لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

زندگینامه آرون بروکس، کشتی گیر سبک آزاد آمریکایی


آشنایی با آرون مارکل بروکس کشتی گیر آمریکایی

زندگینامه آرون بروکس، کشتی گیر سبک آزاد آمریکایی

 

آشنایی با آرون بروکس، کشتی گیر آمریکایی

در این نوشته از بیتوته، با زندگینامه آرون بروکس، کشتی گیر آمریکایی آشنا می شوید. آرون مارکل بروکس، کشتی گیر سبک آزاد و فرهنگ مردم آمریکایی است که در وزن 86 کیلوگرم رقابت می نماید. در سبک آزاد، او واجد شرایط شرکت در بازی‌های المپیک تابستانی 2024 است، قهرمان جهانی زیر 23 سال و قهرمان ملی ایالات متحده، و دارنده مدال نقره زیر 20 سال جهان و قهرمان جهان زیر 17 سال بود.

چکیده از زندگینامه آرون بروکس :

نام و نام خانوادگی : آرون مارکل بروکس

روز تولد : 15 ژوئن 2000

محل تولد : هاگرستون، مریلند ، ایالات متحده

ورزش : کشتی

کلاس وزن : 86 کیلوگرم (190 پوند)

سبک : آزاد و فولک استایل

 

زندگینامه آرون مارکل بروکس :

در کشتی کج دانشگاهی، بروکس چهار بار قهرمان NCAA و چهار بار قهرمان کنفرانس ده بزرگ خارج از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است.

 

آرون مارکل بروکس در 15 ژوئن سال 2000 در Hagerstown، مریلند متولد شد. در دبیرستان North Hagerstown تحصیل نمود. یک کشتی گیر سبک آزاد و فرهنگ مردم آمریکایی است که در وزن 86 کیلوگرم رقابت می نماید. او در دوران دبیرستان، بروکس چهار بار قهرمان ملی NHSCA و چهار بار قهرمان ایالت MPSSAA، با رکورد 163–2 در ایالت مریلند بود. در سبک آزاد، بروکس قهرمان جهان زیر 17 سال قبل از سال آخر شد. بروکس با وزن 182 پوندی، متعهد شد که در اوایل سال 2018 برای تیم پن استیت نیتانی لیونز کشتی بگیرد.

 

بروکس بعد از تمام کردن دوران دانشگاهی خود، یک سال دیگر را در مرکز آموزش المپیک ایالات متحده (USOC) سپری نمود تا برای مسابقات آماده شود.

 

او در آگوست 2018 در مسابقات جهانی زیر 20 سال به مدال نقره دست یافت و در ژانویه 2019 با کسب عنوان قهرمانی بین المللی دیو شولتز، نخستین حضور خود را در سطح بزرگسالان تجربه نمود.

 

با وجود حضور در تیم ملی آمریکا در آگوست 2019، بعد از حضور در تیم جهانی ایالات متحده، بروکس در دور اول مسابقات جهانی زیر 20 سال توسط ابوبکر آباکاروف، دارنده مدال جهانی، مغلوب شد.

 

آشنایی با زندگی آرون مارکل بروکس

آشنایی با آرون مارکل بروکس کشتی گیر آمریکایی

 

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا :

بروکس برای نخستین حضورش، مسابقات شهر Mat Town Open، پیراهن قرمز پوشید که برنده شد. با این حال، پیراهن قرمز او بعد از آن سوزانده شد زیرا او رکورد 9-1 مسابقات دوگانه را در طول فصل عادی به دست آورد.

 

در ماه دسامبر، بروکس برای شرکت در مسابقات قهرمانی ملی ایالات متحده برای زمان کوتاهی به سبک آزاد روی آورد و در رده ششم قرار گرفت، هرچند نتوانست برای مسابقات تیمی المپیک ایالات متحده واجد شرایط شود.

 

برگشت به سبک فرهنگ مردم، بروکس نخستین عنوان خود در کنفرانس ده بزرگ را به دست آورد و انتقام باخت فصل تنهایی خود را از تیلور ونز از نبراسکا در نیمه نهایی گرفت. سومین نفر برای مسابقات NCAA، بروکس قادر به رقابت نبود زیرا این رویداد به علت همه‌گیری COVID-19 لغو شد. بروکس بعد از این فصل به عنوان یکی از ده ورزشکار برتر سال انتخاب شد.

 

2020–2021

بروکس در فصل دوم خود دو بار قهرمان کنفرانس ده بزرگ شد و در تمام مسابقاتش پیروز شد. او در مسابقات NCAA نیز خوش درخشید و با شکست دادن رقبای قدرتمندی مثل پارکر ککیزن و ترنت هیدلی به مقام قهرمانی رسید. این قهرمانی به او جواز حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی المپیک آمریکا در ماه آوریل را داد.

 

بروکس در مسابقات انتخابی المپیک آمریکا، دو کشتی‌گیر نیرومند به نام‌های نیت جکسون و سامی بروکس را که هر دو سابقه حضور در تیم ملی آمریکا را داشتند، شکست داد و قدرت خود را به اثبات رساند. اما در مراحل بعدی، با چالش‌های بزرگ‌تری روبرو شد. او در مقابل زاهد والنسیا، قهرمان دو دوره مسابقات NCAA و پت داونی، قهرمان ملی آمریکا، با وجود تلاش‌های زیاد، مغلوب شد و از رسیدن به فینال و حضور در المپیک بازماند.

 

2021–2022

در فصل عادی مسابقات، بروکس رکورد فوق‌العاده‌ای به جا گذاشت و در 14 مسابقه دوئل (دو به دو) با حریفانش، هیچ شکستی نخورد. اما در فینال مسابقات قهرمانی Big Ten، با وجود اینکه قبلا در فصل عادی مایلز امین، برنده مدال برنز المپیک را شکست داده بود، مغلوب او شد.

 

با این حال، بروکس در مسابقات قهرمانی NCAA درخشید. او در نیمه‌نهایی، ترنت هیدلی، حریف خود در فینال سال 2021 را شکست داد و سپس در فینالی نفس‌گیر، توانست امین را دوباره مغلوب نماید و با این پیروزی، از عنوان قهرمانی خود دفاع نمود و به مقام دو بار قهرمانی NCAA رسید.

 

بیوگرافی آرون بروکس

آشنایی با زندگی آرون مارکل بروکس

 

2022–2023

در فصل عادی مسابقات سال آخر، بروکس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و تنها یک بار مقابل مارکوس کولمن از آيوا استيت شکست خورد و 9 پیروزی به دست آورد. در مسابقات قهرمانی Big Ten، برای چهارمین بار به فینال رسید و با کسب سه برد پر امتیاز، سومین قهرمانی خود را جشن گرفت.

 

بروکس که حالا با سه قهرمانی NCAA، یک ستاره تمام عیار شده بود، با آغاز فصل جدید به سبک آزاد روی باجه رفت و در مسابقات قهرمانی آزاد آمریکا شرکت نمود. او با قدرت به نیمه نهایی رسید و در آنجا مارک هال، قهرمان ملی آمریکا و دو بار قهرمان زیر 20 سال جهان را شکست داد و به فینال راه پیدا نمود. در فینال، انتقام باخت‌های سال‌های 2019 و 2021 را از زاهد والنسیا، قهرمان دو دوره NCAA را گرفت و با این پیروزی، قهرمان شد و جواز حضور در فینال X را به دست آورد.

 

در ماه ژوئن، بروکس در فینال X که در نیوارک برگزار می شد، برای کسب سهمیه تیم جهانی آمریکا مقابل هم تیمی قدرتمندش، دیوید تیلور، برنده سه مدال طلای المپیک و جهان، کشتی گرفت. با اینکه بروکس تمام تلاشش را نمود، در این مسابقه که به صورت دو برد از سه برد برگزار می شد، مغلوب تیلور شد و به مقام دوم رسید. اما با این حال، برای این عملکرد خوب، فرصت این را پیدا نمود تا در ماه اکتبر به عنوان نماینده آمریکا در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت نماید.

 

در ماه اکتبر، بروکس در وزن 86 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان درخشید و با شکست دادن کشتی‌گیرهای قدرتمندی مثل قهرمان دوره قبل این مسابقات، تاتسویا شیرایی از ژاپن، قهرمان زیر 20 سال اروپا، آرسلان باگایف از روسیه، ایوان ایچیزلی از مولداوی که قبلا مدال جهان زیر 23 سال را گرفته بود و اسماعیل کوچوک سولاک، دارنده مدال جهانی زیر 20 سال از ترکیه، توانست قهرمان جوانان جهان شود.

 

2023–2024

بروکس تصمیم گرفت با استفاده از قانون جدیدی که برای کرونا به ورزشکاران اجازه می داد یک سال دیگر هم در دانشگاه بمانند، برای سال پنجم به پن استیت برگردد. او در این سال هم در وزن 97 کیلوگرم قهرمان ملی شد.

 

در فصل عادی مسابقات، بروکس در وزن جدید خود نیز عالی کار نمود و 11 برد و هیچ باختی را ثبت نمود.

 

در مسابقات حذفی، بروکس مثل سال 2023 قهرمان Big Ten شد و با اختلاف امتیاز بالا، هر سه حریف خودش را شکست داد. پس از این مسابقات، به عنوان خوبترین کشتی‌گیر سال Big Ten انتخاب شد.

 

بروکس تو مسابقات قهرمانی NCAA هم درخشید و با دو برد پر امتیاز و دو برد با امتیاز بالا به فینال رسید و در فینال هم ترنت هیدلی را با نتیجه 6 بر 1 شکست داد. با این قهرمانی، بروکس به جمع 7 کشتی‌گیری که 4 بار قهرمان NCAA شدند پیوست و به عنوان خوبترین کشتی‌گیر این دوره از مسابقات انتخاب شد. در آخر نیز در 1 آوریل 2024، جایزه معتبر هاج تروفی به عنوان خوبترین کشتی گیر دانشجویی آمریکا را دریافت نمود. 

 

حرفه پس از دانشگاه

در ماه آوریل، بروکس در مسابقات انتخابی المپیک آمریکا شرکت نمود و پس از شکست دادن چند قهرمان باسابقه NCAA مثل الکس دیرینگر، زاهد والنسیا و کانر میراسولا به فینال رسید. در فینال که به صورت دو برد از سه برد برگزار می شد، دوباره می بایست با هم تیمی قدرتمندش، دیوید تیلور، برنده سه مدال طلای المپیک و جهان کشتی می‌گرفت. برخلاف مسابقه فینال X، بروکس موفق شد در دو مبارزه پیاپی تیلور را شکست بدهد و جواز حضور در المپیک تابستانی 2024 را به عنوان نماینده آمریکا بگیرد!

 

آرون بروکس کیست

عکس ها آرون مارکل بروکس

 

رقیب تمرینی در توکیو

آرون بروکس با مساعدت فدراسیون کشتی آمریکا به عنوان رقیب تمرینی به المپیک توکیو رفت تا در تمرینات با دیوید تیلور سرشاخ شود . تیلور نیز بارها از بروکس به نیکی یاد نمود و نقش او را در قهرمانی بازیهای المپیک توکیو برجسته نمود.

 

مربی آرون بروکس، کائل ساندرسون است که در مسابقات جهانی 2023 مجید خدایی را شکست داد و در المپیک 2004 هم توانست دوباره خدایی را ببرد.

 

بروکس سابقه قهرمانی‌های بسیاری در سطح ایالت و آمریکا دارد و آخرین مدال کسب شده توسط او هم به طلای سال 2023 در تیرانای آلبانی برمی‌گردد؛ طلایی که احتمالا او در پی تکرار آن در المپیک پاریس است.

 

زندگی شخصی و ازدواج آرون بروکس :

در رابطه با ازدواج و زندگی شخصی آرون مارکل بروکس اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

 

آرون مارکل بروکس

عکس ها آرون بروکس

 

مسابقات جهانی زیر 23 سال :

مدال طلا مقام اول 2023 تیرانا 86 کیلوگرم

 

مسابقات قهرمانی ملی آمریکا :

مدال طلا  مقام اول 2023 لاس وگاس86 کیلوگرم 

 

مسابقات جهانی نوجوانان :

 مدال نقره مقام دوم 2018 ترناوا79 کیلوگرم 

 

مسابقات جهانی کادت :

 مدال طلامقام اول آتن 2017  76 کیلوگرم

 

کشتی دانشگاهی :

مسابقات قهرمانی ملی NCAA Division I :

 مدال طلا مقام اول 2021 سنت لوئیس184 پوند
مدال طلا مقام اول 2022 دیترویت 184 پوند
مدال طلا مقام اول 2023 تولسا 184 پوند
 مدال طلامقام اول 2024 کانزاس سیتی  197 پوند

 

مسابقات قهرمانی Big Ten :

مدال طلامقام اول Piscataway 2020 184 پوند 
مدال طلامقام اول کالج ایالتی 2021  184 پوند
مدال طلا مقام اول 2023 آن آربر 184 پوند
 مدال طلا مقام اول پارک کالج 2024197 پوند
 مدال نقرهمقام دوم لینکلن 2022  184 پوند

 

بیوگرافی آرون مارکل بروکس

جدیدترین عکس های آرون مارکل بروکس

 

آرون مارکل بروکس کیست

عکس هایی از کشتی آرون بروکس

 

آشنایی با بیوگرافی آرون مارکل بروکس

جوایز آرون مارکل بروکس

 

درباره آرون مارکل بروکس

افتخارات آرون مارکل بروکس کشتی گیر

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها