لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

رازهای موفقیت در سفر: سوالات پرتکرار در خصوص خرید بلیط اتوبوس


سوالات متداول در خصوص خرید  بلیط اتوبوس

سوالات متداول در خصوص خرید بلیط اتوبوس

 

سفر با اطمینان: بخش سوالات متداول در خصوص خرید بلیط اتوبوس

با این نوشته سوالات متداول در خصوص خرید بلیط اتوبوس را بررسی نمایید و با ما همراه شوید تا در راه سفرهای خود اطمینان زیادتری داشته باشید. در این نوشته از بیتوته، به جواب‌های جامع و راهنمایی جهت خرید بلیط اتوبوس دست پیدا نمایید. با اطلاعاتی که ارائه می‌دهیم، سفرهایتان را به سادگی و با اطمینان زیادتری برنامه‌ریزی نمایید.
خدمات اتوبوس مسافری

خدمات اتوبوس مسافری

 

خرید بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین انتخابها برای سفر است؛ چرا که برای هواپیما و قطار نیاز به فرودگاه و ریل است اما اتوبوس نیاز به زیرساخت بسیاری ندارد و قیمت بلیط اتوبوس خیلی ارزانتر است. از چند سال پیش اتوبوس‌های VIP آغاز به کار نمودند تا سختی سفر کمتر شود و به همین علت قیمت بلیط این اتوبوس‌ها گرانتر از اتوبوس‌های معمولی است. 

 

در زمان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می‌توانید مدل اتوبوس و قیمت را ببینید تا خوبترین انتخاب را داشته باشید. بعضی از اتوبوس‌ها طرح‌های تشویقی مثل ناهار و شام مجانی یا اینترنت بی‌سیم مجانی دارند.

 

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایایی که خرید اینترنتی بلیط اتوبوس برای مسافران بوجود می‌آورد این است که آنها قادر خواهند بود صندلی خود را موقع خرید انتخاب کنند و اگر زودتر اقدام به رزرو و خرید بلیط اتوبوس خود نموده باشند، می‌توانند خوبترین صندلی‌ها را با توجه به سلیقه و میل خود پیدا کنند. علاوه بر تخفیف‌ها و آفرهای ویژه‌ای که با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

 

در فرآیند خرید بلیط اتوبوس، مسافران بیشتر با سوالات مختلفی روبه‌رو می‌شوند. به منظور راهنمایی خوبتر و اطمینان مسافران در انتخاب و خرید بلیط، در اینجا به بعضی از سوالات متداول پیرامون خرید بلیط اتوبوس جواب داده‌ایم. 

 

خرید  بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس

 

سوالات متداول در خصوص خرید بلیط اتوبوس

1- آیا برای سوارشدن به اتوبوس، چاپ بلیط اینترنتی الزامیست؟

خیر، به همراه داشتن شماره بلیط و رسید اینترنتی کفایت می‌نماید. توجه داشته باشید ابتدا می بایست از راه باجه شرکت مسافربری مبدا، بلیط خود را چاپ نمایید.

 

2- از اعتبار حسابم موقع خرید بلیط نمی‌توانم استفاده کنم؟

برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس با اعتبار سایت، ابتدا می بایست مبلغ اعتبار را به اندازه قیمت بلیط برسانید و سپس عملیات خرید را انجام دهید. در این حالت دیگر به درگاه بانک متصل نمی‌شوید و مبلغ بلیط از اعتبار حساب‌تان کسر می‌شود.

 

3- چطور می‌توانم بلیط اتوبوس را کنسل کنم؟

کافیست شماره خرید را در صفحه استرداد بلیط وارد نمایید. می‌توانید راهنمای استرداد بلیط از راه وبسایت پایانه را نیز مطالعه نمایید. پس از پرداخت هزینه بلیط، با خطا مواجه شدم، چیکار کنم؟

ابتدا از قسمت استعلام بلیط اتوبوس، تاریخ خرید بلیط (تاریخ اقدام به خرید نه تاریخ حرکت) را در بازه زمانی مشخص نمایید و بلیط رو استعلام بگیرید. درصورتی که اطلاعات بلیط را در جدول استعلام مشاهده می‌نمایید، بلیط شما صادر شده است و مشکلی ندارد.

 

4- برای استرداد آنلاین بلیط اتوبوس، چقدر وقت دارم؟

تا یک ساعت مانده به حرکت اتوبوس، شما می‌توانید بلیط خود را از راه پایانه استرداد نمایید. پس از حرکت اتوبوس، برای دریافت 50 درصد هزینه، با شرکت مسافربری تماس بگیرید.

 

5- اگر دچار مشکل شدم، چه راه دیگری جز تماس با پشتیبانی هست؟

می‌توانید از راه اینستاگرام پایانه مشکل خود را با ما درمیان بگذارید. اطلاعات زیادتر را در صفحه ارتباط با پشتیبانی بخوانید.

 

6- شناسه و گذرواژه ام را فراموش کردم، چیکار کنم؟

در صفحه ورود به حساب کاربری، گزینه گذرواژه را فراموش کردم انتخاب نمایید. سپس رایانامه یا شماره تماس حساب کاربری را ثبت نمایید. شناسه و گذرواژه برای شما ارسال می‌شود.

 

7- چطور مطمئن شوم خرید بلیط اتوبوس با موفقیت انجام شده؟

پس از خرید موفق، شماره بلیط را در سایت دریافت می‌نمایید. شماره بلیط از راه پیامک برای شما ارسال می‌شود. در غیر این صورت مشکلی به وجود آمده است و می بایست با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

 

8- هزینه از حسابم کسر شده ولی شماره بلیط دریافت نکردم، چیکار کنم؟

بوجه پرداختی به صورت آنی به حساب شما واریز می‌شود، در صورت عدم واریز وجه تا 72 ساعت، با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

 

9- قیمت بلیط بچه‌ها و بزرگسالان با هم فرق دارد؟

برای کودکان زیر دو سال که بغل مادر هستند، نیازی به خرید بلیط اتوبوس نیست. ولی برای کودکان بالای دو سال می بایست بلیط خریداری شود که قیمت آن با بلیط بزرگسالان برابر است. بیمه، کودکان زیر دو سال را هم بدون خرید بلیط پوشش می‌دهد.

 

10- اگر سوار اتوبوس نشوم، می‌توانم هزینه پرداختی را پس بگیرم؟

بله. شما می‌توانید بلیط خود را پس از حرکت اتوبوس هم استرداد نمایید و براساس قانون استرداد، پنجاه درصد مبلغ را پس بگیرید. برای آگاهی از جزئیات و قوانین استرداد به صفحه کنسلی بلیط اتوبوس مراجعه نمایید.

 

11- برای سوار شدن به اتوبوس، چقدر بار می‌توانم به همراه داشته باشم؟

میزان بار مجاز هر مسافر در سفرهای داخلی 20 کیلوگرم و در سفرهای خارجی 40 کیلوگرم می‌باشد. البته بعضی از تعاونی‌ها با دریافت هزینه اضافه و اضافه بار، اجازه حمل بار زیادتری به شما می‌دهند.

 

12- چه زمان قبل از حرکت اتوبوس در ترمینال حضور داشته باشم؟

بهتره کمی زودتر از حرکت اتوبوس (حداکثر سی دقیقه) در ترمینال حضور داشته باشید.

 

13- آیا می‌توانم صندلی خود را در حین سفر تغییر دهم؟

تا زمان حرکت اتوبوس، امکان تغییر صندلی وجود دارد. برای اطلاعات زیادتر و تغییر صندلی خود، با کمک خدمه اتوبوس تماس بگیرید.

 

14- آیا اتوبوس‌ها امکاناتی مثل تلویزیون یا اینترنت دارند؟

امکانات هر اتوبوس شاید متفاوت باشد. بعضی از اتوبوس‌ها از تلویزیون، اینترنت و سرویس‌های دیگر برخوردارند. اطلاعات زیادتر را از شرکت مسافربری یا سایت پایانه ها بدست آورید.

 

15- آیا می‌توانم از سامانه پایانه ها برای خرید بلیط خارج از کشور استفاده کنم؟

بله، سامانه پایانه ها امکان خرید بلیط برای سفرهای خارج از کشور را نیز فراهم نموده است. می‌توانید سفرهای بین‌المللی خود را به آسانی از این سامانه خریداری نمایید.

 

16- چطور می‌توانم از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه بهره‌مند شوم؟

با دنبال کردن اخبار و تازه‌های سامانه پایانه ها یا عضویت در خبرنامه آنها، از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه مطلع شوید. همچنین می‌توانید در دوره‌های تخفیف و جشنواره‌های ویژه شرکت نمایید.

 

17- آیا می‌توانم بلیط برای شخص دیگری خریداری کنم؟

بله، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مسافر دیگر، بلیط برای آنان خریداری نمایید. اطلاعات بلیط به شماره ملی مسافر وارد شده ارتباط دارد.

 

18- آیا امکان تغییر تاریخ و ساعت حرکت بلیط وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر امکان تغییر تاریخ و ساعت بلیط بر روی سامانه پایانه ها وجود ندارد. می‌توانید بلیط خود را کنسل نموده و مجدداً با مشخصات جدید خریداری نمایید.

 

 

19- چطور می‌توانم از تخفیف‌های گروهی بهره‌مند شوم؟

برای خرید بلیط گروهی و استفاده از تخفیف‌های مرتبط، با پشتیبانی پایانه ها تماس بگیرید. تیم پشتیبانی می‌تواند شما را در خرید گروهی راهنمایی نماید.

 

20- چطور می‌توانم مشکلات خود را اعلام کنم؟

اگر به هر دلیلی نارضایتی یا مشکلی در سفرتان داشتید، می‌توانید مشکلات خود را از راه سامانه پشتیبانی پایانه ها اعلام نمایید. تیم پشتیبانی تلاش می‌نماید تا به شتاب به مشکلات شما جواب دهد.

 

21- چطور می‌توانم از موقعیت حجم بار خود مطلع شوم؟

شما می‌توانید با تماس به شرکت مسافربری یا مراجعه به سایت آنها، اطلاعات دقیقی از موقعیت حجم بار خود در سفر خود را به دست آورید.

 

22- چطور می‌توانم از تخفیف های فصلی بهره‌مند شوم؟

تخفیف‌های فصلی بیشتر در دوره‌های خاصی اعلام می‌شوند. برای دریافت اطلاعات دقیق و به‌روز، سایت سامانه پایانه ها را بررسی نمایید یا در خبرنامه آنها عضو شوید.

 

23- آیا بلیط خریداری شده نیاز به چاپ دارد؟

خیر، بلیط اتوبوس بعد از خرید به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت می‌شود و نیازی به چاپ ندارد. شما می‌توانید با نمایش کد بلیط در ترمینال و یا از راه گوشی هوشمند خود سوار اتوبوس شوید.

 

24- آیا می‌توانم برای سفر بعدی از یک حساب کاربری استفاده کنم؟

بله، شما می‌توانید از یک حساب کاربری برای خرید بلیط‌های متعدد و در سفرهای مختلف استفاده نمایید. اما در هر زمان تنها می‌توانید یک بلیط با اطلاعات یک مسافر را خریداری نمایید.

 

25- چطور می‌توانم تغییرات در حساب کاربری خود اعمال کنم؟

برای تغییر اطلاعات حساب کاربری، می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و از قسمت مشخصات حساب کاربری تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

26- آیا در صورت عدم دریافت پیامک شامل شماره بلیط، می‌توانم اقدام به سفر کنم؟

خیر، بلیط شما معتبر نمی‌شود تا زمانی که شماره بلیط به صورت الکترونیکی یا پیامک برای شما ارسال نشود. در صورت عدم دریافت پیامک، با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

 

27- آیا بعد از خرید مجاز به تغییر اطلاعات بلیط می‌شوم؟

خیر، بعد از خرید موفق بلیط، امکان تغییر اطلاعات بلیط شما وجود ندارد. در صورت نیاز به تغییر، می بایست بلیط خود را کنسل نموده و مجدداً خریداری نمایید.

 

 

28- آیا می‌توانم برای سفر در روزهای تعطیل نیز بلیط خریداری کنم؟

بله، سامانه پایانه ها به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته خدمات خود را ارائه می‌دهد. می‌توانید حتی در روزهای تعطیل نیز بلیط خود را خریداری نمایید.

 

29- آیا اطلاعات حساب کاربری من در سامانه پایانه ها امن است؟

بله، سامانه پایانه ها از استانداردهای امنیتی بالا برخوردار است و اطلاعات حساب کاربری شما با رعایت حریم خصوصی و امنیت مناسب ذخیره می‌شود.

 

30- آیا می‌توانم بلیط خریداری شده را به دیگر شخص منتقل کنم؟

خیر، بعد از خرید بلیط و ثبت اطلاعات مسافر، امکان منتقل کردن بلیط به شخص دیگر وجود ندارد. بلیط فقط به نام مسافر ثبت شده معتبر است و قابل انتقال نمی‌باشد. 

 

پرسش های  متداول در خصوص خرید  بلیط اتوبوس

سوال های متداول در خصوص خرید بلیط اتوبوس

 

پیام پایانی نوشته در خصوص سوالات متداول در خصوص خرید بلیط اتوبوس

در پایان این نوشته، امیدواریم که با مطالعه سوالات متداول در خصوص خرید بلیط اتوبوس و راهنمای جامع ارائه شده، اطلاعات کافی را برای برنامه‌ریزی سفرهای خود به دست آورده باشید.

 

 

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها