لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

ایده های خلاقانه برای سبزه هفت سین


امروز تصمیم گرفتیم تا به سراغ یکی از وسایل زیبا و خوش رنگ و لعاب سفره هفت سین برویم که کارهایش را از همین روزها باید آغاز نمایید، درست حدس زدید، امروز می خواهیم راجع به سبزه های عید صحبت کنیم و این که چه کار کنیم تا ظاهر سبزه های امسال مان با سال های گذشته فرق داشته باشند. پس با ما همراه باشید.

روش کاشت سبزه عید
حدود ۱۲ روز مانده به نوروز باید دست به کارشوید. با توجه به گنجایش ظرفی که برای سبزه سفره هفت سین تان در نظر گرفته اید، مقداری گندم را درون کاسه‌ای ریخته و آب به آن بیافزایید و به اندازه ای که ۲ تا ۳ بند انگشت روی آن را آب بپوشاند، این کار را ادامه دهید. خوبتر است حدود ۲ روز صبر نمایید و طی این زمان ۲ بار آب ظرف را عوض نمایید. تنها نکته‌ای که در مورد انتخاب ظرف برای پرورش سبزه باید به آن دقت نمایید این است که ظرف شما باید به گونه‌ای باشد که دانه‌ها و بذرها در آن نور کافی دریافت کنند و در برابر آب دادن ها متمادی دوام داشته باشند.

 

سبزه های خلاقانه هفت سین, خلاقانه ترین سبزه های هفت سین

ظرف شما باید به گونه‌ای باشد که بذرها در آن نور کافی دریافت و در برابر آب دادن ها دوام داشته باشند


کشت سبزه در جعبه های چوبی
شما قادر هستید سبزه های عیدتان را در داخل جعبه های چوبی بکارید و از زیبایی این جعبه ها هم در سفره هفت سین تان بهره مند شوید.

 

ایده های کاشت سبزه,تزیین سبزه هفت سین

شما قادر هستید سبزه های عیدتان را در داخل جعبه های چوبی بکارید


سبزه های مربع در ظرف های دایره ای شکل
خوبی سبزه ها این است که قابلیت جا به جایی دارند، هنگامی ریشه های سبزه تان کمی سفت و محکم شد، قادر هستید ظرف آن ها را عوض نمایید، اگر سبزه ها را در ظرف های مربع کاشته اید، قادر هستید آن ها را جا به جا نموده و داخل ظرف های دایره ای شکل بگذارید و از این تضاد در سفره هفت سین تان هم بهره ببرید.

 

تهیه سبزه عید,سبزه هفت سین

هنگامی ریشه های سبزه تان کمی سفت و محکم شد، قادر هستید ظرف آن ها را عوض نمایید


سبزه هایی برای تزیین میز غذاخوری
سبزه ها فقط برای سفره هفت سین کاربری ندارند، از آن ها قادر هستید به عنوان تزیینات بهاری میزهای غذاخوری تان استفاده نمایید. مطمئنا در روزهای نوروز مهمانی های شام و نهاری بسیاری برگزار خواهید نمود، پس به جای آن که هر دفعه هزینه بسیاری برای آماده کردن گل های سر میز بپردازید، تعداد بسیاری سبزه به صورت قطعه قطعه آماده کردن نمایید و از آن ها به عنوان رانرهای میز غذاخوری تان استفاده نمایید و مطمئن باشید مهمان های تان هم شگفت زده خواهند شد. 

سبزه سفره هفت سین,کاشت خلاقانه سبزه

 

تزیین سبزه های عید با دیگر انواع گل های طبیعی
سبزه های تان را در هر ظرفی که می کارید قادر هستید مرز دور تا دور آن را با گل های طبیعی دیگری که تضاد رنگی با سبزه های تان دارند تزیین نمایید. به طور مثال در عکس بالا، قادر هستید ببینید که برای تزیین سبزه از گل های رز قرمز رنگی استفاده شده است که ست بودن رنگ سبز و قرمز سبب جذابیت چهره و جلوه ظاهری سبزه شده است که قطعا سبب زیبایی سفره هفت سین تان هم خواهد شد.

 

خلاقانه ترین سبزه های هفت سین, ظرف های خاص سبزه هفت سین

از سبزه ها قادر هستید به عنوان تزیینات بهاری میزهای غذاخوری تان استفاده نمایید


سبزه ها و گل های طبیعی به روشی دیگر
عکس پایین هم نمونه دیگری از تزیین سبزه های عید را به وسیله گل های طبیعی به شما نشان می دهد، قادر هستید به جای آن که دور تا دور سبزه ها را با گل بپوشانید، این شاخه های گل را به صورت پراکنده روی سطح خود سبزه پخش نمایید. باز هم تاکید می کنم که به تضاد و یا هماهنگی رنگ گل های طبیعی با سبزه تان توجه نمایید.

تزیین سبزه هفت سین,سبزه های خلاقانه هفت سین

قادر هستید به جای آنکه دور سبزه ها را با گل بپوشانید، آن ها را به صورت پراکنده روی سبزه پخش نمایید

ترکیب ظرف سبزه ها و تنگ ماهی ها
اگر کمی حوصله به خرج دهید و کمی در بازارهای ظرف و ظروف گشت بزنید، مطمئن باشید که قادر هستید ظرف های ترکیبی مثل عکس پایین پیدا نمایید که زیر آن تگ ماهی و بالای آن جایی برای سبزه ها باشد، این کار قادر هست یک حرکت هوشمندانه باشد برای چه که میتوان از همان آبی که برای ماهی ها ریخته می گردد برای خیس نگه داشتن ریشه سبزه ها هم استفاده نمود. به نظر من که ایده جالب و هیجان انگیزی است.

تزیین سبزه عید,تهیه سبزه عید

با جستجو قادر هستید ظرف های ترکیبی تنگ ماهی و سبزه را پیدا نمایید و از آن ها استفاده نمایید

ظرف های ویژه برای سبزه های عید
شما قادر هستید برای سبزه های عیدتان ظرف های ویژه و زیبا آماده کردن نمایید، این ظرف ها قادر هستند با ظرف های هفت سین تان ست باشد یا این که کاملا با آن ها متفاوت باشد قادر هستید.

 

سبزه هفت سین,سبزه سفره هفت سین

قادر هستید برای سبزه های عیدتان ظرف های ویژه و زیبا آماده کردن نمایید که با هفت سین تان ست شوند

 

منبع : chidaneh.com



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها