساخت فیل اوریگامی

 

نخستین چین ها

اگر کاغذتان دارای سمت سفید است، آغاز نمایید. کاغذ را از وسط به سمت چپ به راست و سپس از پایین به بالا تا نمایید. سپس لبه بالا و پایین را به چین مرکزی افقی تا بزنید و باز نمایید. لبه های چپ و راست را به چین مرکزی عمودی تا بزنید و باز نمایید. حالا یک شبکه با نظم از 15 بخش مساوی دارید.

 

آموزش آسان ساخت فیل اوریگامی

ساخت فیل کاغذی اوریگامی

 

کاغذ را بچرخانید

 کاغذ را بچرخانید تا الماس شود. گوشه بالا، پایین و چپ را به سمت چین مرکزی تا نمایید – نه گوشه سمت راست (این گوشه را در سمت راست نگه دارید – این تبدیل به سر فیل می گردد). لبه پایینی را به سمت بالا تا نمایید تا به افقی ترین چین برسد. باز کردن. مرحله آخر را تکرار نمایید، گوشه بالا را تا پایین ترین چین افقی به سمت پایین تا نمایید و گوشه های راست و چپ را تا چین های مخالف خود تا نمایید.

 

اریگامی فیل

آموزش آسان ساخت فیل اوریگامی

 

ورق بزنید و تا نمایید

همانطور که نشان داده شده است، کاغذ را تا نمایید، فقط در جایی که نشان داده شده است، تا بزنید. این کار را برای چین مورب دیگر تکرار نمایید. کاغذ را از بالا به پایین برگردانید و قسمت راست (بدون چین) را در سمت راست نگه دارید. گوشه سمت چپ را به سمت راست تا نقطه مشخص شده تا نمایید. برای کاغذ ضخیم، از الماس وسط خودداری نمایید.

 

آموزش فیل اوریگامی

اریگامی فیل

 

گوشه ها را به داخل تا نمایید

گوشه را به عقب به سمت چپ تا نمایید. کاغذ را از بالا به پایین برگردانید. قسمت پایین سمت راست را به صورت مورب به سمت چپ و در پی آن قسمت بالا سمت راست را تا نمایید. قسمت سمت راست را به سمت چپ تا نمایید و چین های مورب را که درست نموده اید له نمایید.

 

ساخت یک فیل اوریگامی

آموزش فیل اوریگامی

 

بچرخانید و تا نمایید

کاغذ را بچرخانید. حالا قادر هستید قسمت پایین را بگیرید و آن را زیر و پشت بچرخانید. فلپ بالا به پایین می آید. در مرحله بعد، گوشه های چپ و راست قسمت پایینی را به چین مرکزی تا نمایید.

 

نکته:

می‌توانید فلپ‌ها را به سمت بالا برگردانید تا راحت‌تر دیده شوند.

 

چگونه یک فیل اوریگامی بسازیم

ساخت یک فیل اوریگامی

 

کاغذ را به طرف دیگر برگردانید

یک چین V شکل در بالای جلویی ترین فلپ وجود دارد – این چین ها می بایست دوباره به عنوان چین های دره تا شوند. مدل را برگردانید و مطابق شکل بچرخانید. مدل را از بالا به پایین از وسط تا نمایید.

 

چگونه یک فیل اوریگامی بسازیم

ساخت اوریگامی فیل

 

تشکیل تنه

خرطوم فیل و پشت سر او را بگیرید و به آرامی فشار دهید. یک چین جدید تشکیل می گردد. در بالای فیل می بایست یک شکل الماس وجود داشته باشد. پایین مدل را باز نمایید و آن الماس را فشار دهید و آن را صاف نمایید. لبه مورب را که در سمت چپ ظاهر می گردد، نیشگون بگیرید.

 

آموزش آسان ساخت فیل اوریگامی

چطور یک فیل اوریگامی بسازیم

 

شکل دادن به طرف دیگر 

فلپ را به سمت راست تا نمایید. در اینجا یک چین خوردگی وجود دارد. آن را تا نمایید و آن را پشت سر بگذارید. حالا می بایست این مراحل را در طرف دیگر فیل نیز تکرار نمایید. پشت فیل را پیدا نمایید و آن را نیشگون بگیرید و الماس را دست نخورده نگه دارید.

 

اریگامی فیل

ساخت فیل کاغذی اوریگامی

 

تشکیل پلیسه

یک چین کوچک و نازک ایجاد نمایید. دریچه ای را که زیر انتهای دم فیل بود باز نمایید. همانطور که نشان داده شده است نگه دارید. سمت چپ شکل الماس می بایست به شکل چین‌هایی به سمت راست تا شود.

 

آموزش فیل اوریگامی

آموزش آسان ساخت فیل اوریگامی

 

پایان ارگامی فیل

گوشه بالایی را روی و زیر فیل تا نمایید. این “پاهای” او را محکم می نماید. حالا قادر هستید تنه را هر طور که دوست دارید شکل دهید. قادر هستید آن را تا نمایید تا به سمت بالا یا پایین باشد. بعد از تصمیم گیری، یک چین ایجاد نمایید و سپس آن را از داخل تا نمایید. فیل اوریگامی شما حالا کامل شده است.

 

ساخت یک فیل اوریگامی

اوریگامی فیل

 

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها