لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

چطور می‌توانیم علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم را مدیریت کنیم؟


چگونه با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم برخورد کنیم, علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم, چگونه می‌توانیم علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم را مدیریت کنیم

چطور با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم برخورد کنیم

 

علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم 

این رفتار که دانش‌آموزان شیفته معلمان خود شوند عادی نیست. با این حال، برای معلمان مهم است که مرزهای حرفه ای را حفظ کنند و اطمینان حاصل کنند که روابط آنها با دانش آموزان مناسب است. در ادامه این نوشته بیتوته زیادتر در این باره صحبت خواهیم نمود.

معلمان می بایست مرزهای حرفه ای را با دانش آموزان خود حفظ کنند و هر گونه رفتار نامناسب را فوراً بررسی کنند. معلمان با تعیین مرزهای روشن و درگیر کردن مدیریت در صورت لزوم، قادر هستند اطمینان حاصل کنند که روابط آنها با دانش آموزان مناسب و حرفه ای باقی می ماند.

 

در اینجا چند گام وجود دارد که معلمان قادر هستند برای رسیدگی به جایگاه هایی که دانش آموزان علاقه بسیاری به آنها نشان می دهند انجام دهند.

 

چگونه با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم برخورد کنیم, علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم,تأثیرات علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم بر روی روابط اجتماعی در محیط آموزشی

علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم

 

اقداماتی برای مدیریت علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم

 

علائم را بشناسید

معلمان می بایست از علائمی که دانش آموز شاید به آنها علاقه نامناسب پیدا نماید آگاه باشند. این علائم شاید شامل تعارف بیش از حد، تلاش برای گذراندن وقت اضافی با معلم و لمس کردن یا حرکت های نامناسب باشد.

 

پرداختن به رفتار

اگر معلمی متوجه شد که دانش آموزی رفتار نامناسبی از خود نشان می دهد، می بایست فورا به آن رسیدگی نماید. این کار را میتوان با گفتگوی خصوصی با دانش آموز و توضیح اینکه برای چه رفتار آنها مناسب نیست انجام داد.

 

چگونه با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم برخورد کنیم, علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم,علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم چالش یا فرصت برای یادگیری

علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم چالش یا فرصت برای یادگیری

 

مرزهای مشخصی را تعیین نمایید

معلمان می بایست مرزهای مشخصی را با دانش آموزان خود تعیین کنند و روشن کنند که هرگونه رفتار نامناسب قابل تحمل نخواهد بود. این قادر هست شامل تعیین محدودیت برای تماس فیزیکی ، کم شدن زمان حضوری با دانش آموز، و اجتناب از هر گونه رفتاری باشد که شاید به اشتباه به عنوان معاشقه تعبیر شود.

 

در صورت لزوم مدیریت را درگیر نمایید

اگر معلمی احساس ناراحتی می نماید یا احساس می نماید که نمی تواند به تنهایی از پس این جایگاه برآید، می بایست مدیریت خود را درگیر نماید. این قادر هست شامل گزارش رفتار به مشاور مدرسه ، مدیر یا سایر مدیران باشد.

 

همه چیز را مستند نمایید

برای معلمان مهم است که هر گونه رفتار یا تعامل نامناسب با دانش آموزان را ثبت کنند. این قادر هست شامل یادداشت هایی در مورد مکالمات، رایانامه ها یا هر ارتباط دیگری با دانش آموز باشد. در صورت تشدید موقعیت میتوان از این اطلاعات به عنوان مدرک استفاده نمود.

 

چگونه با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم برخورد کنیم, علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم,تأثیرات عشق دانش‌آموز به معلم بر روی عملکرد تحصیلی و موفقیت آنها در آینده

چطور به دانش‌آموزان کمک کنیم تا علاقه بیش از حد به معلمشان مدیریت کنند

 

نکاتی در خصوص برخورد با دانش آموزانی که علاقه بسیاری به معلم خود نشان می دهند

 

رفتار را نادیده نگیرید

بعضی از معلمان شاید وسوسه شوند که رفتار نامناسب یک دانش آموز را نادیده بگیرند، به این امید که این رفتار خود به خود برطرف شود. با این حال، نادیده گرفتن این رفتار قادر هست پیام اشتباهی را برای دانش آموز ارسال نماید و حتی شاید موقعیت را تشدید نماید. پرداختن به موقع و مناسب رفتار خیلی مهم است.

 

از سرزنش دانش آموز خودداری نمایید

موقع پرداختن به رفتار نامناسب، مهم است که از سرزنش دانش آموز یا ایجاد احساس شرم در آنها خودداری نمایید. در عوض، روی خود رفتار تمرکز نمایید و توضیح دهید که برای چه مناسب نیست. شما همچنین قادر هستید برای کمک به دانش آموز برای مقابله با احساسات خود، پشتیبانی و منابعی ارائه دهید.

 

چگونه با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم برخورد کنیم, علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم,چگونه با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلمشان به عنوان یک معلم حرفه‌ای برخورد کنیم

چطور با علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم برخورد کنیم

 

در پی حمایت باشید

برخورد با دانش آموزی که علاقه بسیاری به معلم خود نشان می دهد قادر هست استرس زا و چالش برانگیز باشد. برای معلمان مهم است که در صورت نیاز از همکاران، مدیران یا مشاور مدرسه کمک بگیرند. همچنین ایده خوبی است که هرگونه تعامل با دانش آموز را مستند نمایید و مدیریت را در جریان موقعیت قرار دهید.

 

مراقب رفتار خود باشید

معلمان همچنین موقع تعامل با دانش آموزان می بایست مراقب رفتار و اعمال خود باشند. این شامل اجتناب از هرگونه رفتاری است که شاید به اشتباه به عنوان معاشقه یا نامناسب تعبیر شود. همچنین معلمان می بایست مراقب باشند که در گفتگو یا فعالیت هایی که خارج از حیطه وظایف حرفه ای آنهاست شرکت نکنند.

 

حفظ محرمانه بودن

حفظ محرمانگی موقع برخورد با دانش آموزی که علاقه بسیاری به معلم خود نشان می دهد، مهم است. این شامل عدم بحث در مورد موقعیت با سایر دانش آموزان یا همکاران می گردد، مگر اینکه لازم باشد مدیریت یا در پی حمایت باشد.

 

برخورد با دانش آموزانی که علاقه بیش از حد به معلم خود نشان می دهند، قادر هست یک جایگاه حساس و چالش برانگیز باشد. معلمان با آگاهی از علائم و برداشتن گام های مناسب برای رسیدگی به این رفتار، قادر هستند اطمینان حاصل کنند که روابط آنها با دانش آموزان حرفه ای و مناسب باقی می ماند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها