لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

تورهای لحظه آخری


تورهای چارتر ,تورهای لحظه آخری ,تور لحظه آخری

تور لحظه آخری به توری گفته می گردد که در حداقل فاصله زمانی تا تاریخ آغاز تور قرار گرفته است که این زمان زمانی معمولا بین 1 تا 3 روز مانده به تمام کردن تاریخ ثبت نام تور و اجرای آن تور است  و به علت عدم تکمیل ظرفیت سهمیه رزرو شده توسط آژانس ها، تور ها با قیمتی بین 10% تا 40% پایین تر از قیمت واقعی خود به فروش می رسند.

این حالت زیادتر برای کشورهایی پیش میاید که آن کشورها از گرشگران ایرانی ویزا نمی خواهند. در راس این کشور ها ترکیه و پس از آن مالزی، سریلانکا، بلاروس، گرجستان و…  وجود دارند.

 

آژانسهای مسافرتی معمولا 48 ساعت قبل از تاریخ برگزاری تور اقدام به فروش تورهای چارتر خود که خالی ماندن آنها برای آژانسهای مسافرتی ضرر خیلی بسیاری محسوب می گردد، می نمایند.

 

حتی دربعضی از اوقات این قیمت ها تا 50% نیز کم شدن پیدا می نماید. البته مشخصا این حالت برای تعطیلات عید، تابستان و تعطیلات رسمی طولانی زیادتر پیش می آید برای چه که در زمانهای تعطیلات رسمی و زمان دار مسافر به این مقاصد زیادتر از هر زمان دیگری است و به همان نسبت آژانسهای مسافرتی اقدام به چارتر نمودن پرواز و ضمانت نمودن هتل ها می نمایند و به علت حجم زیاد این اجاره ها بعضی از اوقات نمیتوانند تورهای خود( توراستانبول ، تور قشم ، تور کیش ، تور مشهد) را به صورت کامل به فروش برسانند.

آژانسهای مسافرتی تنها راه فروش این تورهای لحظه آخری را در آگاهی رسانی به مشتری های خود و آژانسهای همکار میدانند و در پاره ای از اوقات موفق به فروش اینگونه تورها نمیگردند. از آنطرف هم امکان چاپ و درج این تورها در روزنامه و مجلات نیست برای چه که زمان کافی برای این کار وجود ندارد.

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها