لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

ارزش نظافت منزل و راه پله


نظافت و تمیزی یکی از مهم ترین نیازهای انسان ها است. برای هر شخص مهم است که علاوه بر نظافت شخصی، محیط اطراف او نیز پاکیزه باشد. به همین علت نظافت منزل تنها مختص به خانه و حریم شخصی خانه نیست. نظافت راه پله و مشاعات نیز از ارزش خیلی بالایی برخوردار است. از آنجایی که در ابتدای ورود به خانه راه پله ها را مشاهده می کنید، نظافت آن ها قادر هست اثر خیلی بسیاری در زیبایی و تمیزی محیط اطراف شما داشته باشد.

 

به طور کلی دلایل مختلفی وجود دارد که منجر به ارزش نظافت منزل و فضاهای مشاعات خانه می گردد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ارزش نظافت منزل و راه پله ها زیادتر آشنا کنیم. 

 

اهمیت نظافت منزل و راه پله

ارزش نظافت منزل و راه پله

 

ارزش نظافت راه پله و مشاعات 

اگر با شما در رابطه با نظافت مشاعات صحبت شود، نخستین تصویری که در ذهن شما نقش خواهد بست، نظافت راه پله ها است. با وجود اینکه نظافت مشاعات شامل پاکیزه کردن پارکینگ، لابی، آسانسورها، دیوارها، کلید و پریزها، پشت بام، ورودی ساختمان و … می گردد. اما علت اینکه در ابتدا راه پله ها در ذهن شما نقش می بندند، این است که نخستین نمای داخل ساختمان را راه پله ها تشکیل می دهند. پاکیزه کردن راه پله ها می بایست کاملا اصولی و به ترتیب انجام شوند. در این صورت احتمال باقی ماندن آلودگی در راه پله ها به صفر می رسد. 

 

مراحل نظافت راه پله ها به ترتیب به شرح زیر می باشند. 

1. در ابتدا می بایست از بالا به پایین تمامی سطح راه پله ها جارو زده شوند. 

2. بعد از آن تمامی نرده ها به طور کامل پاکیزه شده و زباله های موجود در راه پله ها جمع آوری شوند. 

3. تمامی دیوارها دستمال کشیده شوند. 

4. در آخر نیز از بالا به پایین تمامی سطح کف پله ها طی زده شوند. 

 

در طول نظافت راه پله ها استفاده نمودن از ماسک و دستکش الزامی است. زیرا مواد شوینده و ضدعفونی کننده مورد استفاده در نظافت راه پله ها قادر هستند منجر به صدمه های پوستی و یا تنفسی شوند. همچنین استشمام بوی نامطبوع مواد شوینده قادر هست آزاردهنده باشد.

 

با توجه به تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحدهای موجود در هر طبقه و همچنین میزان ارزش ساکنین به نظافت راه پله و رعایت بهداشت توسط آن ها میتوان به صورت هفتگی و یا ماهیانه راه پله ها را نظافت نمود. 

 

دلایل ارزش نظافت راه پله:

از دلایل ارزش نظافت راه پله ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود. 

نظافت راه پله ها قادر هست معرف تمیزی و شخصیت ساکنین ساختمان شما باشد. 

مهمانان شما در ابتدای ورود به ساختمان راه پله ها را مشاهده می نمایند و نظافت آن ها قادر هست نماد تمیزی شما باشد. 

تمیزی اثر بسیاری در سلامت روحی و جسمی اشخاص دارد. 

از طرفی امروزه ویروس کرونا باعث شده تا نظافت فضاهای مشترک مثل راه پله ها ارزش چند برابری پیدا کنند. زیرا نظافت این فضاها اثر مستقیم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا دارد. 

 

نظافت راه پله

ارزش نظافت منزل و راه پله

 

ارزش نظافت منزل 

نظافت منزل یکی از کارهای روتین و معمول است که بسیاری از اشخاص به آن ارزش می دهند. از مهم ترین فواید نظافت منزل میتوان به موارد زیر اشاره نمود. 

 

کم شدن هزینه های اضافی: پاکیزه کردن منزل قادر هست از ورود آلودگی ها درون وسایل برقی و عمیق شدن آلودگی های سطحی مثل آلودگی های روی مبل و فرش پیشگیری نماید. به همین علت نظافت منزل به صورت مرتب قادر هست از خرابی وسایل خانه پیشگیری نموده و طول عمر آن ها را افزایش دهد. 

 

ایجاد هوای مطبوع: یکی دیگر از فواید نظافت خانه، ایجاد بوی مطبوع و سالم درون خانه است. از آنجایی که پاکیزه کردن خانه منجر به برطرف نمودن میکروب ها و آلودگی های درون خانه می گردد، قادر هست به ایجاد بوی تمیزی درون منزل نیز منجر شود. 

 

آرامش و آسایش: پاکیزه بودن خانه قادر هست به آرامش فکری و راحتی زیادتر اشخاص کمک نماید. به طور مثال زمانی که خانه شما مرتب و پاکیزه است به آسانی قادر هستید وسایل مورد نیاز خود را پیدا نمایید. همچنین تماشای یک خانه پاکیزه و مرتب باعث می گردد تا آرامش ذهنی شما افزایش یابد. 

 

نظافت منزل

ارزش نظافت منزل و راه پله

 

فاصله زمانی بین هربار نظافت منزل چقدر می بایست باشد؟

فاصله زمانی نظافت منزل به موارد مختلفی نظیر تعداد اشخاص ساکن در خانه، میزان ارزش آن ها به تمیزی، متراژ منزل و … بستگی دارد. با این وجود شما می بایست به صورت دوره ای خانه خود را پاکیزه کنید. بعضی از اشخاص به صورت هفتگی و بعضی دیگر به صورت ماهانه، فصلی و یا سالانه خانه خود را به صورت اساسی نظافت می نمایند. از کلی ترین بخش های نظافت منزل میتوان به شستن حمام و دستشویی، طی کشیدن کفپوش ها، مرتب نمودن کشو و کمدها، شستن ظرفها و سینک ظرفشویی، پاکیزه کردن گاز و هود، گردگیری، شستن، پاکیزه کردن شیشه ها و مرتب کردن تخت خواب و رختخواب ها و …. اشاره نمود. 

 

شرکت های خدماتی

ارزش نظافت منزل و راه پله

 

اثر شرکت های خدماتی در نظافت منزل 

از آنجایی که نظافت منزل اثر خیلی بسیاری در روند زندگی انسان ها و بهبود کیفیت زندگی آن ها دارد. توجه به آن نیز از ارزش خیلی بالایی برخوردار است. بسیاری از اشخاص به دلایل مختلف نظیر شاغل بودن، ناتوانی در نظافت منزل، بیماری و … نمی توانند منزل خود را نظافت نمایند. امروزه شرکت های خدماتی بسیاری وجود دارند که در زمینه نظافت منزل و مشاعات فعالیت می نمایند. شرکت خدماتی پاک رویال یکی از معتبرترین شرکت های خدماتی است که با استفاده از مواد شوینده تاثیرگذار و اشخاص متخصص و مجرب در زمینه نظافت، قادر هست نظافت منزل شما را به صورت کاملا اصولی و با مناسب ترین قیمت انجام دهند. از طرفی امروزه اطمینان نمودن به فردی تکلیف شناس جهت نظافت کار نسبتا سختی است. اما این شرکت نظافتی با سابقه درخشان خود در زمینه نظافت، آزمون خود را پس داده است. 

 

نظافتچی های پاک رویال چه ویژگی هایی دارند؟

از ویژگی های نظافتچی بانو و آقا شرکت خدماتی پاک رویال میتوان به موارد زیر اشاره نمود. 

موقع حضور در منزل صورتحساب شرکت را به صورت مهر و امضاء شده به همراه دارند. 

از طرف شرکت و یا لباس شرکتی مراجعه می نمایند. 

افرادی جوان و پرتوان جهت انجام فعالیت های نظافتی می باشند. 

از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردارند. 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها