لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

رفتارهایی که نشان میدهد کودک شما در آینده مهندس می گردد !


شغل آینده کودکان,انتخاب شغل کودکان,کودکان کنجکاو

نشانه هایی که نشان میدهد کودکان در آینده مهندس میشوند

 

شما قادر هستید استعداد های کودکان خود را با توجه به علاقه ی او به فعالیت ها و حرکاتش و برخورد او در مواقع مختلف کشف نمایید. استعداد بعضی از کودکان کاملا برای اطرافیان قابل مشاهده است و میتوانند از راه رفتارهایی که کودکان نشان میدهند شغل آینده کودکان را پیش بینی نمود.

عوامل اثر گذار در انتخاب شغل کودکان:

1- استعداد
با مشاهده و کشف حوزه های استعداد طبیعی کودک قادر هستید به او کمک نمایید تا دیده، شنیده و فهمیده شود اما به یاد داشته باشید در عین حال که برای دستیابی کودک به استعدادهای بالقوه اش تلاش می نمایید، هدف نهایی شما می بایست عشق ورزی بی قید و شرط به کودک برای خودش باشد.

 

2- اسباب بازی کودکان:

اسباب بازی کودکان می‌تواند روی انتخاب شغل آینده آنان اثر بگذارد، انواع اسباب بازی پیام‌های متفاوتی دارد که چه کارهایی برای دختران و پسران مناسب است و بر تحصیل و انتخاب شغل کودکان در آینده اثر خواهند داشت.

اسباب بازی هایی که با توجه به جنسیت بچه ها ساخته می شوند به طور ویژه خطر اینکه دختران را از علوم و ریاضیات روی گردان نماید افزایش می دهد. از پدر ومادرها میخواهیم برای دخترانشان لوگو بخرند تا آنها را به مهندسی نیز ترغیب کنند.

 

3-  رفتار والدین:
پدر و مادر ها نیز می بایست با تعیین هدف و برنامه ریزی برای کودکان به پیشرفت آن ها کمک کنند. در تعیین هدف می بایست دقت نمایید که هدفی را انتخاب نمایید که کودکتان را برای رسیدن به آن هدف به وجد بیاورید و او مشتاق باشد تا هدف را دنبال نماید. زیرا اگر هدفی سطحی را تعیین کنید کودک آن هدف را جدی نمی گیرد و اهمیتی برایش ندارد.

 

شغل آینده کودکان,انتخاب شغل کودکان,کودکان کنجکاو

کودکان مهندس سخت و هوشمندانه کار می کنند

 

رفتارهایی از کودکان که نشان میدهد در آینده مهندس میشوند:
آنها علاقه به ساختن دارند
او عاشق ساختن برج با بلوک های خانه سازی است و از بازی کردن با ماشین ها لذت می برد. شاید کمی کلیشه به نظر برسد که مهندسان همواره در حال ساخت و ساز هستند، اما کودکان که از بازی با اسباب بازی های ساختنی لذت می برند، شاید به سمت این حرفه جذب شوند. این کودکان کسانی هستند که چیزهایی را می سازند تا ببینند کار می نماید یا نه، نه فقط برای مشاهده ساختار.

کودکانی که در آینده مهندس میشوند اجزا را جدا می کنند
او به شدت دوست دارد کشف نماید که اشیا مختلف چطور کار می کنند و به علت شاید اجزای وسایل گوناگون را باز نماید و تلاش نماید تا شیوه کارکرد آن را کشف نماید و دوباره آنها را روی هم سوار نماید. شما شاید فکر نمایید که فرزند شما فقط در حال خراب کردن است، اما یک لحظه نگاه نمایید به اینکه چطور آنها بازی می کنند. اگر فرزندتان اجزای متحرک را از هم جدا می نماید و دوباره سعی می نماید به هم متصل نماید، شاید شما با یک مهندس آینده روبرو باشید. شاید این کار از شما هزینه بسیاری بگیرد، اما سعی نمایید فرزندتان را تشویق نمایید که همچنان به کشف کارکرد وسایل ادامه بدهد. خرید اسباب بازی های ارزان قیمت را مد نظر قرار بدید و اجازه دهید فرزند شما آنها را از بین ببرد.

آنها متمرکز هستند
یکی از نشانه های مهم، قادر هست میزان تمرکز کودکتان باشد. مهندسان آینده بیشتر قادر به تمرکز در جنبه های ظریف از یک کار هستند که شاید دیگران را خسته نماید. فرزند شما شاید بر روی همه چیز با شدت تمرکز نداشته باشد، اما موضوعات مهم او را جذب می نماید.
 

کودکان مهندس سخت و هوشمندانه کار می کنند
مهندسان نامدار هستند به انجام کارهای بزرگ به صورت کارآمد. اگر فرزند شما یک روش عالی برای تکمیل تکالیفش داشته باشد یا روش کارآمدتری برای انجام کارها داشته باشد، شاید یک مهندس آینده باشد.

 

کودکان مهندس اولویت بندی متفاوتی دارند
مهندسان آینده، با ارزش دادن زیاد به چیزهایی که برای آنها مهم هستند، بیشتر به دیگر جنبه های زندگی خود لطمه می زنند. اگر فرزند شما زیادتر از ساختن لذت می برد تا بازیهای مرسوم بچه های دیگر، یا زیادتر وقت خواندن کتاب لذت می برد تا وقت گذراندن با بچه های دیگر؛ شاید یک مهندس آینده باشد. بسیاری از مهندسان دارای مهارت های اجتماعی زیاد هستند، اما اکثر آنها کارهای خود را بر روی اولویت های ویژه تنظیم می کنند.

در زمینه های مختلف به مهندسان نیاز بسیاری وجود دارد. اینها افرادی هستند که بسیاری از محصولات صنعتی و مصرفی که زندگی ما را تعریف می کنند، ساخت، نگهداشتن و بهبود می دهند. اگر فرزند شما به نظر میرسد یک مهندس آینده است، او را تشویق نمایید تا به یک حرفه عالی برسد که به آن علاقمندند.

 

ویژگی های بالا نشانگر این است که کودک شما احتمالا یک یادگیرنده دیداری-فضایی است. کودکانی که از فعالیت های بالا لذت می برند احتمالا در آینده مکانیک، مهندس، معمار، مخترع یا دانشمند می شوند.

در صورت مشاهده این خصوصیات در کودک خوبتر است اسباب بازی ها و بلوک های خانه سازی در اختیار کودک قرار دهید تا کودک فرصت خلق، نابودی و خلق مجدد داشته باشد. او را تشویق نمایید تا با جعبه های خالی مواد غذایی یا هر چیز دیگری که در خانه پیدا می نماید، کاردستی درست نماید.

او را به مراکز و زمین ها بازی ببرید که امکان اکتشاف از راه دست ورزی وجود دارد و از هر فرصتی برای نشان دادن و معرفی اشیا مکانیکی مثل چراغ راهنمایی و رانندگی به کودک استفاده نمایید.

این دسته از کودکان به این علت که علاقه بسیاری به کشف و دستکاری اشیا دارند شاید در معرض خطر قرار بگیرند و به همین علت می بایست همیشه مواظب باشید تا به وسایل برقی یا اشیا تیز نزدیک نشوند.

 

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها