لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش خشک کردن گل های طبیعی


 

راههای خشک کردن گل ها, نکاتی برای خشک کردن گل ها

روش خشک کردن گل های طبیعی

 

مطمئن نیستید که چه کاری با گلهای طبیعی تان انجام دهید؟ نگه داشتن خاطره خاطرات خود آسان تر از آن است که فکر می نمایید. گل های با ارزش خود مثل دسته گل عروسی را خشک نمایید تا زیبایی و ارزش احساسی خود را حفظ نماید. در زیر دو روش خشک کردن گل را به صورت گام به گام برایتان آورده ایم.

 

ابتدا برای ارزیابی اینکه آیا گل ها به خوبی خشک می شوند، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

خشک کردن با هوا خوبترین راه حل برای دسته ها و برای گل های قوی مثل گل رز، و یا گونه های کوچک و طولانی زمان مثل اسطوخودوس است.

 

گل های زیبای فردی مثل گل داودی، گل رز و گل لاله گزینه های خوبی برای خشک کردن با مایکروویو می باشند که رنگ و ساختار آنها را خوبتر از خشک کردن با هوا حفظ می نماید.

 

برای گل های حساس تر مثل نیلوفرهای دیگر، روش دیگری را حفظ نمایید مثل فشار دادن.

شکوفه های کاملا بالغ احتمالا گلبرگ های خود را در فرآیند خشک شدن از دست خواهند داد، بر این اساس برای خشک کردن گل هایتان صبر نکنید.

 

نحوه خشک کردن گل ها,روش خشک کردن گل

خشک کردن با هوا خوبترین راه حل برای دسته گل ها است

 

چطور گل ها را با هوا خشک نمایید.

1. برگ های پر از گل و ساقه ها را به طول مورد نظر (نه کمتر از شش اینچ) برش بزنید. برای اینکه گل در طول فرآیند خشک کردن رنگ خود را حفظ نماید، مطمئن شوید که آنها را مکانی تاریک و بدون نور قرار دادید، به محض اینکه آنها برش داده شدند.

 

2. گل ها را با نخی ببندید و به جایی به صورت برعکس آویزان نمایید.

3. گل ها را دو تا سه هفته در همان مکان بدون نور قرار بدهید تا کاملا خشک شوند.

 

پس از خشک شدن قادر هستید به گل ها اسپری بدون رنگ بزنید. و آن ها را در گلدانی نگهداشتن نمایید.

 

خشک کردن انواع گل های طبیعی, مراحل خشک کردن گل های طبیعی

پس از خشک شدن قادر هستید به گل ها اسپری بدون رنگ بزنید

 

روش خشک کردن گل ها با مایکروویو

این روش خشک کردن گل نیاز به ژل سیلیکا دارد که قادر هستید در فروشگاه های صنایع دستی پیدا نمایید. این ژل شکل گل را حفظ می نماید و قادر هست بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد.

 

1. یک ظرف ایمن مایکروویو پیدا نمایید که انوازه گل شما شود و در مایکروویو قرار بگیرد. این ظرف بعد از انجام این کار، نباید برای غذا استفاده شود (از ظرفی که می خواهید دوباره برای غذا استفاده نمایید، استفاده نکنید).

 

2. پایین ظرف را با یک اینچ یا دو ژل سیلیکا بپوشانید، کمی زیادتر برای شکوفه های بزرگتر. گل ها را در آن قرار دهید و سپس روی گل ها را با ژل بپوشانید. به طوری که روی گل ها را بپوشانید.

 

خشک کردن مرحله ای گل های طبیعی,تکنیک های خشک کردن گل ها

برای خشک کردن گل با مایکروویو نیاز به ژل سیلیکا دارید

 

3. ظرف مخزن را در مایکروویو قرار دهید. دمای مایکروویو و زمان با توجه به نوع گل متفاوت است، بر این اساس این مرحله نیاز به کمی آزمایش و خطا دارد. مایکروویو را در یک یا دو درجه حرارت بالا از درجه یخ زدایی برای 2 تا 5 دقیقه قرار دهید. (رزها قادر هستند گرمای زیادتری را تحمل کنند، در حالی که گل ها ترجیح می دهند دمای کمتری داشته باشند.) بعد از یک دوره کوتاه، گل خود را بررسی نمایید. که گرما و زمان مورد نیاز گل تان را پیدا نمایید و آن را تغییر بدهید.

 

4. هنگامی که گل ها خشک شدند، در مایکروویو را باز نمایید و ظرف را بلافاصله بپوشانید. ظرف مخزن را از مایکروویو بردارید، کمی روی گل را باز نمایید و آن را 24 ساعت به همین صورت بگذارید.

 

5. ژل ها را با یک برس از گلبرگ ها جدا نمایید و اسپری اکریلیک روی آن بپاشید.

 

نکاتی برای خشک کردن گل ها, خشک کردن گل های طبیعی

هنگامی که گل ها خشک شدند، روی گل را باز نمایید

 

در آخر، گل های خشک خود را در گلدانی قرار بدهید. گل های خشک شده به شتاب در نور خورشید یا گرمای شدید فرو می ریزند، بر این اساس آنها را دور از پنجره ها نگه دارید.

 

نحوه خشک کردن گل با مایکروویو, خشک کردن انواع گل های طبیعی

خشک کردن گل با مایکروویو

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها