لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

آموزش کاشت سبزه عدس


کاشت سبزه عدس, طرز تهیه سبزه عدس

روش آماده کردن سبزه عدس

 

برای کاشت سبزه عدس می بایست 15 تا 18 روز قبل از عید اقدام به کاشت نمایید. اگر می خواهید امسال سبزه عید با عدس بکارید، در ادامه اموزش سبزه عدس را برای شما آورده ایم.

سبزه عید یکی از مهم‌ترین قسمت های‌ سفره هفت سین که در اشکال مختلفی سبز می گردد مثل کاشت سبزه ی توپی، کاشت سبزه به صورت قلب و … و همانطور که در نوشته های قبلی گفته ایم قادر هستید از انواع حبوبات و غلات، سبزه بکارید. در این نوشته شما را با روش های کاشت سبزه عدس آشنا می نماییم.

 

برای کاشت سبزه عدس می بایست 15 تا 18 روز قبل از عید اقدام به کاشت نمایید. به این صورت که عدس ها را درون ظرفی بریزید و روی آن بریزید یک روز عدس ها را خیس نمایید، آب آن را عوض نمایید تا عدس ها خراب نشوند و بو بگیرند.

 

پس از آن آب عدس ها را دور بریزید و روی آن ها به آرامی آب بریزید و بعد عدس ها داخل دستمالی نخی خیس شده بریزید و درون کاسه ای قرار بدهید و در آن را بگذارید تا نور به آن نرسد و در جایی گرم مثل پشت بخاری قرار بدهید.

 

دائم چک نمایید دستمال مرطوب باشد و عدس ها خشک نشوند. فقط در حد مرطوب شدن آن را مرطوب نمایید. تا زمانی که عدس ها جوانه بزنند آن ها را داخل دستمال قرار بدهید.

 

سبزه عدس,سبزه عید با عدس

کاشت سبزه با عدس

 

پس از آن عدس ها را داخل ظرف مورد نظر برای سبزه تان بریزید سعی نمایید به صورت پر بریزید که سبزه عدس شما پرپشت و زیبا شود. اگر می خواهید سبزه عدس شما به صورت تپه ای باشد قسمت وسط آن زیادتر بریزید.

 

سپس دستمال را خیس نمایید و روی آن مسطح نمایید و داخل آفتاب قرار بدهید زمانی که دستمال خشک شد روی عدس ها آب اسپری نمایید و دستمال را خیس نمایید و روی آن ها قرار بدهید تقریبا روزی 2 بار این کار را انجام بدهید. دقت نمایید داخل عدس ها آبی باقی نماند اگر آب ماند آن را خالی نمایید، تا سبزه تان کپک نزند.

 

  زیادتر بخوانید: مدل های جدید سبزه هفت سین

 

زمانی که کمی سبزه ها سبز نمودند و جوانه زدند دستمال آن را بردارید و باز همین کار را تکرار نمایید و روزی 2 بار به آن آب اسپری نمایید و آب آن را خالی نمایید. زمانی که سبزه عدس حدود 5 سانت رشد نمود آن را روزها در آفتاب در فضای باز قرار بدهید و شب ها به داخل خانه بیاورید اجازه ندهید سبزه تان کم آب و خشک شود و آب زیاد هم به آن ندهید.

 

  زیادتر بخوانید: درست كردن سبزه عید

 

سپس برای تزیین سبزه عدس به سلیقه ی خود دور سبزه روبان ببندید. و اگر دوست داشتید قادر هستید روی آن را به سلیقه ی خود تزیین نمایید.

 

سبزه با عدس, نحوه کاشت سبزه عدس

سبزه عدس عید

 

نکاتی برای درست کردن سبزه عدس:

اگر سبزه تان را داخل خانه قرار بدهید سبب می گردد برگ ها آن کوچک و ساقه های آن بلند شود. اما قرار دادن آن در فضای باز سبب مسطح شدن برگ ها و رشد آن کمتر می گردد.

 

برای کاشت سبزه سعی نمایید از ظروف فلزی استفاده ننماییدخوبترین ظروف سفالی و پلاستیکی است.

 

برای کاشت سبزه عدس از عدس های تازه استفاده نمایید اگر کهنه باشند سبزه شما خوب نمی شود.

 

روش های کاشت سبزه عدس,نکاتی برای کاشت سبزه عدس

طریقه سبزه عدس به شکل نیمکره

 

کاشت سبزه عدس به صورت نیمکره :

اگر می خواهید سبزه ای به صورت نیمکره داشته باشد داخل توری پلاستیکی مخصوص توپ ها با سوراخ های ریز (تا حدی که عدس ها نریزند) یک کاسه به صورت برعکس قرار بدهید و روی آن را با پنبه بپوشانید عدس های جوانه زده را روی آن بریزید و در آن را ببندید و روی آن پلاستیکی شفاف با چند سوراخ ریز بکشید روزی یکبار به عدس ها آب اسپری نمایید و دوباره پلاستیک را بکشید این کار را تا 2 روز انجام بدهید زمانی که سبز شدند پلاستیک را بردارید و  روی یکبار آب را به صورت اسپری روی آن بپاشید و آب اضافی خارج شده از آن را خالی نمایید. آن را در جایی پر نور قرار بدهید.

 

طرز تهیه سبزه عدس, تزیین سبزه عدس

روش درست كردن سبزه عدس

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها