لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

مدل ساخت تخت خواب با پالت های چوبی


شاید ساخت یک تخت خواب مطابق با سلیقه تان در نگاه اول غیر قابل انجام و باورنکردنی باشد، اما می بایست بگوییم که به سادگی با کمک با پالت های چوبی قادر هستید تخت خواب منحصر به فرد خود را بسازید، پس اگر تمایل دارید تخت خواب دست ساز خودتان را داشته باشید تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

 

پالت چوبی مورد نیاز برای ساخت تختخواب

شاید در نگاه اول به نظر برسد که برای ساخت این تخت خواب نیاز به آماده کردن و خرید پالت چوبی دارید، اما می بایست بگوییم اگر سری به مراکز بازیافت بزنید به سادگی قادر هستید این پالت ها را در ابعاد و اندازه های مختلف به آسانی آماده کردن نمایید و به حفظ سلامت محیط زیست کمک بسیاری نمایید. خوبتر است پالت ها را در ابعاد بزرگتر از تشک خود انتخاب نمایید و توجه داشته باشید که حتما این چوب ها در معرض باران و رطوبت قرار نگرفته باشند برای چه که باعث ایجاد موریانه در آن ها شده و قابل استفاده برای ساخت تخت خواب نیستند.

 

ساخت تخت خواب با پالت های چوبی, تخت اتاق خواب روستیک

خوبتر است پالت ها را در ابعاد بزرگتر از تشک خود انتخاب نمایید

 

انتخاب پالت چوبی مناسب

پیش از انتخاب پالت چوبی می بایست نوع تختان را در نظر بگیرید اگر می خواهید از فضای زیر تخت برای ذخیره سازی لوازم و وسایل خود استفاده نمایید می بایست از پالت های پهن استفاده نمایید و یا اگر دوست دارید تختان ارتفاع کمتری داشته باشد بر این اساس پالت های حجم دار و توپر برای این منظور مناسب است.

 

تخت خواب با پالت های چوبی,مدل تخت خواب با پالت های چوبی

پیش از انتخاب پالت چوبی می بایست نوع تختان را در نظر بگیرید

 

انتخاب پالت چوبی مرغوب

خوبترین نوع پالت های چوبی گرما دیده اند و و داخل کوره خشک شده اند بر این اساس آفات احتمالی موجود در آن ها از بین رفته اند و انعطاف پذیری زیادتری دارند. پالت چوبی گرما دیده معمولا مهر تایید دارد، معمولا نشان بین المللی IPPC درج شده روی پالت ها نشان از مرغوبیت آن ها دارد.

 

نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی, مراحل ساخت تخت خواب با پالت چوبی

خوبترین نوع پالت های چوبی گرما دیده اند و و داخل کوره خشک شده اند

 

پهن کردن پالت های چوبی با سمباده

پالت های چوبی قدیمی معمولا سطح صاف و صیقلی ندارند و در صورت تماس با پوست به شما صدمه می رسانند بر این اساس برای ساخت تخت خواب خوبتر است دست به کار شوید و با محافظ مخصوص چشم و ماسک مخصوص اقدام به سمباده زدن و صیقلی کردن سطح آن ها نمایید.

 

نحوه رنگ زدن تخت خواب,آموزش ساخت تخت خواب های پالتی

پالت های چوبی قدیمی معمولا سطح صاف و صیقلی ندارند

 

رنگ کردن پالت های چوبی
در مرحله بعدی ساخت تخت خواب با پالت چوبی، تعیین رنگ آن هاست. مطمئن شوید که گرد و غبار سمباده زدن کاملا از بین رفته است، با توجه به سبک مد نظر و رنگ مورد علاقه تان قادر هستید با کمک اسپری یا قلم مو اقدام به رنگ آمیزی پالت ها نمایید و ظاهر آن را ویژه تر نمایید، حتی قادر هستید بعد از رنگ آمیزی سطح آن را با رزین بپوشایند تا ظاهر براق تری به خود بگیرد و جذاب تر به نظر برسد.

 

تخت اتاق خواب روستیک, نحوه انتخاب پالت چوبی های مرغوب

قادر هستید با کمک اسپری یا قلم مو اقدام به رنگ آمیزی پالت ها نمایید و ظاهر آن را ویژه تر نمایید

 

تعیین ارتفاع تخت خواب

اگر شما ترجیح می دهید که تخت خوابتان به سطح زمین نزدیک تر باشد قادر هستید از پالت چوبی با ارتفاع کمتر استفاده نمایید و یا حتی تنها از یک سطح پالت استفاده نمایید.

 

مدل تخت خواب با پالت های چوبی,ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

اگر می خواهید تخت به سطح زمین نزدیک باشد قادر هستید از پالت چوبی با ارتفاع کمتر استفاده نمایید

 

چیدمان پالت های چوبی برای ساخت تختخواب
برای چیدمان و فیکس کردن پالت های چوبی در کنار هم هیچ نیازی به ابزار خاصی مثل چسب و یا میخ و چکش نیست. فقط کافی است آن ها را در کنار هم به مستطیل بچینید و برای مرتفع تر کردن آن ها از لایه های زیادتری استفاده کنید. توجه داشته باشید که با قرار دادن یک لایه مقوا ضخیم بین تشک و پالت ها قادر هستید از تشک خود خوبتر محافظت نمایید.

اگر می خواهید فضای برای قرار دادن لوازم و وسایل خود مثل کتاب، کفش ها و… داشته باشید کافی است تشک را با طول کمتری انتخاب نمایید.

 

مدل تخت خواب های اتاق های روستیک, نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

برای فیکس کردن پالت های چوبی آن ها را در کنار هم به مستطیل بچینید

 

تختخواب پالتی معلق

اگر به تخت های معلق علاقه دارید نیاز به کمی مهارت و کمک حرفه ای دارید، ابتدا می بایست مطمئن شوید که پالت ها به خوبی به هم متصل شده اند حتی برای این منظور خوبتر است از چسب و میخ کمک بگیرید. پس از این کار تخت را با کمک طناب های محکم به سقف پیچ نمایید و تشک و سایر متعلقات را به آن بیافزایید و یک تخت معلق بامزه داشته باشید.

 

مراحل ساخت تخت خواب با پالت چوبی,نحوه رنگ زدن تخت خواب

پس از اتصال پالت ها تخت را با کمک طناب های محکم به سقف پیچ نمایید

 

تختخواب پالتی برای بچه ها
تخت پالتی همچنین قادر هست خوبترین ایده برای تخت بچه ها باشد. در طی روند ساخت این تخت خواب شما شاید به کمک های حرفه ای برای نصب به دیوار نیاز پیدا نمایید اما به سادگی قادر هستید یک تخت شیک و منحصر به فرد و مقرون به صرفه برای فرزندان خود آماده کردن نمایید و از داشتن آن لذت ببرید.

 

مدل تخت خواب های اتاق های روستیک,نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

تخت پالتی همچنین قادر هست خوبترین ایده برای تخت بچه ها باشد

 

منبع : chidaneh.com



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها