لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

ساخت آباژور با یک گلدان قدیمی


گلدان‌های قدیمی را دور نیندازید. یک گلدان قدیمی که شاید از ظاهر آن خسته شده‌اید، می‌تواند با کاربرد دیگری در اتاق شما خودنمایی نماید و ظاهری زیبا به آن ببخشد.

 

وجود دست سازهای خلاقانه خودتان در فضای داخلی منزل به شما انرژی مثبت خواهد بخشید. نیازی نیست برای خرید آباژور به بازار بروید. همراه با ما بیاموزید که چطور می‌توان از یک گلدان قدیمی یک آباژور زیبا برای اتاق خواب ساخت.

ساخت آباژور با گلدان, کاربرد گلدان های قدیمی

مراحل ساخت آباژور با گلدان قدیمی

مرحله اول:
لزومی ندارد که گلدان قدیمی خانه شما ظاهری شبیه آنچه در عکس می بینید را داشته باشد. هر گلدانی متناسب با سلیقه شما می‌تواند برای این کار سودمند باشد. گلدان را بردارید و بعد از پاکیزه کردن آن، به وسیله یک مته مرکز کف آن را سوراخ نمایید. این کار به شما کمک می‌نماید بتوانید سیمی که به لامپ وصل می‌شود را از آن عبور دهید.

ساخت آباژور,نحوه ساخت آباژور

بعد از پاکیزه کردن گلدان مورد نظر، مرکز کف آن را با مته سوراخ نمایید

مرحله دوم:
یک سرپیچ متناسب با لامپی که برای آباژور کنار گذاشته‌اید، در نظر بگیرید. سپس آن را به سیم متصل نمایید. برای این کار می‌توانید از کسانی که تجربه کار با وسایل الکتریکی را دارند، کمک بگیرید.

درست کردن آباژور, درست کردن آباژور با گلدان قدیمی

یک سرپیچ متناسب با لامپی را در نظر بگیرید، سپس آن را به سیم متصل نمایید

مرحله سوم:
از یک لوله پلاستیکی به عنوان ستونی برای عبور سیم از سوراخ گلدان استفاده نمایید. آن را در اندازه مناسب ببرید و داخل گلدان قرار دهید. برای اینکه لوله در جای خود ثابت باشد و در آخر تعادل آن را حفظ نماید، از چسب مناسب استفاده نمایید. این لوله پلاستیکی نقش ستون اصلی آباژور را ایفا خواهد نمود.

نحوه استفاده از گلدان های قدیمی,طرز درست کردن آباژور با گلدان

از یک لوله پلاستیکی به عنوان ستونی برای عبور سیم از سوراخ گلدان استفاده نمایید

مرحله چهارم:
تنها چیزی که شاید لازم باشد آن را از بازار آماده کردن نمایید، یک کلاهک آباژور است. ما به شما پیشنهاد می نماییم این کلاهک را نیز خودتان بسازید. با بررسی یک آباژور که از فروشگاه خریده‌اید به خوبی متوجه می‌شوید که این کلاهک‌ها ساختار خیلی ساده‌ای دارند. لامپ و کلاهک را در جای خود قرار دهید و از زیبایی هنر دست تان لذت ببرید.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها