لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خوبترین سن یادگیری انواع موسیقی


بهترین سن یادگیری انواع موسیقی,یادگیری انواع موسیقی,بهترین سن یادگیری موسیقی

خوبترین سن برای آغاز موسیقی

 

اگر قصد دارید فرزندانتان یادگیری موسیقی را آغاز کنند پس ضروری است بدانید مناسب‌ترین و خوبترین سن برای آغاز چه سنی است؛ به طوری که دانستن سن مناسب برای هر ساز یا حتی خوانندگی بخش مهمی از فرآیند یادگیری موسیقی برای کودک محسوب می‌شود. در این نوشته، سن آغاز هر ساز به جدا کردن گردآوری شده است.

خوبترین ساز برای آغاز موسیقی:
نوع ساز به هیچ وجه مهم نیست، نباید انتظار داشته باشید که فرزند شما همانند فلان موسیقی دان مهارت ساز زدن پیدا نموده و الگوهای قدیمی را دنبال نماید. مهم آن است که فرزند شما بتواند با ساز انتخابی ارتباط برقرار نماید و بتواند نوآوری های جدیدی در نواختن یا استفاده از ساز داشته باشد، موفقیت یعنی همین.

 

امروزه بیشتر کودکان با سازهایی مثل ویلن، ریکوردر و یا پیانو در شاخه غربی و با سازهایی چون سه تار و سنتور در شاخه ایرانی کار را آغاز می کنند. اما نکته اساسی آن است که بتوان در زمان فراگیری، تشخیص داد که آیا کودک با ساز خود ارتباط لازم را برقرار نموده یا خیر؟ اگر کودک شما بی صبرانه منتظر فرا رسیدن زمان کلاس خود می گردد و یا بیشتر با ساز خود خلوت می نماید شک نکنید که انتخاب درستی انجام داده اید.

 

بهترین سن یادگیری انواع موسیقی,یادگیری انواع موسیقی,بهترین سن یادگیری موسیقی

سن آغاز نواختن سازهای ابتدایی از 3/5 سال تا 5 سال است

 

خوبترین سن آغاز موسیقی:
محققان دانشگاه برکلی معتقدند سن مناسب برای آغاز موسیقی 2 سال تا 3/5 سال بوده و سن آغاز نواختن سازهای ابتدایی از 3/5 سال تا 5 سال بوده و سن آغاز نواختن سازهای جدی از 5 سال به بالا است. کلاسهای گروه سنی 2 تا 3/5 سال معمولاً فقط جنبه آشنایی با موسیقی دارد و جنبه آموزشی نداد. حتی بسیاری از دانشمندان معتقدند که آشنایی کودک با موسیقی از دوران بارداری مادر نیز قادر هست آغاز گردد.

فواید موسیقی روی کودکان:
– موسیقی فواید متعددی دارد که یک از آنها نوازندگی است.
– اثر در روابط اجتماعی کودک
– ایجاد حس اعتماد به نفس
– بهبود عملکردهای ذهنی
– گسترش روابط مغزی
– خلاقیت

خوبترین سن یادگیری انواع موسیقی:
پیانو:
خوبترین سن برای آغاز یادگیری پیانو، سن چهار یا پنج سالگی است.

گیتار بیس:
مهم‌ترین مسئله‌ی تاثیرگذار بر سن آغاز یادگیری نوازندگی در مورد گیتار بیس اندازه‌ی آن است. اندازه‌ی یک گیتار بیس استاندارد تقریبا ۹۰ سانتی‌متر است. البته بعضی سازنده‌ها گیتار بیس کوچک‌تر برای هنرجویان کم‌سن با جثه‌ی کوچک تولید می‌کنند. اندازه‌ی این گیتارها تقریبا سه چهارم اندازه‌ی استاندارد آن است. پس از اندازه گیتار بیس، نکته اساسی قدرت انگشتان هنرجو است. انگشتان نوازنده می بایست قدرت فیزیکی کافی برای نواختن گیتار بیس را داشته باشد. به همین علت روی هم رفته سن پیشنهادی برای آغاز نوازندگی گیتار بیس سن ۸ یا ۹ سالگی است. این در حالی است که سن مناسب برای یادگیری گیتار ۶ یا ۷ سالگی است.

 

علت این تفاوت در اندازه‌ی بزرگتر و سیم‌های سنگین‌تر گیتار بیس نسبت به گیتار است. البته این یک قانون کلی است و حتما استثنائاتی دارد؛ مثلا کودک ۹ ساله با جثه‌ی کوچک نمی‌تواند نوازندگی گیتار بیس را آغاز نماید. این در حالی است که کودک ۷ ساله که قد بلندی دارد می‌تواند.

گیتار:
سن مناسب برای آغاز یادگیری گیتار، سن ۶ سالگی است. مهمترین صورتحساب در مورد گیتار توانایی دست هنرجو است. البته این یک قانون کلی است شاید کودک ۵ ساله از دید فیزیکی توانایی نوازندگی گیتار را داشته باشد این در حالی است که کودک ۷ ساله با جثه‌ی کوچک ناتوان است.

درامز:
در مورد درامز نمی‌توان مشخصا عددی را به عنوان سن مناسب برای آغاز تعیین نمود. در حالت کلی سن ۷ سالگی سن مناسبی برای آغاز یادگیری درامز است. در واقع فارغ از سن کودک فاکتورهای دیگری هستند که تعیین می‌کنند آیا یک کودک شرایط آغاز نوازندگی درامز را دارد یا خیر. نخستین و مهم‌ترین صورتحساب توانایی دست کودک است، آیا دستان کودک شما به اندازه‌ای قوی است که از چوب درامز استفاده نماید. صورتحساب مهم بعدی بلوغ هنرجو است.

خوانندگی:
گاهی والدین به علت علاقه‌ی فرزندشان به خواندن، به فکر آغاز آموزش خوانندگی برای فرزندشان می‌افتند. گاهی پدر و مادرها قصد ثبت‌نام فرزند ۳یا ۴ ساله‌شان در دوره‌های آموزش خوانندگی دارند. اما می بایست بدانید در چنین سنی آموزش خوانندگی به فرزند، موفق نخواهد بود. آغاز یادگیری خوانندگی می بایست پس از سن بلوغ فرزند باشد. کیفیت صدای انسان به مرور زمان و با گذر عمر خوبتر می‌شود به همین علت است که خوانندگی دسن و سال مناسب‌تر است.

 

بهترین سن یادگیری انواع موسیقی,یادگیری انواع موسیقی,بهترین سن یادگیری موسیقی

 سن مناسب برای آغاز نوازندگی فلوت سن ۷ یا ۸ سال است

 
فلوت:
بسیاری از والدین تمایل به ثبت نام فرزند سه یا چهار ساله‌شان در دوره‌های آموزشی نوازندگی فلوت دارند. آغاز یادگیری موسیقی در سنین پایین خیلی خوب است اما می بایست از دید فیزیکی و ذهنی، فرزند آمادگی لازم را داشته باشد. نخستین صورتحساب در نوازندگی فلوت این است که آیا دستان کودک به اندازه‌ی کافی بزرگ است که قادر به نوازندگی چندین کلید روی فلوت باشد. همچنین به عنوان یک ساز بادی، حجم ریه‌ی کودک هم صورتحساب تعیین‌کننده‌ای است. از این رو سن مناسب برای آغاز نوازندگی سن ۷ یا ۸ سال است.

کلارینت:
به علت تعدد کلیدهای ساز کلارینت حداقل سن مناسب برای نوازندگی آن، سن ۷ سالگی است.

ویولن:
برای اینکه کودک آمادگی آغاز یادگیری ویولن را داشته باشد می بایست از دید فیزیکی، روحی و ذهنی آماده باشد. سن مناسب برای آغاز نوازندگی ویولن چهار سالگی است. سازندگان ویولن مدل‌هایی در اندازه‌ی کوچک، مناسب برای کودکان طراحی و تولید نموده‌اند.

ویولا:
ویولا نسبت به ویولن بزرگتر است و صدای بمتر و عمیق‌تری دارد. سن پیشنهادی برای آغاز یادگیری ویولا سن ۵ یا ۶ سالگی است البته کودک می بایست از دید قدرت دست در موقعیت قابل قبولی باشد تا آمادگی لازم برای آغاز آموزش را داشته باشد.

ویولن‌سل:
اکثر معلمان سن ۶ یا ۷ سالگی را سن مناسب برای آغاز نوازندگی ویولن‌سل می‌دانند.

ترومپت:
سن مناسب برای آغاز یادگیری ترومپت سن ۸ سالگی است. در بسیاری از مدارس آغاز آموزش از کلاس سوم یا چهارم می‌باشد.

ترومبون:
سن مناسب برای آغاز یادگیری ترومبون سن ۸ تا ۱۰ سالگی است. البته زیادتر دانش‌آموزان در سال اول یا سوم دوره‌ی متوسطه نوازندگی ترومبون را آغاز می‌کنند.

 

 barbadpiano.com

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها